א"ל שד"י: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(ערך ראשוני) |
(עריכה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{שמות}} | {{שמות}} | ||
שם '''א"ל שד"י''' ענינו הוא המשכה של שם [[א"ל]], שהוא תיקון הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]], שנמשך ומתגלה ב[[עולם הבריאה]] בשם [[שד"י]] ונקרא בשם א"ל שד"י. [[גימטריא]] של א"ל שד"י הוא שמ"ה אותיות "[[משה|מש"ה]]". שם זה מאיר ב[[עולם הבריאה]] לאלף אלפים וריבוא רבבות וכו'. | שם '''א"ל שד"י''' ענינו הוא המשכה של שם [[א"ל]], שהוא תיקון הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]], שנמשך ומתגלה ב[[עולם הבריאה]] בשם [[שד"י]] ונקרא בשם א"ל שד"י. [[גימטריא]] של א"ל שד"י הוא שמ"ה אותיות "[[משה|מש"ה]]". שם זה מאיר ב[[עולם הבריאה]] לאלף אלפים וריבוא רבבות וכו'. | ||
==ענינו== | |||
א"ל שד"י הוא אחד מן שלושת השמות "א"ל שד"י", "[[א"ל הוי"ה]]", "[[א"ל אדנ"י]]" שענינם הוא ההמשכה מן שם [[א"ל]] שהוא הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]] אל עולמות [[בי"ע]]. | |||
שם א"ל שד"י ממשיך ל[[עולם הבריאה]], שענין שם "[[שד"י]]" הוא צמצום, "שאמר לעולם די", ולכן שם זה מעיר ב[[עולם הבריאה]] שהוא בבחינת הסתר. שכנודע, עולם הבריאה נקרא בשם "בורא חושך", שהוא בבחינת [[עלמא דאתכסיא]] שאינו מתגלה, לעומת [[עולם היצירה]] שהוא נקרא בשם "יוצר אור", שהוא בבחינת [[עלמא דאתגליא]] המתגלה. ולכן ב[[עולם היצירה]] נמשך שם "[[א"ל הוי"ה]]" שענינו כשם [[הוי"ה]] שהוא גילוי. | |||
[[קטגוריה:שמות]] | [[קטגוריה:שמות]] | ||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
גרסה מ־01:54, 22 בספטמבר 2009
שמותיו של הקב"ה |
---|
7 שמות שאינם נמחקים |
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י |
מילויים לשם הוי"ה |
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
שמות נוספים |
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה |
כינויים |
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום |
שם א"ל שד"י ענינו הוא המשכה של שם א"ל, שהוא תיקון הראשון מי"ג תיקוני דיקנא, שנמשך ומתגלה בעולם הבריאה בשם שד"י ונקרא בשם א"ל שד"י. גימטריא של א"ל שד"י הוא שמ"ה אותיות "מש"ה". שם זה מאיר בעולם הבריאה לאלף אלפים וריבוא רבבות וכו'.
ענינו
א"ל שד"י הוא אחד מן שלושת השמות "א"ל שד"י", "א"ל הוי"ה", "א"ל אדנ"י" שענינם הוא ההמשכה מן שם א"ל שהוא הראשון מי"ג תיקוני דיקנא אל עולמות בי"ע.
שם א"ל שד"י ממשיך לעולם הבריאה, שענין שם "שד"י" הוא צמצום, "שאמר לעולם די", ולכן שם זה מעיר בעולם הבריאה שהוא בבחינת הסתר. שכנודע, עולם הבריאה נקרא בשם "בורא חושך", שהוא בבחינת עלמא דאתכסיא שאינו מתגלה, לעומת עולם היצירה שהוא נקרא בשם "יוצר אור", שהוא בבחינת עלמא דאתגליא המתגלה. ולכן בעולם היצירה נמשך שם "א"ל הוי"ה" שענינו כשם הוי"ה שהוא גילוי.