יום הולדת: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (שוחזר מעריכה של 74.63.93.220 (שיחה) לעריכה האחרונה של שלום) |
(הרחבה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''יום הולדתו''' של אדם הוא יום בו מזלו גובר. | '''יום הולדתו''' של אדם הוא יום בו מזלו גובר. | ||
שורה 11: | שורה 10: | ||
== יום הולדת חסידי == | == יום הולדת חסידי == | ||
היום בו הגיע [[חסיד]] לראשונה לרבי נחשב בקרב חסידים כיום ההולדת החסידי. ענין זה מוזכר בספר [[היום יום]]. הרבי מלך המשיח שליט"א הורה מס' פעמים ל[[חסיד]]ים שכתבו לו אודות תאריך הגעתם אליו בפעם הראשונה, אודות קיום מנהגי יום הולדת. | |||
==ראו גם== | |||
* [[מבצע יום הולדת]] | |||
==קישורים חיצוניים== | |||
*[http://www.hageula.com/study/sichot/3721.html הפן הרוחני של אירוע יום ההולדת] משיחות הרבי אודות יום הולדת - אתר הגאולה | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{ערך חסר}} | {{ערך חסר}} | ||
[[קטגוריה:מושגים כלליים]] | [[קטגוריה:מושגים כלליים]] |
גרסה מ־04:47, 7 במרץ 2011
יום הולדתו של אדם הוא יום בו מזלו גובר.
הציון הראשון ליום הולדת ביהדות מובא[1] בקשר לפרעה מלך מצרים. אי לכך נמנעו חוגים רבים מלחגוג יום זה עקב הקשרו השלילי. למרות זאת, בקרב רבותינו נשיאנו צויין יום ההולדת בין השאר על ידי אמירת מאמר חסידות, אך לא ברבים ובפרסום. הרבי הפך את יום ההולדת לנחלת הכלל, ולאחר הסתלקות הרבנית חיה מושקא פתח במבצע יום הולדת.
בספר היום יום בתאריך י"א ניסן מובא פתגם אודות יום הולדת, המדבר על כך שיום זה הוא יום של חשבון נפש.
ישנם כעשרה מנהגי יום הולדת, חלקם תוקנו על ידי אדמו"ר הריי"צ. מהם: התבוננות וחשבון נפש, הוספה בלימוד התורה, הוספה בצדקה,
הרבי [2] הסביר כי מהות יום ההולדת היא כי אז נהיה האדם למציאות בפני עצמו, שהרי עובר נחשב כחלק מגוף האם.[3]
יום הולדת חסידי
היום בו הגיע חסיד לראשונה לרבי נחשב בקרב חסידים כיום ההולדת החסידי. ענין זה מוזכר בספר היום יום. הרבי מלך המשיח שליט"א הורה מס' פעמים לחסידים שכתבו לו אודות תאריך הגעתם אליו בפעם הראשונה, אודות קיום מנהגי יום הולדת.
ראו גם
קישורים חיצוניים
- הפן הרוחני של אירוע יום ההולדת משיחות הרבי אודות יום הולדת - אתר הגאולה
הערות שוליים
- ↑ בראשית מ, כ.
- ↑ התוועדויות תשמ"ב עמ' 2182
- ↑ כלשון הגמרא: עובר ירך אמו, חולין נח, א.