שבתי מרשקוב: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}") |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
בשיחה אודות השינויים בין נוסח סידור האריז"ל ל[[סידור אדמו"ר הזקן|נוסח אדמו"ר הזקן]], אמר הרבי כי מבין סידורי האריז"ל הרבים שהודפסו, סידור רבי שבתי מרשקוב הוא המוסמך ביותר לקבוע מהו נוסח האריז"ל{{הערה|1=[http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15995&st=&pgnum=410&hilite= שיחת ש"פ משפטים תשמ"ב].}}. | בשיחה אודות השינויים בין נוסח סידור האריז"ל ל[[סידור אדמו"ר הזקן|נוסח אדמו"ר הזקן]], אמר הרבי כי מבין סידורי האריז"ל הרבים שהודפסו, סידור רבי שבתי מרשקוב הוא המוסמך ביותר לקבוע מהו נוסח האריז"ל{{הערה|1=[http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15995&st=&pgnum=410&hilite= שיחת ש"פ משפטים תשמ"ב].}}. | ||
{{הערות שוליים | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:מקובלים]] | [[קטגוריה:מקובלים]] |
גרסה מ־22:17, 3 במרץ 2021
רבי שבתי מרשקוב (תט"ו - ה' בטבת תק"ה) היה מקובל מבני היכלו של הבעל שם טוב. מחבר סידור רבי שבתי מרשקוב שנדפס בקוריץ בשנת תקנ"ו. כמו כן חיבר את הספר כללות תיקון ועליית העולמות.
תולדות חיים
סידורו
רבי שבתי ידוע בעיקר על שם סידורו הידוע בתואר "סידור רבי שבתי מרשקוב" - סידור על פי קבלת האר"י. נדפס במהדורות רבות, ואדמו"רים רבים נהגו להשתמש בו בתפילות היום יום.
סידור זה מוזכר בספרי רבותינו, ובספרי חסידות בכלל, ונחשב כמקור בר סמכא בנוגע לדעתו של הבעל שם טוב בנושאים רבים. בסידור מופיעים חידושים בקבלה ששמע מחבר הספר מהבעל שם טוב בעצמו.
בחסידות חב"ד
לפי עדות הרבי[1], אצל אדמו"ר הריי"צ, ומסתמא גם אצל אביו אדמו"ר הרש"ב, בעת התקיעות היה לפניו סידור האריז"ל ("סידור ר' שבתי מרשקוב"). סידור זה היה גם אצל אדמו"ר הצמח צדק בעת התקיעות וכן בעת אמירת הגדה של פסח בליל הסדר.
גם הרבי היה לוקח עמו לפעמים לתקיעות גם את סידור האריז"ל של רבי שבתי מרשקוב (בנוסף לסידור תורה אור).
בשיחה אודות השינויים בין נוסח סידור האריז"ל לנוסח אדמו"ר הזקן, אמר הרבי כי מבין סידורי האריז"ל הרבים שהודפסו, סידור רבי שבתי מרשקוב הוא המוסמך ביותר לקבוע מהו נוסח האריז"ל[2].
הערות שוליים
- ↑ משיחות חג הפסח תשכ"ד
- ↑ שיחת ש"פ משפטים תשמ"ב.