ט"ז בסיוון: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 8: | שורה 8: | ||
==[[ימי חב"ד]]== | ==[[ימי חב"ד]]== | ||
*[[תרס"ט]] - רבי | ===נולדו=== | ||
*[[תרס"ט]] - רבי [[ישראל אריה לייב שניאורסון (אח אדמו"ר שליט"א)|ישראל אריה לייב שניאורסון]], אחיו של [[הרבי]], נולד (לפי אחת הגירסאות). | |||
*[[תרצ"ח|תרח"צ]] - הרב [[רפאל צבי הרטמן]], מחנך בעל שיעור קומה, ו[[משפיע]] קהילת חב"ד ב[[בית שמש]] | |||
===נפטרו=== | |||
*[[תקע"ג]] - מרת [[פריידא (בת אדמו"ר הזקן)|פריידא]], בתו של [[אדמו"ר הזקן]], נפטרה ומנוחתה כבוד ב[[האדיטש]]. | *[[תקע"ג]] - מרת [[פריידא (בת אדמו"ר הזקן)|פריידא]], בתו של [[אדמו"ר הזקן]], נפטרה ומנוחתה כבוד ב[[האדיטש]]. | ||
*[[תשס"ה]] - הרבנית [[דבורה אשכנזי]], יו"ר ארגון [[נשי ובנות חב"ד]] בארץ הקודש מאז ייסודו ועד לפטירתה | |||
{{להיום יום|ט"ז|סיון}} | {{להיום יום|ט"ז|סיון}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ט יו]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד|ט יו]] |
גרסה מ־13:40, 2 ביוני 2014
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
ט"ז בסיוון הוא היום השישה עשר בחודש סיוון.
אירועים ביהדות
- תרכ"ח - רבי מרדכי מנחם מנדיל קאליש, האדמו"ר מוורקא, נפטר.
- תש"ד - רבי שלום אליעזר הלברשטם, האדמו"ר מרצפרט, נרצח על קידוש ה'.
- תש"ד - רבי דוד לייפר, האדמו"ר מנדבורנא-באניא ומחבר ספר 'אוהב חסד', נרצח על קידוש ה'.
ימי חב"ד
נולדו
- תרס"ט - רבי ישראל אריה לייב שניאורסון, אחיו של הרבי, נולד (לפי אחת הגירסאות).
- תרח"צ - הרב רפאל צבי הרטמן, מחנך בעל שיעור קומה, ומשפיע קהילת חב"ד בבית שמש
נפטרו
- תקע"ג - מרת פריידא, בתו של אדמו"ר הזקן, נפטרה ומנוחתה כבוד בהאדיטש.
- תשס"ה - הרבנית דבורה אשכנזי, יו"ר ארגון נשי ובנות חב"ד בארץ הקודש מאז ייסודו ועד לפטירתה
הפתגם היומי - ט"ז בסיון - מלוח היום יום |
---|
כבר החליטו הראשונים כמלאכים זי"ע, אשר רפואת הנפש היא כרפואת הגוף.
לכל לראש צריך לסמן מקום החולי: אם הוא מצד שחומר גופו עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש לה נטיות לענינים רעים כמו גאוה, שקר וכדומה, או שמקור החולי הוא בהרגילות, שמפני רוע החינוך או רוע הסביבה בא לרגילות רעות. עד אשר לא יתבררו פרטי מקום החולי וסיבת אחיזת המחלה אי אפשר להתחיל ברפואתו, כי אם לסדר אופן הנהגה ישרה בכל הדברים במה שיעשה ובמה שימנע את עצמו מהם: בועשה טוב בקיום המצות קביעות עתים לתורה קנין מדות טובות, ובסור מרע. אמנם מה שנחוץ ביותר הוא שיעורר החולה בעצמו שני ענינים: א) לידע שהוא חולה ויכסוף וישתוקק להתרפאות מחליו. ב) הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו. |