אבן (איתן שבנפש): הבדלים בין גרסאות בדף

מ
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "יתרון האור מן החושך" ב־"יתרון האור מן החושך")
מאין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
[[אבן (גשמית)]] - מצד חוזקה וקשיותה היא כינוי לבחינת [[איתן]] שב[[נפש האלקית]] - תוקף וחוזק הנשמה.
[[אבן (גשמית)]] - מצד חוזקה וקשיותה היא כינוי לבחינת [[איתן]] שב[[נפש האלקית]] - תוקף וחוזק הנשמה.


ה[[נשמה]] להיותה [[חלק אלק ממעל]], הריהי בשיא התוקף והחוזק, ועוצמתה היא למעלה מכל העולמות - גם מהמדריגות הגבוהות ביותר שב[[קדושה]], כל-שכן [[נברא|מהנבראים]] ב[[עולם התחתון]] השרויים בחושך ה[[קליפה]], וכמו ה[[נפש בהמית]] שבאדם ויצרו הרע, שאפילו מעט [[אור]] מה[[נפש אלוקית]] יכול לדחות הרבה [[חושך]] של הנפש הבהמית, וכמו שכתוב: "וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות כ[[יתרון האור מן החושך]]".
ה[[נשמה]] להיותה [[חלק אלוקה ממעל ממש]], הריהי בשיא התוקף והחוזק, ועוצמתה היא למעלה מכל העולמות - גם מהמדריגות הגבוהות ביותר שב[[קדושה]], כל-שכן [[נברא|מהנבראים]] ב[[עולם התחתון]] השרויים בחושך ה[[קליפה]], וכמו ה[[נפש בהמית]] שבאדם ויצרו הרע, שאפילו מעט [[אור]] מה[[נפש אלוקית]] יכול לדחות הרבה [[חושך]] של הנפש הבהמית, וכמו שכתוב: "וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות כ[[יתרון האור מן החושך]]".


ולפי זה היה צריך להיות שכל בני ישראל יהיו [[צדיק]]ים, שהרי לכולם - [[נפש]] א-לקית?  
ולפי זה היה צריך להיות שכל בני ישראל יהיו [[צדיק]]ים, שהרי לכולם - [[נפש]] א-לקית?  
2,357

עריכות