ענני הכבוד: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "אור א"ס" ב־"אור אין סוף") |
מ (החלפת טקסט – " עצם הנשמה" ב־" עצם הנשמה") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
ב. המשכת אור אין-סוף בבחינת מקיף - המעוררת ומגלה את כח ה[[מסירות נפש]] שבקרב ישראל, הנובעת מעצם הנשמה האלקית המצויה בכל ישראל - ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו וכו'. | ב. המשכת אור אין-סוף בבחינת מקיף - המעוררת ומגלה את כח ה[[מסירות נפש]] שבקרב ישראל, הנובעת מעצם הנשמה האלקית המצויה בכל ישראל - ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו וכו'. | ||
ומכיון שענני הכבוד בגשמיות נשתלשלו ונמשכו מענינם הרוחני שפעל אהרן הכהן, לפיכך גם ההגנה והשמירה שתרמו ענני הכבוד היתה על כל ישראל בשוה, כי מצד עצם הנשמה כולם שוים. והיינו, שענני הכבוד הקיפו והגנו על כל ישראל ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו, ואפילו מיכה עם הפסל בחיקו - חסה בצל ענני הכבוד. | ומכיון שענני הכבוד בגשמיות נשתלשלו ונמשכו מענינם הרוחני שפעל אהרן הכהן, לפיכך גם ההגנה והשמירה שתרמו ענני הכבוד היתה על כל ישראל בשוה, כי מצד [[עצם הנשמה]] כולם שוים. והיינו, שענני הכבוד הקיפו והגנו על כל ישראל ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו, ואפילו מיכה עם הפסל בחיקו - חסה בצל ענני הכבוד. | ||
המשכה זו היא על ידי [[אהרון הכהן]] דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי ה[[יחידה]] שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל. | המשכה זו היא על ידי [[אהרון הכהן]] דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי ה[[יחידה]] שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל. |
גרסה מ־05:34, 18 ביולי 2016
"ענני הכבוד" הקיפו את כל ישראל, זאת אומרת שהיתה זו בעיקר המשכת אור אין סוף ב"ה בבחינת "מקיף", וזאת מלבד העובדה שהיו אלה גם עננים גשמיים שנועדו להגן על ישראל, אלא שהיו בעלי סגלות מיוחדות.
הקפת בני ישראל בענני הכבוד - התבטאה הן בגשמיות והן ברוחניות:
א. שהגנו על ישראל בהיותם במדבר מפני פגעים ומזיקים הבאים מהחוץ - מפני השמש והגשם, נחשים ועקרבים, חיצים ואבנים שירו המצרים לעברם וכו'.
ב. המשכת אור אין-סוף בבחינת מקיף - המעוררת ומגלה את כח המסירות נפש שבקרב ישראל, הנובעת מעצם הנשמה האלקית המצויה בכל ישראל - ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו וכו'.
ומכיון שענני הכבוד בגשמיות נשתלשלו ונמשכו מענינם הרוחני שפעל אהרן הכהן, לפיכך גם ההגנה והשמירה שתרמו ענני הכבוד היתה על כל ישראל בשוה, כי מצד עצם הנשמה כולם שוים. והיינו, שענני הכבוד הקיפו והגנו על כל ישראל ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו, ואפילו מיכה עם הפסל בחיקו - חסה בצל ענני הכבוד.
המשכה זו היא על ידי אהרון הכהן דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי היחידה שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")