תכשיט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
שורה 14: שורה 14:


כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}.
כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תכשיטים]]
[[קטגוריה:תכשיטים]]
== הערות שוליים ==

גרסה אחרונה מ־20:23, 25 בנובמבר 2024

תכשיט (הם כמו טבעת, נזם וכיוצא בזה) שהאדם לובש ומתתקן על ידי שלובשם, כי על ידם הוא מתיפה.

גדרו[עריכה | עריכת קוד מקור]

אינו כל לבושים שהם נפרדים מהאדם, כי אם זה נחשב יותר כמו חלק מהאדם.

בהלכה[עריכה | עריכת קוד מקור]

הגדר של תכשיט בהלכות שבת אין בעיה של מלאכת הוצאה מרשות לרשות בשבת.

במתן תורה[עריכה | עריכת קוד מקור]

נאמר שהקב"ה נתן לבני ישראל כ"ד ספרים של התנ"ך - כ"ד קישטי כלה.

בחסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]

תכשיט הוא משל לספירות.

כי בעולם האצילות הכלים אינם מופרדין מהאורות, רק הם מתאחדים עם האורות - איהו וחיוהי וגרמוהי חד[1].

הערות שוליים

  1. ד"ה פתח אליהו תורה אור פ' וירא.