יחודא תתאה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(13 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים|כל הערך}}
'''יחודא תתאה''' הוא כינוי לייחוד של [[זעיר אנפין]] ו[[נוקבא]].
'''יחודא תתאה''' הוא כינוי לייחוד של [[זעיר אנפין]] ו[[נוקבא]].


מבואר כי בניגוד ל[[יחודא עילאה]] שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים. ולכן נקראו [[חכמה ובינה]] בשם "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]" מה שאין כן ב[[זעיר]] ו[[נוקבא]].
בניגוד ל[[יחודא עילאה]] שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים.
 
== יחוד [[ז"א]] ו[[נוקבא]] ==
יחוד זה הינו החיבור הפנימי בין ספירת ה[[תפארת]] וספירת ה[[מלכות]], כאשר ה[[ז"א]] משפיע מה[[יסוד]] ל[[מלכות]] השפעה פנימית. השפעה זו מהווה את תחילת תהליך ההולדה וה[[השפעה]] של המלכות.
יחוד זה אמנם הוא יחוד נמוך, והינו בסוף הספירות, אך עם זאת, האור הנמשך ממנו הינו אור גבוה ביותר, הנמשך מ[[כתר]].
 
מבואר כי כיוון שעניינה של מלכות הוא דיבור, מיחוד זה נמשכת השפעה הדומה לדיבור, ותוצאות היחוד מרגישים נפרדים ממקורם (בדומה לדיבור שנמשך מהבל הלב אל חיצוניות האדם ונפרד ממנו). ולכן על ידי יחוד זה מקבלים העולמות התחתונים, הנקראים [[עלמיא דאתגליא]], בהם נדמה כאילו ישנה מציאות נפרדת מאלוקות ח"ו.
 
== משמעותו בעבודה ==
יחודא תתאה יוצר את [[ביטול היש]] אצל הנברא.
 
כיוון שיחוד זה הוא המקור לעולמות, בדרגא זו העולמות תופסים מקום ואינם בטלים במציאות. עם זאת, הם חשים כי הבורא מהווה אותם, וכי אינם יכולים להתקיים באופן נפרד ח"ו. לכן, הם מבטלים את ישותם מול [[יש האמיתי]], אך עדיין ישנו מקום וגדר לקיומם.
 
עם היות שיחודא עילאה הוא יחוד עליון יותר, אך הוא אינו נותן מקום לעולמות, ולכן לא ניתן לעבוד את ה' באופן פעיל בדרגא זו. בשל כך, מיד לאחר אמירת [[שמע ישראל]], מגיע יחודא תתאה באמירת [[בשכמל"ו|ברוך שם וכו']]. זאת בכדי שיהודי יוכל לקיים את מצוות ה', כמציאות.
 
==[[בשכמל"ו]]
 
== משמעותו בשמות ==
עניינו של הפסוק [[בשכמל"ו]] הוא יחודא תתאה. ב[[שער היחוד והאמונה]] [[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']] מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב [[שם הוי']] ב[[אדנ"י|שם אדנות]] ב"ה.
 
====ראו גם====
* [[יחודא עילאה]]
* [[אחדות ה' ויחוד ה' (ההבדל ביניהן)]]


Ministarstvo Trgovine i Industrije formirano je Pravilnikom UNMIK-a br. 2001/19 od 13 septembra 2001 godine o Izvršnom ogranku privremenih institucija samoupravljanja na Kosovu. Na osnovu priloga III gorenavedenog Pravilnika, Ministarstvo trgovine i industrije upravlja sistemom registra biznisa – vidi tačka XI i na osnovu odredaba Pravilnika 2001/6 i Administrativne naredbe 2001/22 formiralo je kancelariju registrovanja. Kancelarija za registrovanje poslovnih preduzeča i njihovih trgovinskih naziva na Kosovu (Kancelarija registrovanja) osnivana je na osnovu Administrtivnog uputstva 2002/22 i u skladu sa Pravilnokom 2001/6 o trgovačkim društvima. Kancelarija za registrovanje zvanično je otvorena 11 novembra 2002 kao izvršna samostalna agencija, u okviru Ministarstva trgovine i industrije. Ova kancelarija prve aplikacije za stalno registrovanje primila je od 13 marta 2003 godine kada je i prestao privremeni prijem dokumentacije za privremenu registraciju.
{{קצרמר|חסידות}}
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:מושגים בחסידות]]

גרסה אחרונה מ־01:57, 18 בנובמבר 2022

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

יחודא תתאה הוא כינוי לייחוד של זעיר אנפין ונוקבא.

בניגוד ליחודא עילאה שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים.

יחוד ז"א ונוקבא[עריכה | עריכת קוד מקור]

יחוד זה הינו החיבור הפנימי בין ספירת התפארת וספירת המלכות, כאשר הז"א משפיע מהיסוד למלכות השפעה פנימית. השפעה זו מהווה את תחילת תהליך ההולדה וההשפעה של המלכות. יחוד זה אמנם הוא יחוד נמוך, והינו בסוף הספירות, אך עם זאת, האור הנמשך ממנו הינו אור גבוה ביותר, הנמשך מכתר.

מבואר כי כיוון שעניינה של מלכות הוא דיבור, מיחוד זה נמשכת השפעה הדומה לדיבור, ותוצאות היחוד מרגישים נפרדים ממקורם (בדומה לדיבור שנמשך מהבל הלב אל חיצוניות האדם ונפרד ממנו). ולכן על ידי יחוד זה מקבלים העולמות התחתונים, הנקראים עלמיא דאתגליא, בהם נדמה כאילו ישנה מציאות נפרדת מאלוקות ח"ו.

משמעותו בעבודה[עריכה | עריכת קוד מקור]

יחודא תתאה יוצר את ביטול היש אצל הנברא.

כיוון שיחוד זה הוא המקור לעולמות, בדרגא זו העולמות תופסים מקום ואינם בטלים במציאות. עם זאת, הם חשים כי הבורא מהווה אותם, וכי אינם יכולים להתקיים באופן נפרד ח"ו. לכן, הם מבטלים את ישותם מול יש האמיתי, אך עדיין ישנו מקום וגדר לקיומם.

עם היות שיחודא עילאה הוא יחוד עליון יותר, אך הוא אינו נותן מקום לעולמות, ולכן לא ניתן לעבוד את ה' באופן פעיל בדרגא זו. בשל כך, מיד לאחר אמירת שמע ישראל, מגיע יחודא תתאה באמירת ברוך שם וכו'. זאת בכדי שיהודי יוכל לקיים את מצוות ה', כמציאות.

==בשכמל"ו

משמעותו בשמות[עריכה | עריכת קוד מקור]

עניינו של הפסוק בשכמל"ו הוא יחודא תתאה. בשער היחוד והאמונה פרק ז' מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב שם הוי' בשם אדנות ב"ה.

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]

  ערך זה הוא קצרמר בנושא חסידות. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.