שיחת משתמש:הנחה/טיוטה - תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏בניין הערך: פסקה חדשה)
(הועבר)
שורה 19: שורה 19:
עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרס"ו עמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}}
עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרס"ו עמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
== בניין הערך ==
לענ"ד ערך זה צריך להיות בנוי כך:
'''תחיית המתים''' הוא תהליך שעתיד להתרחש לעתיד לבוא, בו כל שוכני עפר יקומו לתחייה. האמונה בזה היא אחת מי"ג העיקרים שמנה הרמב"ם.
;הנבואות (או כיו"ב)
כאן צריכות לבוא הנבואות על תחיית המתים מהתורה ומהנביאים והכתובים עם הביאורים שהופיעו בגמ' וכו'.
;אופנה
כיצד תתרחש תחיית המתים - מחלוקת בעצם הלוז או תרווד רקב, צדיקים וכו', ובזה נכלל האם יקומו בריאים או חולים ויתרפאו.
;מקומה
בא"י או בכל העולם
;מי הם הקמים
האומרים כו' משנה בסנה', דברי הגמ' שמביא הרבי שכולם יקומו וכו'.
;מצב האדם
כאשר יקומו יהיו בדרגא גבוהה - כאדה"ר וכו', נשמות חדשות..
;יום הדין
כתוב שכשיקומו, יהיה יום הדין - מי ישאר לחיות כו'.
[אפשר להתייחס גם ל- האם ישארו קיימים, ולציין לערך מורחב - עולם הבא].
כל זה מיועד לערך על תחיית המתים! ובערך נפרד על "[[עולם התחייה]]" צריך לכתוב:
'''עולם התחייה''' הוא הזמן שלאחר תחיית המתים, בנוגע לזמן זה יש תיאורים מפליאים, והראשון שבהם הוא דברי הפסוק "עין לא ראתה אלקים זולתך". כלומר, שכל מה שתיארו הנביאים לא מתקרב למה שיהיה אז.
יש להמשיך, אך אין לי אפשרות כרגע, והמשך יבוא בלנ"ד...• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 06:51, 31 בדצמבר 2015 (UTC)

גרסה מ־11:49, 31 בדצמבר 2015

לא אנציקלופדי

אני מקווה שאינך מתכוון להעלות את כל הדרשות לערך...• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 19:40, 30 בדצמבר 2015 (UTC)

כבר מזמן לא היה אכפת לי מכך.. אולם אולי בהזדמנות תועיל מטובך להסביר איזה פרקים ב'דרשה' כדאי להוריד ולצמצם כדי שהערך יראה שדוף דל וחסר משמעות כדי שיהיה 'מתאים' לחב"דפדיה.--הנחה - שיחה 19:46, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
אין לי זמן כרגע לעבור על כל הענינים, אבל יש לחלק בין תחיית המתים לבין עולם התחייה. ויש בזה כמה חילוקים - בין עצם התחיה, אופנה והדרגא שבה יהיה האדם אז (כמו אדם הראשון וכו'), לבין מצב העולם בזמן שלאחרי התחיה. וק"ל. • מתעקשיםועידת ליובאוויטש 19:57, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
  1. באמת, כתית, אל תהיה מאלו שמראים להם חצי עבודה... תן ליהודי ללמוד תורה ולצלול בים התורה, גם אם זה נראה לך דרשות. כשיסיים הוא בטח יערוך באופן 'אנציקלופדי' לפני ההעברה למרחב הציבורי.
  2. לכאורה מצד התוכן יש לחלק בין תחיית המתים לעולם התחייה, אבל איך בדיוק זה אמור להיות מבלי ליצור כפילות עם עולם הבא?
המשך הצלחה בעבודת הק'! קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 03:44, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
  1. כתית, בטח עומדים לפניך ההגדרות הברורים של ערך 'אנציקלופדי' אולי תועיל בטובך להעתיקם, תודה.
  2. אני דווקא לא מסכים לחילוק (שהומצא פה, כאן ועכשיו) בין תחיית המתים לזמן התחייה. כפי שמבואר בחסידות הסיבה שיקומו המתים שייך לגילויים הנעלים של זמן התחייה ומה שייך לחלק?--הנחה - שיחה 06:03, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
עיין כאן, כאן וכאן, אני מקווה שזה יספיק עבורך...• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 06:35, 31 בדצמבר 2015 (UTC)

יש לעיין

  • תרס"ו ע' קה, צח,(תענוג עצמי והנעלם)
  • אג"ק מוהרש"ב ח"א עמוד קט
  • גדול יהיה כ"ב (אות יא).
  • בעניין תחיית המתים ועוה"ב שהוא תכלית הכוונה ראה הקדמת הספורנו לתורה באריכות (אולם בתחילת פרק חמישי משמע שתחיית המתים הוא עניינו בגוף רוחני וזך ואינו ברור ויל"ע.)

יש לתווך

עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.[1][דרושה הבהרה]

הערות שוליים

  1. המשך תרס"ו עמוד לה.