אב (תורה שבכתב): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 3: שורה 3:
ועל שם שכוללת כל תרי"ג המצוות בהתכללות וב[[העלם]], וממנה באים אל ה[[גילוי]] בתורה שבעל-פה.
ועל שם שכוללת כל תרי"ג המצוות בהתכללות וב[[העלם]], וממנה באים אל ה[[גילוי]] בתורה שבעל-פה.


כמו שכל אברי הולד אמנם כלולים בטיפת האב, אך הם בהעלם גדול, ולא רואים את חלוקת האברים של הולד והגדרתם המפורטת, ורק האם מוציאתו לידי גילוי בלידתה, והיינו, שברחם האם מתחילה להסתמן חלוקת האברים, וכל אבר נעשה מוגדר לפי צורתו ותכונתו, עד שנולד ולד שלם ב[[רמ"ח אברים]] ו[[שס"ה גידים]], כך גם התורה שבכתב ביחס לתורה שבעל-פה.
כמו שכל אברי הולד אמנם כלולים בטיפת האב, אך הם בהעלם גדול, ולא רואים את חלוקת האברים של הולד והגדרתם המפורטת, ורק האם מוציאתו לידי גילוי בלידתה, והיינו, שברחם האם מתחילה להסתמן חלוקת האברים, וכל אבר נעשה מוגדר לפי צורתו ותכונתו, עד שנולד ולד שלם ב[[רמ"ח אברים]] ו[[שס"ה גידים]], כך גם התורה שבכתב ביחס לתורה שבעל-פה.


כי [[רצון העליון]] ב"ה המלובש בתרי"ג המצוות כפי שהן כתובות בתורה שבכתב הוא מופלא ומכוסה טמיר ונעלם, ואינו מתגלה בהבנת האדם אלא על ידי תורה שבעל-פה, וכמו מצות [[תפילין]] - שנאמר בתורה שבכתב: "וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך" והוא מאמר סתום ונעלם, שלא פירש הכתוב איך ומה לקשור וכו' עד שפירשה תורה שבעל-פה.
כי [[רצון העליון]] ב"ה המלובש בתרי"ג המצוות כפי שהן כתובות בתורה שבכתב הוא מופלא ומכוסה טמיר ונעלם, ואינו מתגלה בהבנת האדם אלא על ידי תורה שבעל-פה, וכמו מצות [[תפילין]] - שנאמר בתורה שבכתב: "וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך" והוא מאמר סתום ונעלם, שלא פירש הכתוב איך ומה לקשור וכו' עד שפירשה תורה שבעל-פה.

גרסה מ־21:36, 12 במרץ 2014

אב - כינוי לתורה שבכתב (שמע בני מוסר אביך!) על שם "דנפקא (שנמשכת) מחכמה עילאה הנקראת אב".

ועל שם שכוללת כל תרי"ג המצוות בהתכללות ובהעלם, וממנה באים אל הגילוי בתורה שבעל-פה.

כמו שכל אברי הולד אמנם כלולים בטיפת האב, אך הם בהעלם גדול, ולא רואים את חלוקת האברים של הולד והגדרתם המפורטת, ורק האם מוציאתו לידי גילוי בלידתה, והיינו, שברחם האם מתחילה להסתמן חלוקת האברים, וכל אבר נעשה מוגדר לפי צורתו ותכונתו, עד שנולד ולד שלם ברמ"ח אברים ושס"ה גידים, כך גם התורה שבכתב ביחס לתורה שבעל-פה.

כי רצון העליון ב"ה המלובש בתרי"ג המצוות כפי שהן כתובות בתורה שבכתב הוא מופלא ומכוסה טמיר ונעלם, ואינו מתגלה בהבנת האדם אלא על ידי תורה שבעל-פה, וכמו מצות תפילין - שנאמר בתורה שבכתב: "וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך" והוא מאמר סתום ונעלם, שלא פירש הכתוב איך ומה לקשור וכו' עד שפירשה תורה שבעל-פה.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")