הזאל הגדול (770): הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4,137 בתים ,  18 בינואר 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 140: שורה 140:
מאז שהרבי החל להתפלל בחדרו החדש שבמערב 770, היו העיניים נשואות כל העת לכיוון מקום מושבו. גם החזן שכל השנים עמד במזרח, עמד סמוך לחדרו של הרבי, כשפניו כלפי מזרח, זאת על מנת שקולו יגיע גם אל תוך החדר הק’.
מאז שהרבי החל להתפלל בחדרו החדש שבמערב 770, היו העיניים נשואות כל העת לכיוון מקום מושבו. גם החזן שכל השנים עמד במזרח, עמד סמוך לחדרו של הרבי, כשפניו כלפי מזרח, זאת על מנת שקולו יגיע גם אל תוך החדר הק’.


==תשנ”ה - שיפוץ הכניסה ל-‏770==  
==תשנ”ב-תשנ"ה - שיפוץ הכניסה ל-‏770==  


בשנת תשנ”ה שופצה כל רחבת הכניסה של 770, והוחלפה ברחבה חדשה ומפוארת. נוסף לכך נבנו בקומת הבייסמנט של 770 כ–50 חדרי שירות חדשים לרווחת הבאים לחצרות קדשינו. המקום בו עמדו חדרי השירות, נהרס כליל, ועל מקומו הורחב ה’זאל’ הגדול בצורה משמעותית, לאחר שהתקינו בו מקומות ישיבה.  
בשנת תשנ"ב החלה תכנית הרחבה, ולשם כך נרתם הרב [[יוסף יצחק גוטניק]] וכן נפתחה מגבית עולמית וכלל חסידי חב"ד בעולם כולו נקראו לתרום להרחבת ושיפוץ בית חיינו. העבודה עצמה לקחה מספר שנים, והיא הסתיימה בבשנת תשנ”ה כאשר כל רחבת הכניסה של 770 שופצה, והוחלפה ברחבה חדשה ומפוארת. נוסף לכך נבנו בקומת הבייסמנט של 770 כ–50 חדרי שירות חדשים לרווחת הבאים לחצרות קדשינו. המקום בו עמדו חדרי השירות, נהרס כליל, ועל מקומו הורחב ה’זאל’ הגדול בצורה משמעותית, לאחר שהתקינו בו מקומות ישיבה.  


התקרה הישנה - ממנה בלטו צינורות המיזוג והחשמל - הוחלפה בתקרה אקוסטית יפה ואסתטית שהוסיפה הוד והדר לבית המדרש.
מיד לאחר ג' תמוז הוחלפה התקרה הישנה - ממנה בלטו צינורות המיזוג והחשמל - הוחלפה בתקרה אקוסטית יפה ואסתטית שהוסיפה הוד והדר לבית המדרש, וכמו כן הוחלף הפארקעט של הרצפה בזאל כולו.


==שיפוצים אחרונים==  
==שיפוצים אחרונים==  
שורה 152: שורה 152:
בתחילת תשס”א נבנתה עזרת נשים חדשה הפונה מכיוון רחוב יוניון ובה כ-‏50 מקומות ישיבה נוספים.  
בתחילת תשס”א נבנתה עזרת נשים חדשה הפונה מכיוון רחוב יוניון ובה כ-‏50 מקומות ישיבה נוספים.  


בחורף תשס”ב נצבעו חלקים מארון הקודש בזהב טהור, 24 קראט, שנתרמו על ידי נדיב, כפסק הרמב”ם בהלכות בית הבחירה “ומצווה מן המובחר לחזק את הבניין ולהגביהו כפי כח הציבור, שנאמר: ‘ולרומם את בית אלוקינו’, ומפארין אותו ומיפים כפי כחם. אם יכולין לטוח אותו בזהב ולהגדיל במעשיו - הרי זו מצווה”.  
בחורף תשס”ב נצבעו חלקים מארון הקודש מחדש.  


בתחילת תשס"ה הותקנו ונטילטורים חדשים, לאחר שהישנים הוסרו עם שיפוץ התקרה בתשנ"ה.  
בתחילת תשס"ה הותקנו ונטילטורים חדשים, לאחר שהישנים הוסרו עם שיפוץ התקרה בתשנ"ה.  


במרחשון תשס"ו הוחלפה רצפת 770 ברצפה חדשה (לאחר למעלה מ-11 שנים).  
במרחשון תשס"ו הוחלפה רצפת 770 ברצפה חדשה (לאחר למעלה מ-11 שנים).  
בשנת תשס"ח הותקנה נברשת מעל בימת הקריאה, בדומה לנברשות שהיו באולם עד שנת תשנ"ג.


בתשס"ט שופץ הזאל הקטן.
בתשס"ט שופץ הזאל הקטן.
==ניהול המקום==
במהלך השנים כולם התנהל המקום על ידי "גבאי בית הכנסת ובית המדרש ליובאוויט שבליובאוויטש", הם שדאגו לתפילות, לנקיון ולשאר צרכי הבית. לכך היו התייחסויות מיוחדות מהרבי במקרים רבים, וכאשר חברי אגו"ח ניסו להתערב בנעשה, העיר על כך הרבי בחריפות.
בשנת תש"ל התקיימו בחירות בפעם הראשונה, לאחר פטירת הרב [[יוחנן גורדון]], ששימש כגבאי מאז מונה על ידי הרבי הריי"צ לכך.
בשנת תשל"א התקיימה אסיפה של אנ"ש ובה הוחלט אשר כיון שהגבאים עושים עבודתם נאמנה, הרי שיישארו בתפקידם זה לכל חייהם.
במהלך השנים נפטרו חלק מהגבאים, ונותרו רק הרב פינסון והרב בלסופסקי, והיו שרצו למנות כגבאי חדש את הרב [[זאב כץ]]. לשם כך נאספו חתימות כדי למנותו, וכאשר נכתב על כך לרבי, שלח אותו הרבי לרבני השכונה שאישרו את המינוי.
בשנת תשמ"ז, לאחר המאורע הידוע בחג השבועות, כאשר הגבאים בלחץ של חברי אגו"ח לא נתנו את העליה של עשרת הדברות לרבני השכונה, דיבר על כך הרבי בשיחה (ש"פ משפטים תשמ"ז), ואמר שלמרות שאיננו מתערב בעבודת הגבאים, הרי מכיון שהדבר נעשה בפניו, החובה בידו למחות, וביקש שהרבנים יענישו את הגבאים, אלא שהדבר ייעשה בדרכי חסד. מיד לאחר השיחה התפטר אחד הגבאים ממשרתו, אלא שגבאי אחר סירב להתנצל, והרבי הפסיק להתייחס אליו. לאחר מספר חודשים הוכרח לבקש סליחה ברבים ובנוכחות הרבי, ורק אז שב הרבי להתייחס אליו.
לאחר שהתקיימו הבחירות לרבני השכונה ולוועד הקהל, בחירות בהן היה מעורב הרבי ועד שהתבטא ש"הניח על הצד כל עיסוקיו ומתעסק רק בבחירות", ולאור הפרשיה מחג השבועות, ביקשו תושבי השכונה מהרבנים להורות על בחירות חדשות לגבאים, ואכן בקיץ התקיימו הבחירות ונבחרו מספר גבאים שהחלו מיד לשמש כגבאים במקום, כשהרבי מצידו מתייחס אליהם כרגיל (בהכרזות וכיו"ב).
אלא שבאותו זמן היתה מחלוקת עזה בשכונת קראון הייטס, ולאחר התאונה בה נהרג הת' שמואל חיטריק, החליטו הגבאים להפסיק את פעילותם לאחר מספר שבועות בהן כיהנו.
בשנת תשנ"ו, כאשר חברי אגו"ח התערבו בניהול המקום והגיעו הדברים לידי כך שמנעו מרבני השכונה להתוועד בבית הכנסת ביומי דפגרא, החליטו הרבנים אשר כיון שהגבאי היחיד שנותר פעיל בבית הכנסת הינו הרב פינסון, יחזרו לשמש הגבאים שנבחרו בשנת תשמ"ז.
מאז מתקיימות בחירות מידי שלוש שנים.
לאחר שעברו כארבע שנים מאז הבחירות הקודמות, התעורר ויכוח בין רבני השכונה באשר לקיום בחירות נוספות, אך לפועל התקיימו בחירות בשנת תשס"ט, כאשר רוב ציבור הבוחרים מימש את זכותו, ונבחרו הגבאים:
הרב [[זלמן ליפסקר]]
הרב [[מרדכי חן]]
הרב [[ברוך שפילמן]]
הרב [[אורי ניאזוב]]


[[קטגוריה:770]]
[[קטגוריה:770]]
משתמש אלמוני