מזל: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "כ"ק הרבי" ב־"הרבי")
מ (החלפת טקסט – "ז"ל" ב־"")
שורה 1: שורה 1:
בחינת '''מזל''' שב[[נשמה]], היא הנשמה שעומדת למעלה מהגדר הקרוי [[מקיף]], כלומר, שבחינה זו, שלא כשאר בחינות הנשמה, אינה מתפשטת ומתלבשת ב[[גוף]] כלל.  
בחינת '''מזל''' שב[[נשמה]], היא הנשמה שעומדת למעלה מהגדר הקרוי [[מקיף]], כלומר, שבחינה זו, שלא כשאר בחינות הנשמה, אינה מתפשטת ומתלבשת ב[[גוף]] כלל.  


על בחינה זו אמרו רז"ל (מגילה ג:) "[[איהו לא חזי מזלייהו חזי|אף על גב דאיהו לא חזו מזליהו חזו]]". כי מזל הוא כלשון "מפעיל", שהוא '''מזיל''' וממשיך ההארה וההשפעה מלמעלה לחלק ה[[נשמה]] שנמצא בתוך ה[[גוף]].  
על בחינה זו אמרו ר (מגילה ג:) "[[איהו לא חזי מזלייהו חזי|אף על גב דאיהו לא חזו מזליהו חזו]]". כי מזל הוא כלשון "מפעיל", שהוא '''מזיל''' וממשיך ההארה וההשפעה מלמעלה לחלק ה[[נשמה]] שנמצא בתוך ה[[גוף]].  


אך כאמור חלק זה הקרוי "מזל" הוא למעלה ממקיף ולא מלובש בגוף.
אך כאמור חלק זה הקרוי "מזל" הוא למעלה ממקיף ולא מלובש בגוף.

גרסה מ־21:54, 2 בפברואר 2016

בחינת מזל שבנשמה, היא הנשמה שעומדת למעלה מהגדר הקרוי מקיף, כלומר, שבחינה זו, שלא כשאר בחינות הנשמה, אינה מתפשטת ומתלבשת בגוף כלל.

על בחינה זו אמרו ר (מגילה ג:) "אף על גב דאיהו לא חזו מזליהו חזו". כי מזל הוא כלשון "מפעיל", שהוא מזיל וממשיך ההארה וההשפעה מלמעלה לחלק הנשמה שנמצא בתוך הגוף.

אך כאמור חלק זה הקרוי "מזל" הוא למעלה ממקיף ולא מלובש בגוף.

קישורים חיצוניים