ט"ז בסיוון: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הרחבה)
שורה 9: שורה 9:
==[[ימי חב"ד]]==
==[[ימי חב"ד]]==
===נולדו===
===נולדו===
*[[תרס"ט]] - רבי [[ישראל אריה לייב שניאורסון (אח אדמו"ר שליט"א)|ישראל אריה לייב שניאורסון]], אחיו של [[הרבי]], נולד (לפי אחת הגירסאות).
*[[תרס"ט]] - רבי [[ישראל אריה לייב שניאורסון (אח אדמו"ר שליט"א)|ישראל אריה לייב שניאורסון]], אחיו של [[הרבי]] (לפי אחת הגירסאות).
*[[תרצ"ח|תרח"צ]] - הרב [[רפאל צבי הרטמן]], מחנך בעל שיעור קומה, ו[[משפיע]] קהילת חב"ד ב[[בית שמש]]
*[[תרצ"ב]] - הרב [[הלל רבינוביץ']], ראש ישיבה ומשפיע בישיבת [[תורת אמת (ירושלים)|תורת אמת]] ב[[ירושלים]].
*[[תרצ"ח|תרח"צ]] - הרב [[רפאל צבי הרטמן]], מחנך ו[[משפיע]] קהילת חב"ד ב[[בית שמש]].


===נפטרו===
===נפטרו===
*[[תקע"ג]] - מרת [[פריידא (בת אדמו"ר הזקן)|פריידא]], בתו של [[אדמו"ר הזקן]], נפטרה ומנוחתה כבוד ב[[האדיטש]].
*[[תקע"ג]] - נפטרה מרת [[פריידא (בת אדמו"ר הזקן)|פריידא]] בתו של [[אדמו"ר הזקן]], ומנוחתה כבוד ב[[האדיטש]].
*[[תשס"ה]] - הרבנית [[דבורה אשכנזי]], יו"ר ארגון [[נשי ובנות חב"ד]] בארץ הקודש מאז ייסודו ועד לפטירתה
*[[תשס"ה]] - הרבנית [[דבורה אשכנזי]], יו"ר ארגון [[נשי ובנות חב"ד]] בארץ הקודש.
 
{{להיום יום|ט"ז|סיון}}
{{להיום יום|ט"ז|סיון}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ט יו]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ט יו]]

גרסה מ־01:30, 27 במאי 2016

<< >> חודש סיוון

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

ט"ז בסיוון הוא היום השישה עשר בחודש סיוון.

אירועים ביהדות

  • תרכ"ח - רבי מרדכי מנחם מנדיל קאליש, האדמו"ר מוורקא, נפטר.
  • תש"ד - רבי שלום אליעזר הלברשטם, האדמו"ר מרצפרט, נרצח על קידוש ה'.
  • תש"ד - רבי דוד לייפר, האדמו"ר מנדבורנא-באניא ומחבר ספר 'אוהב חסד', נרצח על קידוש ה'.

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - ט"ז בסיון - מלוח היום יום
כבר החליטו הראשונים כמלאכים זי"ע, אשר רפואת הנפש היא כרפואת הגוף.

לכל לראש צריך לסמן מקום החולי: אם הוא מצד שחומר גופו עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש לה נטיות לענינים רעים כמו גאוה, שקר וכדומה, או שמקור החולי הוא בהרגילות, שמפני רוע החינוך או רוע הסביבה בא לרגילות רעות.

עד אשר לא יתבררו פרטי מקום החולי וסיבת אחיזת המחלה אי אפשר להתחיל ברפואתו, כי אם לסדר אופן הנהגה ישרה בכל הדברים במה שיעשה ובמה שימנע את עצמו מהם: בועשה טוב בקיום המצות קביעות עתים לתורה קנין מדות טובות, ובסור מרע. אמנם מה שנחוץ ביותר הוא שיעורר החולה בעצמו שני ענינים: א) לידע שהוא חולה ויכסוף וישתוקק להתרפאות מחליו. ב) הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו.