תכשיט: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}. | כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}. | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:תכשיטים]] | [[קטגוריה:תכשיטים]] | ||
גרסה אחרונה מ־20:23, 25 בנובמבר 2024
תכשיט (הם כמו טבעת, נזם וכיוצא בזה) שהאדם לובש ומתתקן על ידי שלובשם, כי על ידם הוא מתיפה.
גדרו[עריכה | עריכת קוד מקור]
אינו כל לבושים שהם נפרדים מהאדם, כי אם זה נחשב יותר כמו חלק מהאדם.
בהלכה[עריכה | עריכת קוד מקור]
הגדר של תכשיט בהלכות שבת אין בעיה של מלאכת הוצאה מרשות לרשות בשבת.
במתן תורה[עריכה | עריכת קוד מקור]
נאמר שהקב"ה נתן לבני ישראל כ"ד ספרים של התנ"ך - כ"ד קישטי כלה.
בחסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]
תכשיט הוא משל לספירות.
כי בעולם האצילות הכלים אינם מופרדין מהאורות, רק הם מתאחדים עם האורות - איהו וחיוהי וגרמוהי חד[1].