שיחה:הר הבית: הבדלים בין גרסאות בדף
(מחאה.) |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
:מלכתחילה אני חושב שאין צורך כלל להגיב לטענה הזו. בכל אופן הגבתי כדי למנוע מלחמת עריכה. בברכת הגאולה השלמה -- [[משתמש:חלוקת דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את העם]] * [[שיחת משתמש:חלוקת דולרים|פינת החי]] * 03:07, ד' בתמוז, ה'תשע"ח ''<font size="1">(17 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | :מלכתחילה אני חושב שאין צורך כלל להגיב לטענה הזו. בכל אופן הגבתי כדי למנוע מלחמת עריכה. בברכת הגאולה השלמה -- [[משתמש:חלוקת דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את העם]] * [[שיחת משתמש:חלוקת דולרים|פינת החי]] * 03:07, ד' בתמוז, ה'תשע"ח ''<font size="1">(17 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | ||
אתה טועה ומטעה. לדייק בנושא של כרת על סמך זיכרון של בחורי פאקס א שיחה - כשהחוזרים עצמם מעידים שהם לא זכרו את כל השיחות משבת למוצ"ש - ופה זה מליל יום טוב למוצאי יום טוב - זה פשוט פשע ונבזות. השיחה של הרבי היא שיחה של הרבי - בהנחה שהרבי מלך המשיח שליט"א אכן אמר את הדברים. לא כל טעות הופכת להיות חלק מדבר קודשו - זה פשוט טמטום לטעון כך. מצד שני, למי ששם המשתמש שלו מוכיח שחכם גדול הוא כנראה שאי אפשר להסביר את זה. ואני כבר לא מדבר על השיחה מנשא נ"א - שעד לגילוי החדש של ה'שיחות קודש תשנ"א' איש לא הכיר את הביטוי הזה. וראה במענה שעל נוסחו אין חולק לגרשון סלומון (מופיע בהערה 34) שמשמע ממנו שלא ברור מהם המקומות המותרים. אין לי את הכח למלחמות עריכה - אבל את חובת המחאה שלי אני עושה פה - על דרך המחאה של הרבי מלך המשיח בהתוועדות על זה שאומרים בשמו דברים שהם היפך השולחן ערוך. | אתה טועה ומטעה. לדייק בנושא של כרת על סמך זיכרון של בחורי פאקס א שיחה - כשהחוזרים עצמם מעידים שהם לא זכרו את כל השיחות משבת למוצ"ש - ופה זה מליל יום טוב למוצאי יום טוב - זה פשוט פשע ונבזות. השיחה של הרבי היא שיחה של הרבי - בהנחה שהרבי מלך המשיח שליט"א אכן אמר את הדברים. לא כל טעות הופכת להיות חלק מדבר קודשו - זה פשוט טמטום לטעון כך. מצד שני, למי ששם המשתמש שלו מוכיח שחכם גדול הוא כנראה שאי אפשר להסביר את זה. ואני כבר לא מדבר על השיחה מנשא נ"א - שעד לגילוי החדש של ה'שיחות קודש תשנ"א' איש לא הכיר את הביטוי הזה. וראה במענה שעל נוסחו אין חולק לגרשון סלומון (מופיע בהערה 34) שמשמע ממנו שלא ברור מהם המקומות המותרים. אין לי את הכח למלחמות עריכה - אבל את חובת המחאה שלי אני עושה פה - על דרך המחאה של הרבי מלך המשיח בהתוועדות על זה שאומרים בשמו דברים שהם היפך השולחן ערוך. | ||
:מסכים שאי אפשר לדייק משיחה בלתי מוגית כנגד כתב יד ברור ומפורש. ולהדגיש: כשיש שיחה בלתי מוגית שעוסקת בנושא מסויים, ברור שהיא קודש ותוכנה קודש. אבל כאן השיחה אינה עוסקת בנושא העליה להר הבית, אלא עניין זה מוזכר בה בדרך אגב במשפט אחד. והדיוק הוא במילים בודדות. זה בדיוק ההבדל בין מוגה לבלתי מוגה. לדעתי להסיר את הפסקה הנ"ל לגמרי. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ב בסיוון ה'תשפ"א 08:35, 23 במאי 2021 (UTC) |
גרסה מ־10:35, 23 במאי 2021
למה לא אנציקלופדי? --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:16, 21 ביוני 2010 (UTC)
- כי הוא ישר מדבר על הר הבית, בלי להסביר מהו הר הבית. וכן בהרבה ערכים. כדאי להתחיל להשקיע בהסברה ראשונית למושגים בתחילת הערך. להזכיר: המיזם נועד גם לאנשים שזו להם הפעם הראשונה שהם נפגשים במושגים המוזכרים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:26, 21 ביוני 2010 (UTC)
הערה 33
השיחות שמצויינות שם הן לא מוגהות והתקיימו בשבת/חג כך שאין מהם גם הקלטה. לבוא ולהגיד על סמך דיוק הזוי בשיחות האלו שהרבי מלך המשיח שינה את דעתו בנוגע להר הבית כשיש מכתב מפורש שבו הוא כותב ידו במעל זה פשע.
- אני חושב שזה יותר מברור (עד כ"כ שאין אפילו צורך להתייחס לטענה) ששיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח הם שיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח לכל דבר ועניין אע"פ שהם לא יצאו כ"מוגה" ואע"פ שאין להם הקלטה.
- מלכתחילה אני חושב שאין צורך כלל להגיב לטענה הזו. בכל אופן הגבתי כדי למנוע מלחמת עריכה. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 03:07, ד' בתמוז, ה'תשע"ח (17 ביוני למניינם), ימות המשיח
אתה טועה ומטעה. לדייק בנושא של כרת על סמך זיכרון של בחורי פאקס א שיחה - כשהחוזרים עצמם מעידים שהם לא זכרו את כל השיחות משבת למוצ"ש - ופה זה מליל יום טוב למוצאי יום טוב - זה פשוט פשע ונבזות. השיחה של הרבי היא שיחה של הרבי - בהנחה שהרבי מלך המשיח שליט"א אכן אמר את הדברים. לא כל טעות הופכת להיות חלק מדבר קודשו - זה פשוט טמטום לטעון כך. מצד שני, למי ששם המשתמש שלו מוכיח שחכם גדול הוא כנראה שאי אפשר להסביר את זה. ואני כבר לא מדבר על השיחה מנשא נ"א - שעד לגילוי החדש של ה'שיחות קודש תשנ"א' איש לא הכיר את הביטוי הזה. וראה במענה שעל נוסחו אין חולק לגרשון סלומון (מופיע בהערה 34) שמשמע ממנו שלא ברור מהם המקומות המותרים. אין לי את הכח למלחמות עריכה - אבל את חובת המחאה שלי אני עושה פה - על דרך המחאה של הרבי מלך המשיח בהתוועדות על זה שאומרים בשמו דברים שהם היפך השולחן ערוך.
- מסכים שאי אפשר לדייק משיחה בלתי מוגית כנגד כתב יד ברור ומפורש. ולהדגיש: כשיש שיחה בלתי מוגית שעוסקת בנושא מסויים, ברור שהיא קודש ותוכנה קודש. אבל כאן השיחה אינה עוסקת בנושא העליה להר הבית, אלא עניין זה מוזכר בה בדרך אגב במשפט אחד. והדיוק הוא במילים בודדות. זה בדיוק ההבדל בין מוגה לבלתי מוגה. לדעתי להסיר את הפסקה הנ"ל לגמרי. --שיע • שיחה י"ב בסיוון ה'תשפ"א 08:35, 23 במאי 2021 (UTC)