ה"א תתאה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{שמות}}'''ה"א תתאה''' היא אות ה[[ה"א]] השניה שבשם [[הוי"ה]]. אות זו היא כנגד ספירת ה[[מלכות]].
{{שמות}}'''ה"א תתאה''' היא אות ה[[ה"א]] השניה שבשם [[הוי"ה]]. אות זו היא כנגד ספירת ה[[מלכות]].


אות זו היא מקור ירידת השפע האלוקי.
בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, היתה יורדת השפע לנפש האלקית לבדה מבחינת פנימיות השפע שמשפיע אין סוף ברוך הוא על ידי [[שם הויה]].
אך לאחר שירדו ישראל ממדרגתם, גרמו במעשיהם סוד [[גלות השכינה]], שהיא - שירדה השפעת בחינת ה"א תתאה זו,  נשתלשלה ירידת השפע ממדרגה למדרגה למטה מטה, עד שנתלבשה השפעתה בי' ספירות של [[נוגה]], המשפיעות שפע וחיות על ידי המזלות וכל צבא השמים והשרים שעליהם לכל החי הגשמי שבע[[ולם הזה]] וגם לכל הצומח כמארז"ל אין לך כל עשב מלמטה שאין לו מזל..
במדריגה נחותה זו של השפעת החיות, יכול גם החוטא ופושעי ישראל לקבל חיות לגופם ונפשם הבהמיות כמו שאר בעלי חיים ממש, כמ"ש נמשל כבהמות נדמו.
== מקורות ==
[[אגרת התשובה - פרק ו']]
[[קטגוריה:שמות ה']]
[[קטגוריה:שמות ה']]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]

גרסה מ־08:16, 12 באפריל 2010

שמותיו של הקב"ה
7 שמות שאינם נמחקים
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י
מילויים לשם הוי"ה
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן
שמות נוספים
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה
כינויים
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום

ה"א תתאה היא אות הה"א השניה שבשם הוי"ה. אות זו היא כנגד ספירת המלכות.

אות זו היא מקור ירידת השפע האלוקי.

בזמן שבית המקדש היה קיים, היתה יורדת השפע לנפש האלקית לבדה מבחינת פנימיות השפע שמשפיע אין סוף ברוך הוא על ידי שם הויה.

אך לאחר שירדו ישראל ממדרגתם, גרמו במעשיהם סוד גלות השכינה, שהיא - שירדה השפעת בחינת ה"א תתאה זו, נשתלשלה ירידת השפע ממדרגה למדרגה למטה מטה, עד שנתלבשה השפעתה בי' ספירות של נוגה, המשפיעות שפע וחיות על ידי המזלות וכל צבא השמים והשרים שעליהם לכל החי הגשמי שבעולם הזה וגם לכל הצומח כמארז"ל אין לך כל עשב מלמטה שאין לו מזל..

במדריגה נחותה זו של השפעת החיות, יכול גם החוטא ופושעי ישראל לקבל חיות לגופם ונפשם הבהמיות כמו שאר בעלי חיים ממש, כמ"ש נמשל כבהמות נדמו.

מקורות

אגרת התשובה - פרק ו'