תבנית:היום יום/א' אדר א': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ")
אין תקציר עריכה
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 3: שורה 3:
[[תורה אור (ספר)|תורה אור]] [[דיבור המתחיל]] "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "ב[[מסירת נפש]] בפ"ע" פירוש הראשי תיבות הוא "ב[[פנימי]]ת [[עצמות]]ו".
[[תורה אור (ספר)|תורה אור]] [[דיבור המתחיל]] "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "ב[[מסירת נפש]] בפ"ע" פירוש הראשי תיבות הוא "ב[[פנימי]]ת [[עצמות]]ו".


כתיב "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב". הנה כל [[נשמה]] בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו "יצא אדם לפעלו", דיציאת ה[[נשמה]] מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש ב[[גוף]] ו[[נפש הטבעית]] והבהמית, הוא בשביל [[אדם]] לפעלו במלאכות הכלליות להגביר ה[[צורה]] על ה[[חומר]], להאיר את ה[[עולם]] ב[[אור]] [[תורה]] ונר [[מצוה]]. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית ב[[מוח]]ין וב[[מדות]] כפי [[טבע]]ה וענינה . . "עדי ערב" - בעוד יש זמן לעשות כמו-שכתוב "היום לעשותם". ובעומק הענין ביאור הכתוב .. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה על ידי ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת ב[[עולם הבא]]ב באופן התעסקותה ב[[עולם הזה]], ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, לעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות ד[[עצמות אין סוף]] ברוך הוא.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ל' שבט|ל' שבט]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ב' אדר א'|ב' אדר א']]}}[[קטגוריה:היום יום|ד]]</noinclude>
כתיב "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב". הנה כל [[נשמה]] בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו "יצא אדם לפעלו", דיציאת ה[[נשמה]] מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש ב[[גוף]] ו[[נפש הטבעית]] והבהמית, הוא בשביל [[אדם]] לפעלו במלאכות הכלליות להגביר ה[[צורה]] על ה[[חומר]], להאיר את ה[[עולם]] ב[[אור]] [[תורה]] ונר [[מצוה]]. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית ב[[מוח]]ין וב[[מידות (ספירות)|מדות]] כפי [[טבע]]ה וענינה . . "עדי ערב" - בעוד יש זמן לעשות כמו-שכתוב "היום לעשותם". ובעומק הענין ביאור הכתוב .. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה על ידי ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת ב[[עולם הבא]] באופן התעסקותה ב[[עולם הזה]], ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, לעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות ד[[עצמות אין סוף]] ברוך הוא.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ל' שבט|ל' שבט]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ב' אדר א'|ב' אדר א']]}}[[קטגוריה:היום יום|ד]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־22:08, 2 ביוני 2024

ראש חודש

תורה אור דיבור המתחיל "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "במסירת נפש בפ"ע" פירוש הראשי תיבות הוא "בפנימית עצמותו".

כתיב "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב". הנה כל נשמה בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו "יצא אדם לפעלו", דיציאת הנשמה מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש בגוף ונפש הטבעית והבהמית, הוא בשביל אדם לפעלו במלאכות הכלליות להגביר הצורה על החומר, להאיר את העולם באור תורה ונר מצוה. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית במוחין ובמדות כפי טבעה וענינה . . "עדי ערב" - בעוד יש זמן לעשות כמו-שכתוב "היום לעשותם". ובעומק הענין ביאור הכתוב .. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה על ידי ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת בעולם הבא באופן התעסקותה בעולם הזה, ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, לעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות דעצמות אין סוף ברוך הוא.

הקודם:
ל' שבט
{{{רשימה}}} הבא:
ב' אדר א'