כלות הנפש: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:קריקטורה כלות הנפש.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כלות הנפש, בעיני הקריקטוריסט החסידי אברמי זקס]]
[[קובץ:קריקטורה כלות הנפש.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כלות הנפש, בעיני הקריקטוריסט החסידי אברמי זקס]]
'''כלות הנפש''' הינו מצב בו [[פטירה|יוצאת]] ה[[נפש]] מן הגוף בעקבות תשוקה יוצאת דופן לדבקות ב[[הקב"ה|קדוש ברוך הוא]].
'''כלות הנפש''' הינו מצב בו [[פטירה|יוצאת]] ה[[נפש]] מן הגוף בעקבות תשוקה יוצאת דופן לדבקות ב[[הקב"ה|קדוש ברוך הוא]].
 
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=כשמתבונן ומעמיק מאד בגדולת ה' איך הוא [[אור הממלא כל עלמין|ממלא]] {{מונחון|כל עלמין|כל העולמות}} ו[[אור הסובב כל עלמין|סובב]] כל עלמין ו{{מונחון|כולא קמיה כלא חשיב|כולם לפניו נחשבים כאין}} . . ושוב יתלהב לבו באהבה עזה כרשפי אש בחשיקה וחפיצה ותשוקה ונפש שוקקה לגדולת אין סוף ברוך הוא והיא כלות הנפש {{מונחון|כדכתיב|כמו שכתוב}} נכספה וגם כלתה נפשי וגו'||מקור=[[תניא]] פרק ג'}}
למרות שכלות הנפש היא תנועה נפשית שמופיעה דווקא אצל מי שהוא בעל מדריגה רוחנית גבוהה, היא מוגדרת כמצב שיש להימנע מלהגיע אליו. בתורת ה[[חסידות]] מוסבר כי תכלית הכוונה וה[[רצון]] האלוקי הוא להישאר עם ה[[נשמה]] בתוך ה[[גוף]] ולעבוד את [[ה']] יחד עם הגוף.
למרות שכלות הנפש היא תנועה נפשית שמופיעה דווקא אצל מי שהוא בעל מדריגה רוחנית גבוהה, היא מוגדרת כמצב שיש להימנע מלהגיע אליו. בתורת ה[[חסידות]] מוסבר כי תכלית הכוונה וה[[רצון]] האלוקי הוא להישאר עם ה[[נשמה]] בתוך ה[[גוף]] ולעבוד את [[ה']] יחד עם הגוף.


המקום הראשון בו מופיעה בתורה אירוע של 'כלות הנפש' הוא עם בני אהרן - נדב ואביהוא שהתעלו בעבודתם במשכן והגיעו ליציאת הנשמה מן הגוף.
המקום הראשון בו מופיעה בתורה אירוע של 'כלות הנפש' הוא עם בני אהרן - נדב ואביהוא שהתעלו בעבודתם במשכן והגיעו ליציאת הנשמה מן הגוף.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==

גרסה מ־21:57, 22 בינואר 2014

כלות הנפש, בעיני הקריקטוריסט החסידי אברמי זקס

כלות הנפש הינו מצב בו יוצאת הנפש מן הגוף בעקבות תשוקה יוצאת דופן לדבקות בקדוש ברוך הוא.

כשמתבונן ומעמיק מאד בגדולת ה' איך הוא ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין וכולא קמיה כלא חשיב . . ושוב יתלהב לבו באהבה עזה כרשפי אש בחשיקה וחפיצה ותשוקה ונפש שוקקה לגדולת אין סוף ברוך הוא והיא כלות הנפש כדכתיב נכספה וגם כלתה נפשי וגו'

תניא פרק ג'

למרות שכלות הנפש היא תנועה נפשית שמופיעה דווקא אצל מי שהוא בעל מדריגה רוחנית גבוהה, היא מוגדרת כמצב שיש להימנע מלהגיע אליו. בתורת החסידות מוסבר כי תכלית הכוונה והרצון האלוקי הוא להישאר עם הנשמה בתוך הגוף ולעבוד את ה' יחד עם הגוף.

המקום הראשון בו מופיעה בתורה אירוע של 'כלות הנפש' הוא עם בני אהרן - נדב ואביהוא שהתעלו בעבודתם במשכן והגיעו ליציאת הנשמה מן הגוף.


לקריאה נוספת

  • המשך תרע"ב עמ' ש"כ
  • לקו"ש כרך ל"ו עמ' 35
  • תורת מנחם תשח"י עמ' 207