כ"ד בניסן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הרחבה)
(טעות)
שורה 18: שורה 18:
===נפטרו===
===נפטרו===
*[[תרכ"ו]] - הרב [[שניאור זלמן מרדכי שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|שניאור זלמן מרדכי שניאורסון]], נכד [[אדמו"ר הצמח צדק]].
*[[תרכ"ו]] - הרב [[שניאור זלמן מרדכי שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|שניאור זלמן מרדכי שניאורסון]], נכד [[אדמו"ר הצמח צדק]].
*[[תרח"צ]] - הרב [[שמריהו יהודה לייב מדליה]], רב העיר [[מוסקבה]] שנרצח על ידי ה[[ק.ג.ב.]] באשמת הפצת יהדות.
*[[תש"מ]] - הרב [[יהודה לייב סלונים (הראשון)|יהודה לייב סלונים]], מחסידי חב"ד ב[[ירושלים]].
*[[תש"מ]] - הרב [[יהודה לייב סלונים (הראשון)|יהודה לייב סלונים]], מחסידי חב"ד ב[[ירושלים]].
*[[תשע"ד]] - ר' [[יצחק זלמן פוזנר]], [[שליח]] בנשוויל-טנסי, מראשוני השלוחים ומרצה מפורסם ב[[תורת החסידות]].
*[[תשע"ד]] - ר' [[יצחק זלמן פוזנר]], [[שליח]] בנשוויל-טנסי, מראשוני השלוחים ומרצה מפורסם ב[[תורת החסידות]].

גרסה מ־10:31, 2 במאי 2016

<< >> חודש ניסן

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

כ"ד בניסן הוא היום העשרים וארבעה בחודש ניסן.

אירועים ביהדות

  • ב'תמ"ח - עם ישראל הגיע למקום שנקרא 'מרה', שם המתיק להם משה את המים, ושם נצטוו במצוות שבת, פרה אדומה ודינים.
  • ב'תפ"ח - יום השלישי להיקף יריחו על ידי יהושע בן נון.
  • ג'ת"ח - דניאל ראה את המראה הגדול על נהר חידקל.
  • תקופת התלמוד - גביהא בן פסיסא מצליח לנצח בחכמתו את בני אפריקה שטענו שארץ ישראל שייכת להם[1].
  • תרכ"ד - רבי ישראל דוד מרגליות, אב"ד פעזינג ומחבר הספרים 'חזון למועד', 'הר תבור' ועוד, נפטר.
  • תרע"ג - רבי יוסף הכהן פרידמן, האדמו"ר מרימנוב, נפטר.
  • תשל"ח - רבי אברהם יהושע העשיל וינברג, האדמו"ר מסלונים - תל אביב ומחבר הספר 'אוצר ערכי התורה באהלי יששכר', נפטר.
  • תשנ"ג - רבי חיים יצחק חייקין, ראש ישיבת חכמי אקס-לה-בן בצרפת, נפטר.

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו

קישורים חיצוניים


הפתגם היומי - כ"ד בניסן - מלוח היום יום
תשעה לעומר. נוהגים שאין מברכים "שהחיינו" בימי ספירת העומר.

לא טוב האבען מיר אלע. שעיר לעזאזל איז געווען אן עבודה אין בית המקדש. וויבאלד א נברא איז דא לא טוב, דארף מען עס אוועקשיקען אין ארץ גזרה.


תרגום מאידיש: לא טוב יש לכולנו. שעיר לעזאזל היה עבודה בבית המקדש. כיון שנברא יש בו לא טוב, צריכים לשולחו לארץ גזירה.

הערות שוליים

  1. סנהדרין צא, א.