מנחם מענדל שפרן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:


כיום הוא מנהל בית דין משלו, וכן משמש כדיין בבית הדין של הרב [[חיים יצחק אייזיק לנדא]], רב העיר [[בני ברק]].  
כיום הוא מנהל בית דין משלו, וכן משמש כדיין בבית הדין של הרב [[חיים יצחק אייזיק לנדא]], רב העיר [[בני ברק]].  
==הקשר לחב"ד==
בשנת [[תשנ"ה]] שיגר תשובה תורנית בדין פריעת חוב לקובץ 'אור עולם' שיצא לאור על ידי [[צעירי אגודת חב"ד]] "לכבודו של רבינו הגדול, אור עולם, גאון הגאונים, קדוש ה', רבן של כל בני הגולה, רבים השיב מעוון, נשיא הדור כ"ק אדמו"ר מרנא ורבנא מנחם מענדל שניאורסוהן"{{הערה|כריכת הקובץ}}.


בשנת [[תשס"ז]] שימש תקופה מסוימת כנותן שיעורי [[הלכה]] וסמיכה לרבנות בישיבת [[תומכי תמימים כפר חב"ד]]{{הערה|1=[http://www.shturem.net/index.php?id=10016&section=news בישיבת תומכי תמימים - {{שטורעם}}]}}.
בשנת [[תשס"ז]] שימש תקופה מסוימת כנותן שיעורי [[הלכה]] וסמיכה לרבנות בישיבת [[תומכי תמימים כפר חב"ד]]{{הערה|1=[http://www.shturem.net/index.php?id=10016&section=news בישיבת תומכי תמימים - {{שטורעם}}]}}.


בסערה שהתחוללה בשנת [[תשס"ד]] אודות [[פאות נכריות]] שיובאו מהודו כשהיו שטענו כי הן נגזזזות לשם עבודה זרה ונאסרו בהנאה מדין אביזרייהו ד[[עבודה זרה]], פסק הרב שפרן שכיון שאין עדות ברורה שהפיאות אסורות אזי יש להעמידן על חזקת כשרות, על פי הכלל "עדים בצד אסתן ותאסר".
בסערה שהתחוללה בשנת [[תשס"ד]] אודות [[פאות נכריות]] שיובאו מהודו כשהיו שטענו כי הן נגזזזות לשם עבודה זרה ונאסרו בהנאה מדין אביזרייהו ד[[עבודה זרה]], פסק הרב שפרן שכיון שאין עדות ברורה שהפיאות אסורות אזי יש להעמידן על חזקת כשרות, על פי הכלל "עדים בצד אסתן ותאסר".
בכ"ג [[מנחם אב]] [[תשע"ג]] השתתף במעמד ה[[ירחי כלה]] בישיבת [[תומכי תמימים כפר חב"ד]] שנערך לכבוד אביו של הרבי רבי [[לוי יצחק שניאורסון]].


בקיץ [[תשע"ה]] השתתף בערב מיוחד ל[[תמימים]] מישיבת [[תות"ל נתניה]] שהצטיינו במבצע יגיעה בתורה - 'מנחת חינוך בתורת הרבי'. הרב שפרן התפלפל והשתעשע עמם בדברי תורה, נשא בפניהם דברים נלהבים והביע התפעלות עצומה מרמתם החסידית והלימודית. בהמשך ריתק את התלמידים ושיתף אותם בשביבים מביקוריו אצל [[הרבי]], ואף גילה בפניהם כי גם הוא תלמיד ליובאוויטש {{הערה|[http://chabad.info/news/%D7%94%D7%93%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%9C-%D7%A9%D7%A4%D7%A8%D7%9F-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%94%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A0/ מתפעל מתלמידי התמימים מתות"ל נתניה - {{אינפו}}]}}.
בקיץ [[תשע"ה]] השתתף בערב מיוחד ל[[תמימים]] מישיבת [[תות"ל נתניה]] שהצטיינו במבצע יגיעה בתורה - 'מנחת חינוך בתורת הרבי'. הרב שפרן התפלפל והשתעשע עמם בדברי תורה, נשא בפניהם דברים נלהבים והביע התפעלות עצומה מרמתם החסידית והלימודית. בהמשך ריתק את התלמידים ושיתף אותם בשביבים מביקוריו אצל [[הרבי]], ואף גילה בפניהם כי גם הוא תלמיד ליובאוויטש {{הערה|[http://chabad.info/news/%D7%94%D7%93%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%9C-%D7%A9%D7%A4%D7%A8%D7%9F-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%94%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A0/ מתפעל מתלמידי התמימים מתות"ל נתניה - {{אינפו}}]}}.

גרסה מ־20:39, 25 במאי 2020

ערך זה זקוק לעריכה: הסיבה לכך היא: כרגע אין קשר לחב"ד (למעט היותו ר"מ בישיבה חב"דית לתקופה קצרה, וזה עדיין לא מצדיק ערך).
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
הרב שפרן מקבל את הספר "מסתר צפונותיך" מידי הרב אלימלך טהאלר

הרב מנחם מנדל שפרן, פוסק מהדיינים המובילים בתחומי הממונות במגזר החרדי[1], אב"ד בבית הדין לענייני ממונות 'הישר והטוב' בירושלים, ראש ישיבה כלל חסידית 'נועם התורה' ודיין בבית דינו של הרב לנדא - בבני ברק. הוא חסיד גור המקורב לקהילת הרב שאול אלתר בן הפני מנחם ומתגורר בעיר התורה והחסידות בני ברק.

הרב שפרן, נולד בניו יורק שבארצות הברית. למד בצעירותו בישיבתו של הרב קופלמן בלוצרן שבשוויץ, וקנה ממנו את דרכי הלימוד כתלמידו של הגאון רבי שמעון יהודה שקופ.

לאחר נישואיו עבר לארץ ישראל, שם שימש כמו"צ בבית הדין של הרב ניסים קרליץ, ונודע בזכות פסיקותיו הישרות בדיני חושן משפט. הוא מונה לשמש כראש ישיבת גור בחיפה, למרות שבאותה ישיבה שימש כר"מ גם הגאון רבי שאול אלתר, כיום ראש ישיבת שפת אמת עד סגירתה. בהמשך הוא קיבל את תפקיד ראשות ישיבת 'נועם התורה', בו הוא משמש עד היום.

כיום הוא מנהל בית דין משלו, וכן משמש כדיין בבית הדין של הרב חיים יצחק אייזיק לנדא, רב העיר בני ברק.

הקשר לחב"ד

בשנת תשנ"ה שיגר תשובה תורנית בדין פריעת חוב לקובץ 'אור עולם' שיצא לאור על ידי צעירי אגודת חב"ד "לכבודו של רבינו הגדול, אור עולם, גאון הגאונים, קדוש ה', רבן של כל בני הגולה, רבים השיב מעוון, נשיא הדור כ"ק אדמו"ר מרנא ורבנא מנחם מענדל שניאורסוהן"[2].

בשנת תשס"ז שימש תקופה מסוימת כנותן שיעורי הלכה וסמיכה לרבנות בישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד[3].

בסערה שהתחוללה בשנת תשס"ד אודות פאות נכריות שיובאו מהודו כשהיו שטענו כי הן נגזזזות לשם עבודה זרה ונאסרו בהנאה מדין אביזרייהו דעבודה זרה, פסק הרב שפרן שכיון שאין עדות ברורה שהפיאות אסורות אזי יש להעמידן על חזקת כשרות, על פי הכלל "עדים בצד אסתן ותאסר".

בכ"ג מנחם אב תשע"ג השתתף במעמד הירחי כלה בישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד שנערך לכבוד אביו של הרבי רבי לוי יצחק שניאורסון.

בקיץ תשע"ה השתתף בערב מיוחד לתמימים מישיבת תות"ל נתניה שהצטיינו במבצע יגיעה בתורה - 'מנחת חינוך בתורת הרבי'. הרב שפרן התפלפל והשתעשע עמם בדברי תורה, נשא בפניהם דברים נלהבים והביע התפעלות עצומה מרמתם החסידית והלימודית. בהמשך ריתק את התלמידים ושיתף אותם בשביבים מביקוריו אצל הרבי, ואף גילה בפניהם כי גם הוא תלמיד ליובאוויטש [4].

בקיץ תשע"ו קיבל בביתו קבוצה נבחרת מתלמידי הישיבה קטנה חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת שנבחנו על כל מסכת בבא בתרא אותה למדו במשך אותה שנה במסגרת 'מבצע תורה' בהכוונתו של הרב מנחם שניאור מידובניק שיזם את הביקור. לאחר הבחינה בה נוכח הרב לראות את הבקיאות העצומה של תלמידי התמימים, שיבח הרב את תלמידי התמימים והעריף עליהם ברכות[5].

בקיץ תשע"ז קיבל בביתו משלחת מרבני מכון הלכה חב"ד שהציגו בפניו מגוון חומרים הלכתיים היוצאים לאור ע"י המכון. הרב שפרן עיון ארוכות בחומרים השונים והביע התפעלותו מהעבודה החשובה והמאומצת. הפגישה החשובה נמשכה מספר שעות ובמהלכה הועלו עשרות נושאים הלכתיים. במהלך הפגישה הוענקו לרב חיבורים וספרים של הרב מיכאל אבישיד והרב יעקב חביב שזכו להסכמות מכל גדולי הציבור החרדי. לאחר ליבון והכרעות הנושאים ההלכתיים שעלו על השולחן, הודיע הרב שפרן שדלתו פתוחה תמיד לרבני חב"ד, והוחלט על זמנים קבועים להתייעצות[6].

בשנת תש"פ התמנה כראש ישיבת פני מנחם גדולה בראשות הרב שאול אלתר.

קישורים חיצונים

הערות שוליים