ד' באלול: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר שליט"א" ב־"הרבי") |
מ (החלפת טקסט – " – " ב־" - ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==אירועים ביהדות== | ==אירועים ביהדות== | ||
*קנ"א - החלו פרעות ביהודי טולדו וברצלונה | *קנ"א - החלו פרעות ביהודי טולדו וברצלונה - ספרד, במסגרת 'גזירות קנ"א'. | ||
*של"ו - בי משה פרובינצלו | *של"ו - בי משה פרובינצלו - הרמ"ף ממנטובה - איטליה, נפטר. | ||
*[[תרנ"ז]] - רבי שמואל נהון, רבה של טוטאן | *[[תרנ"ז]] - רבי שמואל נהון, רבה של טוטאן - מרוקו, נפטר. | ||
*[[תרפ"ו]] - רבי מאיר שמחה הכהן, רבה של דווינסק - לטביה, מחבר הספרים 'משך חכמה' ו'אור שמח', נפטר. | *[[תרפ"ו]] - רבי מאיר שמחה הכהן, רבה של דווינסק - לטביה, מחבר הספרים 'משך חכמה' ו'אור שמח', נפטר. | ||
*[[תשי"ט]] - רבי מסעוד מדר, מג'רבה | *[[תשי"ט]] - רבי מסעוד מדר, מג'רבה - תוניסיה, מחבר ספר 'מים טהורים', נפטר. | ||
*[[תשמ"ו]] - רבי [[יצחק ידידיה פרנקל]], רבה של [[תל אביב]], נפטר. | *[[תשמ"ו]] - רבי [[יצחק ידידיה פרנקל]], רבה של [[תל אביב]], נפטר. | ||
גרסה מ־22:44, 30 באפריל 2014
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
ד' באלול הוא היום הרביעי בחודש אלול.
אירועים ביהדות
- קנ"א - החלו פרעות ביהודי טולדו וברצלונה - ספרד, במסגרת 'גזירות קנ"א'.
- של"ו - בי משה פרובינצלו - הרמ"ף ממנטובה - איטליה, נפטר.
- תרנ"ז - רבי שמואל נהון, רבה של טוטאן - מרוקו, נפטר.
- תרפ"ו - רבי מאיר שמחה הכהן, רבה של דווינסק - לטביה, מחבר הספרים 'משך חכמה' ו'אור שמח', נפטר.
- תשי"ט - רבי מסעוד מדר, מג'רבה - תוניסיה, מחבר ספר 'מים טהורים', נפטר.
- תשמ"ו - רבי יצחק ידידיה פרנקל, רבה של תל אביב, נפטר.
ימי חב"ד
נולדו
- תשי"ד - ר' יוסף יצחק אהרונוב, יושב ראש צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש
נפטרו
- תשנ"ד - הרב אלתר הילביץ, מחסידי אדמו"ר הרש"ב אדמו"ר הריי"צ והרבי ומעורכי האנציקלופדיה תלמודית
הפתגם היומי - ד' באלול - מלוח היום יום |
---|
סדר ברכות התורה: נוגע בטליתו בתחילת הקריאה ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע בספר תורה, גולל הספר תורה, מפנה פניו, קצת, לימין ומברך. פותח הספר תורה וקורא.
במעלת מין האנושי, ישנם ארבעה תוארים: אדם – מעלת המוחין והשכל, איש – מעלת הלב והמידות, אנוש – החלישות באחד מהם בשכל או במידות, או בשתיהם, גבר – מתגבר על עצמו להסיר המניעות ועיכובים להשיג אחת המעלות או בשכל או במידות, היינו דגבר עוסק עם האנוש להגביהו למעלת איש או אדם. ומאחר דאפשר לעשות מאנוש איש או אדם, הרי בהכרח דגם באנוש ישנם כל אותם המעלות שישנם באיש וגם באדם. |