פורטל:תורת החסידות: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
{{פורטל בעבודה|NoCategory=yes}}<!-- בהעתקה, לא לשכוח להסיר את הפרמטר "NoCategory=yes" --> | {{פורטל בעבודה|NoCategory=yes}}<!-- בהעתקה, לא לשכוח להסיר את הפרמטר "NoCategory=yes" --> | ||
{{/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>תורת החסידות</big>|{{ | {{/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>תורת החסידות</big>|{{FULLPAGENAME}}/מבוא}} | ||
{{{{FULLPAGENAME}}/מבוא}} | {{{{FULLPAGENAME}}/מבוא}} | ||
{{/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | {{/מסגרת מעוצבת תחתונה}} |
גרסה מ־22:56, 9 בספטמבר 2009
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה
פורטל:תורת החסידות/מבוא
תבנית:/מסגרת מעוצבת תחתונה
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה הנפש האלוקית היא כינוי כללי לחלק הרוחני והאלוקי שביהודי, הכולל נפש רוח ונשמה. נפשו של היהודי נקראת "אדם", והיא נבראה בדומה ל"אדם העליון". ולכן היא כלולה מעשרה כוחות, ומלובשת בשלושה לבושים.
סיבת ירידתה לגוף, היא בכדי שתתעסק ותברר את ה'נפש הבהמית', ותהפוך אותה לקדושה.
| |
תרשים עשר הספירות שבהם מתגלה הנפש האלוקית |
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה מבואר כי הקב"ה עצמו נעלה מכל שם, שהוא פשוט בתכלית הפשיטות. אלא שכאשר מתגלה הקב"ה במידה מסויימת, אזי נקרא הוא בשם זה. כאשר מתפללים אומרים את שמותיו של הקב"ה ואף שמתפללים אליו ולא למידותיו, היינו, שעל ידי אמירת שמותיו אנו מתכוונים אליו, הכוונה היא לאור שמחיה את הכלי של הספירה שהוא למעלה גם מהאור שמתלבש באותה הספירה.
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה פורטל:תורת החסידות/ערכים מומלצים תבנית:/מסגרת מעוצבת תחתונה
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה פורטל:תורת החסידות/נושא 1 תבנית:/מסגרת מעוצבת תחתונה
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה פורטל:תורת החסידות/נושא 2 תבנית:/מסגרת מעוצבת תחתונה
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה פורטל:תורת החסידות/נושא 5 תבנית:/מסגרת מעוצבת תחתונה
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה פורטל:תורת החסידות/פורטלים נוספים תבנית:/מסגרת מעוצבת תחתונה
תבנית:/מסגרת מעוצבת עליונה פורטל:תורת החסידות/קדימה, לעבודה! תבנית:/מסגרת מעוצבת תחתונה