שיחה:גזירת הלבוש: הבדלים בין גרסאות בדף
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) מ (חסיד של הרבי העביר את הדף שיחת משתמש:חסיד של הרבי/גזירת הלבוש לשם שיחה:גזירת הלבוש בלי להשאיר הפניה: גמר עבודה) |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 4: | שורה 4: | ||
:יש כח גדול על הבאת הקטע! יחי. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 16:57, 21 ביולי 2020 (UTC) | :יש כח גדול על הבאת הקטע! יחי. <span class="mw-userlink">[[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]]</span> • [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]] • [[ חב"דפדיה:עלון|חב"ד לעבודה!]] 16:57, 21 ביולי 2020 (UTC) | ||
::ראה עוד חומר בנושא בספר מביא הגנזים עמוד רפ"ח ובהנסמן שם--[[משתמש:טאפרו דא פלאחו|טאפרו דא פלאחו]] - [[שיחת משתמש:טאפרו דא פלאחו|שיחה]], 07:44, א' באב, ה'תש"ף 07:44, 22 ביולי 2020 (UTC) | ::ראה עוד חומר בנושא בספר מביא הגנזים עמוד רפ"ח ובהנסמן שם--[[משתמש:טאפרו דא פלאחו|טאפרו דא פלאחו]] - [[שיחת משתמש:טאפרו דא פלאחו|שיחה]], 07:44, א' באב, ה'תש"ף 07:44, 22 ביולי 2020 (UTC) | ||
== הוספות לתת נושא השפעה על חב"ד == | |||
יש סיפור שבתחילת הגזירה הי' אפשרות לשלם מס מסוים ועי"ז להיפטר ממנה. כ"ק אדמו"ר מהרי"ל בן הצ"צ נ"ע הי' ממשלמי המס והמשיך ללכת עם הקפוטה. פ"א כשהלך ברחובות ליובאוויטש, ראה אותו שוטר, ושאל אותו היתכן וכו'. המהרי"ל נ"ע לא הי' בקיא בשפת המדינה, ובשפה ההיא המילה משלם מס והמילה מורד דומות, וכשהמהרי"ל רצה לומר שהוא משלם את המס, הוא התבלבל ובטעות אמר שהוא מורד... לגודל הנס, השוטר קלט את הטעות, צחק ופטרו לשלום ב"ה [[משתמש:באלייכטן הכי גדול|באלייכטן הכי גדול]] - [[שיחת משתמש:באלייכטן הכי גדול|שיחה]], 20:00, י"ט בתמוז, ה'תשפ"ג 20:00, 8 ביולי 2023 (UTC) | |||
:{{א|באלייכטן הכי גדול}} סיפור יפה{{סימן קריאה}}. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3"><span style="color:#000000;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font> ~ <font size="2">(02:04, כ' בתמוז, ה'תשפ"ג)</font>. |
גרסה אחרונה מ־04:04, 9 ביולי 2023
יש פה קטע קצר שהועתק מאתר בשם "יהודי ונכתב ע"י אוהד שקד-מנדלבויים שעוסק בענין. בהצלחה רבה ומופלגה "ד. גזירת הלבוש [1844] – עם יסוד בתי הספר לקטנים ניסתה הממשלה בשנת תר"ד [1844] ביזמת המשכילים לשנות גם את מהותם של המבוגרים – לקצץ בבגדיהם הארוכים ולקצוץ את הפאות והזקן. הביצוע נעשה בידי השוטרים בצורה גסה ביותר, אולם גזירה זו בוטלה לאחר שנים בודדות. כשהגיע גזירת הלבוש לפולין עוררה גם שם סערת רוחות כמו ברוסיא – קצצו גם כאן ליהודים את בגדיהם ברחוב, וגזזו את זקניהם ופיאותיהם. המשטרה אף אסרה את ראש המתנגדים בוורשה, האדמו"ר רבי יצחק מאיר מגור – החידושי הרי"ם, אולם לאחר הפגנה אדירה של כל שכבות האוכלוסייה היהודית בוורשה, שוחרר הרבי מיד והמושל הרוסי שחשש מהתפתחות בלתי נעימה הצטדק שהמאסר נעשה בלי ידיעתו. כעבור זמן הגיעו לידי פשרה ולפיה נתנו ליהודים לבחור או להתלבש בלבוש קצר ולגלח את הזקן כמנהג המשכילים במערב, או להתלבש בלבוש ארוך עם כובע רוסי, מצחייה ומכנסיים בתוך הגרביים ולגדל זקן כמנהג רוסיא המזרחית [הביגוד החרדי של היום]. החסידים כמובן בחרו באפשרות השנייה עם שינויים קלים." --יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה, 16:51, כ"ט בתמוז, ה'תש"ף 16:51, 21 ביולי 2020 (UTC)
- יש כח גדול על הבאת הקטע! יחי. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 16:57, 21 ביולי 2020 (UTC)
- ראה עוד חומר בנושא בספר מביא הגנזים עמוד רפ"ח ובהנסמן שם--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 07:44, א' באב, ה'תש"ף 07:44, 22 ביולי 2020 (UTC)
הוספות לתת נושא השפעה על חב"ד[עריכת קוד מקור]
יש סיפור שבתחילת הגזירה הי' אפשרות לשלם מס מסוים ועי"ז להיפטר ממנה. כ"ק אדמו"ר מהרי"ל בן הצ"צ נ"ע הי' ממשלמי המס והמשיך ללכת עם הקפוטה. פ"א כשהלך ברחובות ליובאוויטש, ראה אותו שוטר, ושאל אותו היתכן וכו'. המהרי"ל נ"ע לא הי' בקיא בשפת המדינה, ובשפה ההיא המילה משלם מס והמילה מורד דומות, וכשהמהרי"ל רצה לומר שהוא משלם את המס, הוא התבלבל ובטעות אמר שהוא מורד... לגודל הנס, השוטר קלט את הטעות, צחק ופטרו לשלום ב"ה באלייכטן הכי גדול - שיחה, 20:00, י"ט בתמוז, ה'תשפ"ג 20:00, 8 ביולי 2023 (UTC)
- באלייכטן הכי גדול סיפור יפה❗ . בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (02:04, כ' בתמוז, ה'תשפ"ג).