שיחה:מגבעת קנייטש/ארכיון 1: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(מועבר לשיחה. זה עדין באמצע הדיון)
 
שורה 70: שורה 70:
:::::::::::צודק ב-100%, תמיד צריך להתחזק בזה. כאן באמת המקום להודות לך על ריבוי המקורות המחכימים בערך [[שטריימל]].
:::::::::::צודק ב-100%, תמיד צריך להתחזק בזה. כאן באמת המקום להודות לך על ריבוי המקורות המחכימים בערך [[שטריימל]].
:::::::::::ולהעיר עוד, שזו לאו דוקא סתירה, וגם הערות על הערך אפשר לראות כמחמאה: זה שמישהו יושב לקרוא מה שעשית ונכנס לעניין, עד שיש לו מה להעיר (שהרי אין דיעותיהם שוות ותמיד מישהו מוצא מה שהשני פספס), מוכיח שהעבודה שלך חשובה למישהו. לפעמים אדרבה, מי שזורק "יישר כח" ו"כל הכבוד על הערך" ייתכן שבכלל לא קרא ונכנס לעניין, ואם היה נכנס היה מוצא מה להעיר, ומי מדבר על תקופות שוממות באתר (מה שלא היה לאחרונה) - שאתה עורך ואף אחד לא מגיב לא לטוב ולא למוטב, קול קורא במדבר.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 14:08, ג' באב ה'תש"ף
:::::::::::ולהעיר עוד, שזו לאו דוקא סתירה, וגם הערות על הערך אפשר לראות כמחמאה: זה שמישהו יושב לקרוא מה שעשית ונכנס לעניין, עד שיש לו מה להעיר (שהרי אין דיעותיהם שוות ותמיד מישהו מוצא מה שהשני פספס), מוכיח שהעבודה שלך חשובה למישהו. לפעמים אדרבה, מי שזורק "יישר כח" ו"כל הכבוד על הערך" ייתכן שבכלל לא קרא ונכנס לעניין, ואם היה נכנס היה מוצא מה להעיר, ומי מדבר על תקופות שוממות באתר (מה שלא היה לאחרונה) - שאתה עורך ואף אחד לא מגיב לא לטוב ולא למוטב, קול קורא במדבר.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 14:08, ג' באב ה'תש"ף
== כמה הערות ==
א. שמעתי פעם שבכובע קנייטש יש רמזים לכל 10 הספירות, איני זוכר הכל...
ב. לדעתי צריך לשנות את השם ל'מגבעת' ולהוריד את המילה קנייטש, כי יש כאן גם 'שטריימל' ו'קסקט', או לפתוח עליהם ערכים נפרדים. ואם כבר בשינוי השם עסקינן, הייתי מציע לשנות ל'כובע'...
ג. כדאי להגיה את הערך ראיתי בו כמה טעויות של ה'בוחר הזעצער'... ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 16:49, ב' באב, ה'תש"ף
:רוב מוחלט של הערך עוסק בקנייטש, הפסקה על השטריימל ועל הקסקט נחוצה כדי להבין איך השתלשלו הדברים ומה היה לפני הקנייטש. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 17:20, 23 ביולי 2020 (UTC)
::הבעיה היא שהפסקות הללו ארוכות מאד!!! ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 17:41, ב' באב, ה'תש"ף
:::מה רע בכך? <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 17:43, 23 ביולי 2020 (UTC)
::::שחצי מהתוכן בהם לא קשור, כל הסיפור על הרב ריבקין (לדוג') לא קשור בכלל! ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 17:44, ב' באב, ה'תש"ף
:::::בוא נעשה קצת סדר, הערך רובו ככולו הוא על קנייטש ועל זה אין חולק, הבעיה שלך היא רק עם הפסקאות על הקסקט והשטריימל שהם לטענתך לא קשורות. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 17:56, 23 ביולי 2020 (UTC)
::::::נכון מאד, כשמסבירים מהר מבינים לאט.... בכל מקרה, הצעתי היתה או למחוק את רוב הפסקאות הללו - ופשוט לעשות רקע על הקנייטש, ולפתוח ערכים נפרדים (לא חובה) על הקסקט והשטריימל. או לעשות ערךאחד על שלשתם. כמו"כ הצעתי לשנות את השם ל'כובע' שיותר מקובל אצל חסידים, לא כמו ב'ויקיקליפה' (כנודע, שמה שהם עושים אנו עושים הפוך) ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 17:59, ב' באב, ה'תש"ף
::::::::בהתחלה עשיתי את הערך בשם כבוע, ואז שיניתי אותה למגבעת. נתן לעשות הפניה בשם [[כובע קנייטש]]. (ובדרך אגב, ממגבעת זה השם האמתית של ה"כובע"). <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 18:09, 23 ביולי 2020 (UTC)
{{שבירה}}בשביל לא להכנס סתם לוויכוח נצחי לא יגמר אני מציע פשוט לעשות הצבעה מה המשתמשים האחרים חושבים, לכן אני מציע כמה אפשרויות: 1: שכמו שאמרת הערך הזה יהיה ערך על "מגבעת" סתם ולא משהו מיוחד, אבל אז יש לכאורה כבר את הערך על הלבוש חסידי.. 2: למחוק את שתי הפסקאות האלה ולעשות ערך נפרד על שטריימל ועל הקסקט. 3: להשאיר את זה ככה כי אין בכך כל בעיה וזה רק מוסיף רקע.
:ויש את האפשרות שהעלה {{א|חב"דניק}} לעשות ערך אחד על שלשתם, וזו בערך גם דעתי כפי שכתבתי ב[[חב"דפדיה:אולם דיונים#ערך על קנייטש]].  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 18:40, ב' באב ה'תש"ף
::זה אפשרות 1.. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 18:51, 23 ביולי 2020 (UTC)
:::ולהעיר שאפשרות 1 אינה סבירה, משום [[משתמש:קער אַ וועלט היינט!/לבוש חסידי|שיש כבר ערך]] שמאגד את כל הלבושים החסידיים בתמציות. ואם כבר אז אפשר לעשות ערך על כל דבר בנפרד, אך לא על שלושתם ביחד.. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 18:55, 23 ביולי 2020 (UTC)
::::בדיוק לזה התכוונתי, מה שקראת "ערך" הוא דף משתמש ויש לערוך ערך על זה ובו כל הפרטים.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 19:13, ב' באב ה'תש"ף
:::::הערך שלו הוא כוללני, כמו הערך ה"לבוש חרדי" בויקליפה, אך בכל לבוש שנכתב שם יש הרבה מה להאריך - מנהגי חב"ד, רבותינו נשיאנו עם זה, היסטוריה, רקע, וכו' וכו'. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 19:15, 23 ביולי 2020 (UTC)
:::::::ובשביל דבר כזה צריך לעשות ערך נפרד על כל לבוש. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 19:15, 23 ביולי 2020 (UTC)
::::::::לא ממש הבנתי את האפשרויות אבל לדעתי צריך שיהיה [[משתמש:קער אַ וועלט היינט!/לבוש חסידי|ערך אחד שכולל את כל הלבושים]] וגם ערכים פרטיים שישמעו הגיוני כמו 'כובע' (שבתוכו יהיה ביאור על הקנייטש, קסקט, שטריימל וכיסוי שני, ולא ערך על המשולש שבקנייטש או על סוג הקטיפה של הכיפה של השטריימל גם אם יש מה לכתוב על זה..), '[[סירטוק]]' וכד', רק חשוב שלא יהיו כפילויות בכל הערכים, כמו הרבה ערכים אחרים.. אין צורך לכתוב דבר אחד באתר יותר מפעם אחת ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 04:20 • ג' באב ה'תש"ף
::::::::::פה זה מביא תיאורים איך הלכו עם זה רבותינו נשינו, מתי, הנהגות חב"ד, היסטוריה קצרה, וכו'. כך שאם זה מה שאתה אומר אני יכרול פשוט ל]פפתוח (כמו בכל אתר ויקי נורמלי אחר) ערך גם על [[שטריימל]], גם על [[קסקט]], וגם על [[קנייטש]]. בכל אופן אני חושב שזה צריך להישאר איך שזה עתה. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 08:40, 24 ביולי 2020 (UTC)
{{שבירה}}איך שזה עכשיו - בטוח לא, זה מטופש מאד לעשות ערך על קנייטש שחצי ממנו הוא על קסקט ושטריימל ("רקע" בלע"ז = אפילו באתר ויקיקליפה אין כזה רקע בערך על קנייטש, גם הם מבינים קצת ענין...), כעת השאלה היא אם לעשות ערך עם שלשתם (אפשרות 1) או 3 ערכים נפרדים (אפשרות 2) שאני בעד אפשרות 1 ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 09:53, ג' באב, ה'תש"ף
:מצויין שזה מביא תיאורים מרבותנו נשיאנו, כך צריך להיות. כתבתי שתפתח ערך פרטי אבל לשלושתם יחד ולא שלושה ערכים כמו שהבנת ממני ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 10:30 • ג' באב ה'תש"ף
::ודאי שזה טוב, כוונתי היא שבחצי מהערך מסופר על הקנייטש ובחצי השני מסופר על... וד"ל ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 10:35, ג' באב, ה'תש"ף
:::אם אפשר לכתוב ערך יפה ומספק על שלושתם בנפרד, למה שלא לעשות את זה?? אני לא מבין את ההתנגדות המטופשת הזאת שאין לה כל בסיס והגיון. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 10:55, 24 ביולי 2020 (UTC)
::::ול{{א|חב"דניק}} היקר, דבר ראשון תשתה כוס מים ותרגע, אתה נראה ממש חם.. דבר שני תקנתי את הקנייטש אם זה מה שהפריע לך. דבר שלישי אם אתה כבר מביא דוגמאות מויקליפה אז שם יש ערך נפרד על הקנייטש, על הקסקט, ועל השטריימל. בכל אופן לא משנה מה יהיה דעתכם בנושא אני כנראה יפתח ערך גם על [[שטריימל]] ועל [[קסקט]], כל עוד הערכים האלה יהיו מלאים '''אין שום סיבה''' שלא לכתוב אותם. יש שם קשר חב"די, יש שם התייחסות מרבותינו נשיאנו, לא צריך יותר מזה. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 10:58, 24 ביולי 2020 (UTC)
:::::ראה מה שכתבתי בפיסקה על אדמו"ר המהר"ש. תראה את הערכים בקליפה שם עד כמה דלים, ושם נהוג לפתוח ערך על כל [[נמלה]] ו[[חולדה]], עם כל גווניהם... וזה כן משנה מהי דעתנו, כי לא ניתן לפתוח ערך שאליו מתנגדים משתמשים ללא הצבעה מוקדמת! השאלה היא לא אם הם יהיו מלאים אלא אם יש בהם תוכן חשוב (אתה מוזמן לראות באריכות ב[[שיחה:סדרת אוצרות]] את הנושא). סליחה אם פגעתי בך במהלך הדיונים כאן בחריפות דברי! קרייזי, כמו שאני מבין אתה בעד אפשרות 1? ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 11:08, ג' באב, ה'תש"ף
:::::::בנוגע למה שאמרת אז זה לא משנה מה תגיד כי אם הערך יהיה מלא ויתאים לקריטוריונים של חב"דפדיה, אין שום סיבה שלא לכתוב אותו. אפילו אם כל המשתמשים יהיו נגד זה (והם לא). <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 11:16, 24 ביולי 2020 (UTC)
===בעד אפשרות 1===
#{{א|חב"דניק}}
#{{א|חלוקת קונטרסים}}
===בעד אפשרות 2===
===בעד אפשרות 3===
#{{א|חסיד של הרבי}}
#{{א|שמואל חיים}}


==מקורות==
==מקורות==
בעקבות טענות שונות ומשונות כאילו אין לערך מקורות, אז אני נאלץ להוסיף גם מקורות מ'[[רשימות היומן|רשימות]]', החטא עליכם {{קריצה}} <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 11:21, 24 ביולי 2020 (UTC)
בעקבות טענות שונות ומשונות כאילו אין לערך מקורות, אז אני נאלץ להוסיף גם מקורות מ'[[רשימות היומן|רשימות]]', החטא עליכם {{קריצה}} <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 11:21, 24 ביולי 2020 (UTC)

גרסה אחרונה מ־21:49, 29 ביולי 2020

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.



תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

א'



לכאורה המנהג לכך שחב"ד לובשת קנייטש זה בגלל שהרבי נהג ללבוש קנייטש, לא?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 17:53, א' באב, ה'תש"ף 17:53, 22 ביולי 2020 (UTC)

לא בדיוק, את הקנייטש התחיל ללבוש כבר אדמו"ר המהר"ש. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 17:57, 22 ביולי 2020 (UTC)
לפי דעתי אפשר למחוק את הפיסקה הסיבה לחבישת הכובע משום שהיא מובאת כבר בשאר הפסקאות, וחוץ מזה אפשר כבר לא להעביר את הערך למרחב הראשי, לא?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 18:10, א' באב, ה'תש"ף 18:10, 22 ביולי 2020 (UTC)
הפסקה הזו באה להביא את הסיבה של חבישת הקנייטש בהיבט הלכתי. ואני רוצה לעבוד עליו קצת (קצת הרבה ) לפני שמעבירים אותו למרחב הראשי.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 19:26, 22 ביולי 2020 (UTC)
לדעתי, חסידים אף פעם לא הלכו עם שטריימל רק רבנים וכיוצ"ב.
אני מוחה נמרצות. על הערה בענין השטריימל של הרבי הקודם, היפך כבוד ליובאוויטש. אין מקום לשים את זה בשום דבר שנועד לרבים.א' מחב"ד - שיחה, 20:07, א' באב, ה'תש"ף 20:07, 22 ביולי 2020 (UTC)
1: חסידי חב"ד בדורות הקודמים (מתקופתו של אדמור הזקן ועד הצ"צ) דווקא כן היו הולכים עם שטריימל בשבתות. 2: תקנתי והרחבתי והסרתי פרטים וכו וכו על הערך של השטריימל, עכשיו זה נראה לי יותר טוב. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 23:52, 22 ביולי 2020 (UTC)
יהודה לייב גרונר מספר שבי' שבט תש"ל שלחו אנשי (או אנ"שי) ירושלים לרבי שטריימל. הרבי לקח את השטריימל ואמר "נעם דאס און גיב זיי, זאל זיי נעם דאס צוריק קיין ירושלים". [התפרסם במשתמש:קודש לנשיא הדור!/stump the rabbi]. עוד סיפר, שפעם אמר הרבי בנוגע לשטריימל שעוד יהיה זמן לזה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 00:10, ב' באב, ה'תש"ף.
להעיר עוד: שיש תמונה של אד"ש עם קאסקעט. וכן להעיר שבערקע חן שם כובע קנייטש "כמו הרבי" והרבי אמר לו להחזיר לקסקט. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 10:48, ב' באב, ה'תש"ף.

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── איפה יש תמונה של הרבי עם קסקט?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 12:49, ב' באב, ה'תש"ף 12:49, 23 ביולי 2020 (UTC)

בדרכון.--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 13:01, ב' באב, ה'תש"ף 13:01, 23 ביולי 2020 (UTC)
אני שמעתי בודאות שהם רק הביאו את השטריימל לחדר, והאוירה הייתה מתוחה והרבי דיבר איתם חמור על כמה דברים, והם לא העיזו להוציא את השטריימל, והוא שכב בחדר הנהלת הישיבהת, עד לא מזמן שמישהו לקחו משהם.
חסידי חב"ד לא לבשו שטריימל, ולא משנה כמה פעמים תכתוב את זה, אין לי סבלנות כעת, אבל אפשר לכתוב על זה כמה וכמה ראיות, רק רבנים וכיוצ"ב הלכו עם שטריימל.
ואתן לך דוגמא הכי פשוטה, שאפילו הרביים לא לבשו שטריימל מחוץ לליובאוויטש. א' מחב"ד - שיחה, 15:15, ב' באב, ה'תש"ף 15:15, 23 ביולי 2020 (UTC)
לכאורה יש כאן ערבוב בין הקנייטש, הקסקט והשטריימל. לכאורה יש להפריד (לפחות את השטריימל).--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 16:48, ב' באב, ה'תש"ף 16:48, 23 ביולי 2020 (UTC)

נוסח מדוייק יותר[עריכת קוד מקור]

אחד החסידים שאל את הרבי (לא ריל"ג) מדוע הרבי לא לובש שטריימל והרבי ענה "ס'וועט קומען א צייט אויף דעם אויכעט". קודש לנשיא הדור! - שיחה, 12:36, ב' באב, ה'תש"ף.

אולי כדאי גם להוסיף את דעת הרבי בנוגע לשינוי מלבוש לאלו המתקרבים לחב"ד מחסידויות אחרות, וכן מנהג חב"דניקע צ'אלמערס. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 12:42, ב' באב, ה'תש"ף.
אם לא נתקלת עדיין: ראה כאן. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 12:54, ב' באב, ה'תש"ף.

מוכן[עריכת קוד מקור]

לפי דעת הערך כבר מוכן--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 13:27, ב' באב, ה'תש"ף 13:27, 23 ביולי 2020 (UTC)

יש עוד קצת על מה לעבוד, כדוגמת המנהגים, הכיסוי שני וכו'. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 14:28, 23 ביולי 2020 (UTC)
בערך יש טעויות רבות, כמו 'לכחת' במקום 'לקחת' ועוד כמה שראיתי, אבל לצערי איני יכול כעת לתקן... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:46, ב' באב, ה'תש"ף

אני רוצה רבי עם כובע כזה...[עריכת קוד מקור]

אכתוב לך סיפור אמיתי,

הענדל ליברמן, צייר את הרבי עם שטריימל, מנהג היה לו על פי בקשת הרבי והרבנית שכל ציור שעושה הראה לרבי ולרבנית,

שהראה לרבי, הרבי אמר לו אבל אני הולך עם כובע כזה.. (בהצביעו על כובעו), ענה הענדל, אבל אני רוצה שהרבי שלי ילך עם כובע כזה... בהצביעו על הציור.

הציור נדפס אאל"ט בספר ציוריו. א' מחב"ד - שיחה, 15:49, ב' באב, ה'תש"ף 15:49, 23 ביולי 2020 (UTC)

יש כח גדול על הסיפור! חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:39, 23 ביולי 2020 (UTC)

?[עריכת קוד מקור]

ר' ניסן נמנוב עם כובע ולא קסקט!

כתוב בערך שהרב גייקובסון סיפר שר' ניסן הזהיר שלא יחליפו את הקסקט בכובע, הרי ר' ניסן בעצמו לבש אחרי היציאה כובע ולא קסקט, היתכן?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 16:25, ב' באב, ה'תש"ף 16:25, 23 ביולי 2020 (UTC)--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 16:25, ב' באב, ה'תש"ף 16:25, 23 ביולי 2020 (UTC)

גם אני התפלתי מכך, אבל יש לזכור שזה היה לפני הנשיאות של הרבי.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:27, 23 ביולי 2020 (UTC)

הרבי מהר"ש – בקנייטש?[עריכת קוד מקור]

חסיד של הרבי, כתבת בערך שאדמו"ר מהר"ש לבש קנייטש בשהותו מחוץ לליובאוויטש. יש לך מקור לכך? (גם אדמו"ר מוהרש"ב לבש מגבעת מחוץ לליובאוויטש, אך לא קנייטש!). בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 16:37, ב' באב, ה'תש"ף 16:37, 23 ביולי 2020 (UTC)

כעת ראיתי שכך נכתב כאן, אך לכאורה זה לא נכון, ובמסעותיו חבש כובע צילינדער או הומבורג. בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 16:51, ב' באב, ה'תש"ף 16:51, 23 ביולי 2020 (UTC)
אכן, הוא לא מציין שם לכך שום מקור... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:02, ב' באב, ה'תש"ף
חוץ מזה, שאינני יודע מה המקור לכך שאז הסוחרים נהגו ללבוש קנייטש, לכאו' מתאים ללבוש המבורג וצילינדר... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:04, ב' באב, ה'תש"ף
קנייטש זה הגרסא החרדית לכובע מסוג "פרודה" שהיה הכובע הפופולרי ביותר בעולם בשנים ההם, ראה כאן בויקליפה. יחי. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 17:10, 23 ביולי 2020 (UTC)
שם נכתב, שכובע הפדורה (לא פרודה) זכה להצלחה רבה לערך משנת תרס"א, למרות שהומצא לערך בשנת ת"ר. יותר הגיוני לומר שחבש ככובעו של אדמו"ר הרש"ב (הומבורג?). א.ב. קיסר - שיחה, 17:17, ב' באב, ה'תש"ף 17:17, 23 ביולי 2020 (UTC)
את זה הבאתי ללא קשר למה שאמרת על אדמו"ר הר\מהר"ש, אלא בהקשר למה משאמרת שהסוחרים בימים ההם לא הלכו עם קנייטש.. המקור לכך שגם אדמו"ר המהר"ש הלך עם קנייטש זה משלום בער לוין. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 17:26, 23 ביולי 2020 (UTC)
איפוא הוא אומר א"ז? ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:40, ב' באב, ה'תש"ף
המקור שציינת מקודם הוא מפי לוין.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 17:43, 23 ביולי 2020 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────אתה זורק סיסמאות בלי לתת מקור - לא כתוב שם שזה מלוין, בבקשה תתן מקור מדויק לכך! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:45, ב' באב, ה'תש"ף

סליחה, טעות שלי. זה טוביה בלוי אמר את זה. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 17:48, 23 ביולי 2020 (UTC)
דבר ראשון, זה לא נראה חלק מהדברים המובאים בשם רט"ב, כי זה מופיע בפ"ע, בין דיבור לדיבור שלו. (וגם א"כ) איני יודע אם יש לסמוך על כתבה זו, ראה לדוגמא: ר' מענדל פוטרפס כשיצא מרוסיה התהלך עם מלבוש עליון קצר וקסקט. את הקסקט, אגב, היו גם אדמו"רים שחבשו בימי החול. הרבי נהנה ממראהו של ר' מנדל וביקשו להישאר בלבוש המקורי. מאז ועד סוף ימיו התהלך ר' מנדל בקסקט, וכמוהו נהגו גם זקני חסידים נוספים שהצליחו לפרוץ את החומה הבצורה ולעלות מרוסיה." ותגיד לי עם זה נכון? עצם זה שקודם הבאת את לוין בתור מקור וכעת ירדת, זה כבר פחות אמין... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:56, ב' באב, ה'תש"ף
אמרתי כבר שטעיתי בין לוין ובלוי, ולהעיר שכל מה שמובא שם זה בשם בלוי. אני לא מבין על מה הוייכוח.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 18:07, 23 ביולי 2020 (UTC)
לא הכל מובא בשם בלוי, הויכוח הוא ע"כ שעובדה זו נשמעת חסרת בסיס (כתב 'בקהילה')... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:20, ב' באב, ה'תש"ף
חסיד של הרבי: א. כמש"ל לא הכל במאמר שם הוא בשם הרב בלוי! קטע זה לדוג' לא בשמו. ב. אין לזה אף סמך שם, וזה מופיע ללא כל מקור אמין! ג. האפשרות היא או לשים כעת תבנית דרוש מקור, או למחוק את הקטע (אני בעד למחוק). ד. לא הבנתי למה כתבת א"ז פעמיים, בעיה קשה בערכים חדשים כעת. ה. אשמח לשמוע את דעת המשתמשים שליט"א (חלוקת קונטרסים, קרייזי אבאוט משיח, כתית למאור, חבר, {{א|שמואל חיים, וכו' (סליחה אם לא כתבתי מישהו)) ע"כ! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:25, ג' באב, ה'תש"ף
לא הצלחתי להבין על איזה פרט הויכוח, ומה מקורו. בכללות, כל דבר שמכניסים עם מקור והמקור נראה הגיוני, נראה לי סביר. בערך הזה נראה שחסר מקורות בהרבה פרטים. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:36, ג' באב ה'תש"ף
לקרייזי אבאוט משיח, אני רוצה להגיד לך שמאוד נעים לי לעבוד על ערכים כאשר יש רק תלונות כל היום. ממש תודה על העידוד.. וחב"דניק תיקנתי את הקנייטש, אם זה מה שהפריע לך.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 11:00, 24 ביולי 2020 (UTC)
יישר כח. אמנם תקנת א"ז רק בפעם השניה. הויכוח הוא ע"כ שנכתב בערך שאדמו"ר המהר"ש בצאתו מליובאוויטש היה לובש כובע קנייטש, דבר שנכתב ללא כל מקור מבוסס, ונשמע (לפחות לי ולקיסר) לא הגיוני... חסיד יקר! אני רגוע למדי (ואחרת הייתי כותב הרבה יותר חריף. בכל מקרה, אף אחד לא מתלונן שאתה גרוע, פשוט יש משתמשים שמפריע להם שאתה כותב דברים ללא מקור, וזה מאד מובן... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:04, ג' באב, ה'תש"ף
יש פה באמת מצב מורכב: או לגרום אי נעימות לכותב, שמבקשים ממנו מקור, או לגרום אי נעימות לקוראים, שייתקלו באתר במידע בלי מקור ולא יוכלו לעיין במקורות. קשה להכריע בין שני סוגי אי הנעימות, אבל בסופו של דבר נראה לענ"ד שיחיד ורבים הלכה כרבים, וכדאי להתגבר על אי הנעימות כדי שיובא מקור וישרת את רבבות קוראי הערך עד סוף כל הדורות. מתנצל אם פגעתי בדרך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:09, ג' באב ה'תש"ף
לקרייזי, יש לי עצה טובה בשבלך, אולי תוכל לזרוק פעם בכמה זמן גם מחמאה טובה? - לא בקשתי הרבה, פעם בכמה זמן, אני בטוח שהעולם לא יתמוטט מזה. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 11:36, 24 ביולי 2020 (UTC)
צודק ב-100%, תמיד צריך להתחזק בזה. כאן באמת המקום להודות לך על ריבוי המקורות המחכימים בערך שטריימל.
ולהעיר עוד, שזו לאו דוקא סתירה, וגם הערות על הערך אפשר לראות כמחמאה: זה שמישהו יושב לקרוא מה שעשית ונכנס לעניין, עד שיש לו מה להעיר (שהרי אין דיעותיהם שוות ותמיד מישהו מוצא מה שהשני פספס), מוכיח שהעבודה שלך חשובה למישהו. לפעמים אדרבה, מי שזורק "יישר כח" ו"כל הכבוד על הערך" ייתכן שבכלל לא קרא ונכנס לעניין, ואם היה נכנס היה מוצא מה להעיר, ומי מדבר על תקופות שוממות באתר (מה שלא היה לאחרונה) - שאתה עורך ואף אחד לא מגיב לא לטוב ולא למוטב, קול קורא במדבר. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:08, ג' באב ה'תש"ף

מקורות[עריכת קוד מקור]

בעקבות טענות שונות ומשונות כאילו אין לערך מקורות, אז אני נאלץ להוסיף גם מקורות מ'רשימות', החטא עליכם חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 11:21, 24 ביולי 2020 (UTC)