ניגון הבינוני: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(ניסוח) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[תמונה:מו;.jpg|left|thumb|250px|תווי הניגון]] | [[תמונה:מו;.jpg|left|thumb|250px|תווי הניגון]] | ||
[[ניגון]] '''הבינוני''' חובר על-ידי החסיד ר' [[אהרן חריטונוב]] מהעיר [[ניקולייב]]. ניגון זה נחשב לניגונו של [[אדמו"ר הריי"ץ]] | [[ניגון]] '''הבינוני''' חובר על-ידי החסיד ר' [[אהרן חריטונוב]] מהעיר [[ניקולייב]]. ניגון זה נחשב לניגונו של [[אדמו"ר הריי"ץ]] שחיבבו במיוחד, ואף נתן לו את שמו "הבינוני" באומרו שניגון זה מכוון לדרגת ה[[בינוני]] המבואר ב[[ספר התניא]]. | ||
וכך מתואר הניגון ב[[ספר הניגונים]]: תנועות ניגון זה הן מיוחדות במינן ולא מחוקי הנגינה הרגילה כי-אם ספוגות ומלאות המה ברגשות ה[[לב]] וביטוי ה[[נפש]] עד [[בלי גבול]]. תנועות אלו יוצאות מכלל תחומה של נגינה ונכנסות לכלל אמירה ודיבור בבחינת נפשי יצאה בדברי. תנועות הניגון עולות ויורדות, תובעות ודורשות ומבלי הכן מוכרח הנך לנגנו בסגירת עיניים, ובריכוז ה[[מחשבה]] והלב. ה"בינוני" נושא בתוכו רכוש נפשי-פיוטי. | וכך מתואר הניגון ב[[ספר הניגונים]]: תנועות ניגון זה הן מיוחדות במינן ולא מחוקי הנגינה הרגילה כי-אם ספוגות ומלאות המה ברגשות ה[[לב]] וביטוי ה[[נפש]] עד [[בלי גבול]]. תנועות אלו יוצאות מכלל תחומה של נגינה ונכנסות לכלל אמירה ודיבור בבחינת נפשי יצאה בדברי. תנועות הניגון עולות ויורדות, תובעות ודורשות ומבלי הכן מוכרח הנך לנגנו בסגירת עיניים, ובריכוז ה[[מחשבה]] והלב. ה"בינוני" נושא בתוכו רכוש נפשי-פיוטי. |
גרסה מ־13:27, 14 בינואר 2014
ניגון הבינוני חובר על-ידי החסיד ר' אהרן חריטונוב מהעיר ניקולייב. ניגון זה נחשב לניגונו של אדמו"ר הריי"ץ שחיבבו במיוחד, ואף נתן לו את שמו "הבינוני" באומרו שניגון זה מכוון לדרגת הבינוני המבואר בספר התניא.
וכך מתואר הניגון בספר הניגונים: תנועות ניגון זה הן מיוחדות במינן ולא מחוקי הנגינה הרגילה כי-אם ספוגות ומלאות המה ברגשות הלב וביטוי הנפש עד בלי גבול. תנועות אלו יוצאות מכלל תחומה של נגינה ונכנסות לכלל אמירה ודיבור בבחינת נפשי יצאה בדברי. תנועות הניגון עולות ויורדות, תובעות ודורשות ומבלי הכן מוכרח הנך לנגנו בסגירת עיניים, ובריכוז המחשבה והלב. ה"בינוני" נושא בתוכו רכוש נפשי-פיוטי.
ניגון זה הוא ניגון מ"ו בספר הניגונים.