כלות הנפש: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(אירועים מפורסמים) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
למרות שכלות הנפש היא תנועה נפשית שמופיעה דווקא אצל מי שהוא בעל מדריגה רוחנית גבוהה, היא מוגדרת כמצב שיש להימנע מלהגיע אליו. בתורת ה[[חסידות]] מוסבר כי תכלית הכוונה וה[[רצון]] האלוקי הוא להישאר עם ה[[נשמה]] בתוך ה[[גוף]] ולעבוד את [[ה']] יחד עם הגוף. | למרות שכלות הנפש היא תנועה נפשית שמופיעה דווקא אצל מי שהוא בעל מדריגה רוחנית גבוהה, היא מוגדרת כמצב שיש להימנע מלהגיע אליו. בתורת ה[[חסידות]] מוסבר כי תכלית הכוונה וה[[רצון]] האלוקי הוא להישאר עם ה[[נשמה]] בתוך ה[[גוף]] ולעבוד את [[ה']] יחד עם הגוף. | ||
המקום הראשון בו מופיעה בתורה אירוע של 'כלות הנפש' הוא עם בני אהרן - נדב ואביהוא שהתעלו בעבודתם במשכן והגיעו ליציאת הנשמה מן הגוף. | ==אירועים מפורסמים של כלות הנפש== | ||
* המקום הראשון בו מופיעה בתורה אירוע של 'כלות הנפש' הוא עם בני אהרן - נדב ואביהוא שהתעלו בעבודתם במשכן והגיעו ליציאת הנשמה מן הגוף. | |||
* את סיפור הגמרא{{הערה|מגילה ז, ב.}}, לפיו במהלך סעודת פורים "קם רבה שחטיה לרב זירא", מבאר הרבי{{הערה|לקו"ש חלק כ"ז ע' 267 ואילך.}} כגילוי דרגות אלוקיות נעלות, עד להבאתו לידי כלות הנפש. | |||
* פעם פגש ר' [[אברהם המלאך]] את [[אדמו"ר הזקן]] אוכל בייגל עם חמאה, זמן קצר לאחר שלמדו יחד ענין עמוק ביותר בחסידות. לשאלת ר' אברהם לפשר הענין השיב אדמו"ר הזקן, שבעת הלימוד הרגיש שעוד מעט הוא יגיע למצב של כלות הנפש, ולכן הוכרח לאכול כדי שנשמתו לא תפרד מגופו{{הערה|לקו"ש שם ע' 273.}}. | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== | ||
שורה 12: | שורה 14: | ||
* תורת מנחם תשח"י עמ' 207 | * תורת מנחם תשח"י עמ' 207 | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:מושגים בחסידות]] | |||
[[קטגוריה:מושגים כלליים]] | [[קטגוריה:מושגים כלליים]] |
גרסה מ־21:41, 22 בינואר 2014
כלות הנפש הינו מצב בו יוצאת הנפש מן הגוף בעקבות תשוקה יוצאת דופן לדבקות בקדוש ברוך הוא.
כשמתבונן ומעמיק מאד בגדולת ה' איך הוא ממלא
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין כל עלמין וסובב כל עלמין ו
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין כולא קמיה כלא חשיב . . ושוב יתלהב לבו באהבה עזה כרשפי אש בחשיקה וחפיצה ותשוקה ונפש שוקקה לגדולת אין סוף ברוך הוא והיא כלות הנפש
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין כדכתיב נכספה וגם כלתה נפשי וגו'— תניא פרק ג'
למרות שכלות הנפש היא תנועה נפשית שמופיעה דווקא אצל מי שהוא בעל מדריגה רוחנית גבוהה, היא מוגדרת כמצב שיש להימנע מלהגיע אליו. בתורת החסידות מוסבר כי תכלית הכוונה והרצון האלוקי הוא להישאר עם הנשמה בתוך הגוף ולעבוד את ה' יחד עם הגוף.
אירועים מפורסמים של כלות הנפש
- המקום הראשון בו מופיעה בתורה אירוע של 'כלות הנפש' הוא עם בני אהרן - נדב ואביהוא שהתעלו בעבודתם במשכן והגיעו ליציאת הנשמה מן הגוף.
- את סיפור הגמרא[1], לפיו במהלך סעודת פורים "קם רבה שחטיה לרב זירא", מבאר הרבי[2] כגילוי דרגות אלוקיות נעלות, עד להבאתו לידי כלות הנפש.
- פעם פגש ר' אברהם המלאך את אדמו"ר הזקן אוכל בייגל עם חמאה, זמן קצר לאחר שלמדו יחד ענין עמוק ביותר בחסידות. לשאלת ר' אברהם לפשר הענין השיב אדמו"ר הזקן, שבעת הלימוד הרגיש שעוד מעט הוא יגיע למצב של כלות הנפש, ולכן הוכרח לאכול כדי שנשמתו לא תפרד מגופו[3].
לקריאה נוספת
- המשך תרע"ב עמ' ש"כ
- לקו"ש כרך ל"ו עמ' 35
- תורת מנחם תשח"י עמ' 207