כ"ט בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:


==אירועים ביהדות==
==אירועים ביהדות==
*[[תקמ"א]] - פטירת הרב ישראל חריף מסטנוב, תלמיד [[הבעל שם טוב]].
*[[תקמ"א]] - הרב ישראל חריף מסטנוב, תלמיד [[הבעל שם טוב]], נפטר.
*[[תרנ"ח]] - רבי יהושע לייב דיסקין, רבה של [[בריסק]] ומנהיג היישוב החרדי ב[[ירושלים]], נפטר.
*[[תרנ"ח]] - רבי יהושע לייב דיסקין, רבה של [[בריסק]] ומנהיג היישוב החרדי ב[[ירושלים]], נפטר.
*[[תשס"ו]] - רבי [[יצחק כדורי]], זקן המקובלים, נפטר.
*[[תשס"ו]] - רבי [[יצחק כדורי]], זקן המקובלים, נפטר.


==ימי חב"ד==
==ימי חב"ד==
===נולדו===
===[[יום הולדת|נולדו]]===
*[[תש"ו]] - הרב [[בומי פרידלנד]], [[ר"מ]] בישיבת [[תומכי תמימים קריית גת]] ובישיבת [[תומכי תמימים נחלת הר חב"ד]].
*[[תש"ו]] - הרב [[בומי פרידלנד]], [[ר"מ]] בישיבת [[תומכי תמימים קריית גת]] ובישיבת [[תומכי תמימים נחלת הר חב"ד]].



גרסה אחרונה מ־01:23, 6 בינואר 2023

<< >> חודש טבת

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

כ"ט בטבת הוא היום העשרים ותשעה בחודש טבת.

אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]


הפתגם היומי - כ"ט בטבת - מלוח היום יום
אנן פועלי דיממא אנן. יום הוא אור, עבודתנו היא עבודת האור, מאכען ליכטיג די וועלט באור תורה. ומלבד כי צריכים לעמוד במעמד ומצב טוב בעזרת השם בעצמו - אליין דארף מען זיין ווי עס דארף צו זיין - הנה כל העבודה היא לזכות להעמיד תלמידים גרונטיקע מענטשען, אשר יהיו מסורים בלבם ודעתם אל הכוונה הפנימית. שאינו מספיק למוד תורה הנגלית וחבוב הקודש בשמירת המצוות, כי אם צריכים גם עבודה שבלב.

תרגום מאידיש: אנו, פועלי היום אנו. יום הוא אור, עבודתנו היא עבודת האור, להאיר את העולם באור התורה. ומלבד כי צריכים לעמוד במעמד ומצב טוב בעזרת השם בעצמו - בעצמנו צריכים להיות כמו שצריך - הנה כל העבודה היא לזכות להעמיד תלמידים, אנשים ישרים אשר יהיו מסורים בלבם ודעתם אל הכוונה הפנימית. שאינו מספיק למוד תורה הנגלית וחבוב הקודש בשמירת המצוות, כי אם צריכים גם עבודה שבלב.