משתמש:שלום/יעמוד מלך מבית דוד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 63: שורה 63:
אביו הגאון המקובל [[רבי לוי יצחק שניאורסון]] זצ"ל מיוחס לבית דוד, ובכך
אביו הגאון המקובל [[רבי לוי יצחק שניאורסון]] זצ"ל מיוחס לבית דוד, ובכך
נתבאר כיצד מתקיים בו הסימן של משיח "מלך מבית דוד".  
נתבאר כיצד מתקיים בו הסימן של משיח "מלך מבית דוד".  
== שלשלת היחס של [[הרבי]] עד לדוד המלך ==
א. דוד המלך
ב. שלמה המלך
ג. רחבעם המלך
ד. אביהו המלך
ה. אסא המלך
ו. יהושפט המלך
ז. יהורם המלך
ח. אחזיהו המלך
ט. יהואש המלך
י. אמציהו המלך
יא. עוזיהו המלך
יב. יותם המלך
יג. אחז המלך
יד. חזקיהו המלך
טו. מנשה המלך
טז. אמון המלך
יז. יאשיהו המלך
יח. יהויקים המלך
יט. יכניהו המלך
כ. השר שאלתיאל
כא. פדיה
כב. זרובבל
כג. משולם
כד. חנניה
כה. ברכיה
כו. חסדיה
כז. ישעיה
כח. עובדיה
כט. שכניה
ל. שמעיה
לא. נעריה
לב. חזקיה ריש גלותא
לג. התנא נתן דצוציתא ריש גלותא
לד. ר' הונא ריש גלותא
לה. ר' עקוב ריש גלותא
לו. ר' נחום ריש גלותא
לז. ר' יוחנן ריש גלותא
לח. ר' שפט ריש גלותא
לט. ר' ענן ריש גלותא
מ. ר' הונא ריש גלותא
מא. ר' נתן ריש גלותא
מב. ר' נחמיה ריש גלותא
מג. ר' עוקבן דצוציתא ריש גלותא
מד. ר' אבא ריש גלותא
מה. ר' ספרא ריש גלותא
מו. מר זוטרא ריש גלותא
מז. רב כהנא ריש גלותא
מח. רב גוריא ריש גלותא
מט. מר בוסתנאי ריש גלותא
נ. רב יעקב ריש גלותא
נא. רב מגיס ריש גלותא
נב. רב נחמיה ריש גלותא
נג. רב אבדימא ריש גלותא
נד. רב פינחס ריש גלותא
נה. רב חצוב ריש גלותא
נו. רב שמואל גאון
נז. רב יהודה גאון
נח. רב חנניה גאון
נט. רב שרירא גאון
ס. רב האי גאון
סא. הרה"ג ר' יוסף מרומי
סב. הרה"ג ר' יחיאל
סג. הרה"ג ר' אברהם
סד. הרה"ג ר' עזריהו
סה. הרה"ג ר' יחזקאל
סו. הרה"ג ר' לעמיל
סז. הרה"ג ר' עזריהו
סח. הרה"ג ר' אליהו
סט. הרה"ג ר' יוסף
ע. הרה"ג ר' נחמן
עא. הרה"ג ר' קלמן קלונימוס
עב. הרה"ג ר' לייביש
עג. הרה"ג ר' אלעזר
עד. הרה"ג ר' ירחמיאל
עה. הרה"ג ר' אריה זאב
עו. הרה"ג ר' יעקב
עז. הרה"ג ר' בצלאל
עח. הרה"ג ר' יהודה ליוואי – המהר"ל הזקן
עט. הרה"ג ר' בצלאל
פ. הרה"ג ר' חיים מוורמייזא
פא. הרה"ג ר' בצלאל
פב. הרה"ג מרנא ורבנא יהודה ליוואי – המהר"ל מפראג
פג. הרה"ג ר' בצלאל חריף
פד. הרה"ג ר' שמואל
פה. הרה"ג ר' יהודה לייב
פו. הרה"ג ר' משה מפוזנא
פז. הרה"ג ר' שניאור זלמן
פח. הרה"ג הרה"ח ר' ברוך
פט. כ"ק [[אדמו"ר הזקן]]
צ. הרבנית [[דבורה לאה (בת אדמו"ר הזקן)]] (שגם בעלה הרב [[שלום שכנא]] היה צאצא בעל ה"מצודת דוד" שהוא מזרע בית דוד).
צא. כ"ק [[אדמו"ר הצמח צדק]].
צב. רבי [[ברוך שלום שניאורסון (בן הצמח צדק)]]
צג. רבי [[לוי יצחק שניאורסון (נכד הצמח צדק)]]
צד. רבי [[ברוך שניאור זלמן שניאורסון (סב אדמו"ר שליט"א)]]
צה. הרב המקובל רבי [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)]]
צו. המלך המשיח – [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]].
וכבר העירו באיזהו מקומן שהרבי שליט"א הוא דור הצ"ו מדוד המלך, עליו נאמר הפסוק (ישעיה נה, ג): "הטו אזנכם ולכו אלי שמעו ותחי נפשכם ואכריתה לכם ברית עולם חסדי דוד הנאמנים" (- "כחסדי, רצה לומר: יהיה כמו החסדים הקיימים אשר הבטחתי לדוד שלא תופסק המלוכה מזרעו" - פירוש מצודת דוד על הפסוק), ו"חסדי דוד" בגימטריא צ"ו.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־18:40, 12 ביוני 2007

דברי הרמב"ם "יעמוד מלך מבית דוד", עוסקים עוד בזמן הגלות שאז מתחיל מלך המשיח את פעולותיו, אין הפירוש "מלך" כפשוטו על פי הלכה עם דיני המלכות, שהרי בזמן הגלות עדיין אין סנהדרין שימנו מלך, אלא הכוונה היא למנהיגות על עם ישראל.

בחז"ל מייחסים את התואר מלך גם למנהיגי העם בזמן הגלות, "ראשי גלויות שבבבל במקום מלך הם עומדים", ובפרט שהם מזרע בית דוד, שכתב הרמב"ם "כיוון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות והרי המלכות לו ולבניו הזכרים עד עולם", היינו שמלכות דוד קיימת לעולם ועד גם בזמן הגלות.

אמנם לא בכל הדורות נמצא מלכות זו בגלוי, אך זהו התנאי הראשון ל"בחזקת משיח" - שאותו יהודי יהיה בעל כח הנהגה על רבים מבני ישראל, ויהיה מבית דוד שאז הוא מלך בעצם.

מנהיגותו של נשיא הדור מותאמת על ידי הקב"ה בהתאם לצורכי הדור. בדור יתום זה, מיד לאחרי השואה הנוראה והאיומה שמאורעותיה איימו לאבד לגמרי את רוח העם, החלה נשיאותו ומנהיגותו של מורה נבוכי דורנו הרבי שליט"א מלך המשיח, הרבי עמד בהנהגה מלכותית ללא כל התפעלות מכל המניעות והעיכובים, עודד וחזק את עם ישראל בכל תפוצותיהם והפיח רוח חיים של תורה ומצוות, תוך שמירה איתנה על ייחודיותו של עם ישראל כעם הקדוש והנבחר והרמת קרנו לעיני העמים והחזרת הרגש היהודי אל מקורו בקיום התורה והמצוות המעשיות.

הרבי שליט"א לאורך כל שנות נשיאותו כתב מכתבים כלליים אל בני ישראל בכל מקום שהם, מכתבים כלליים לנשי ובנות ישראל, וכן אל כל ילדי ישראל. כך גם מכתבים אל האדמו"רים. אל כל סוג מעם ישראל מתייחס הרבי שליט"א כנשיא הדור, מורה הוראות ונותן עצות בנוגע לעבודת ה'.

איגרותיו ותורתו המלאים עצות והדרכות בכל תחומי החיים על פי התורה הופצו במיליוני עותקים בכל העיתונים ובכמה שפות בתפוצה רבה בכל כלי התקשורת, ופועלים רושם עצום בקרב כל ישראל.

הרבי שליט"א מתערב בשיחותיו בכל עניין הקשור בעם ישראל, מהנהגת העם בארץ ישראל ועד מודעות לשאלת מיהו יהודי. מדאגה רוחנית שתהיה אפשרות לכל יהודי לקיים את התורה והמצוות בשלימות ועד לדאגה לגשמיות של כל יהודי ויהודי כאב לבנו ממש.

הרבי שליט"א דואג אפילו לאומות העולם שילדיהם יקבלו חינוך החדור באמונה בבורא העולם ומנהיגו, ושיקיימו את שבע מצוות בני נח.

הרבי שליט"א מביע את דעתו דעת תורה איתנה ללא חת בכל נושא העומד על הפרק, ומדריך את בני ישראל לראות בכל פרט בעולם כיצד הוא "בשביל התורה ובשביל ישראל" . בשליחות הרבי שליט"א מלך המשיח פועלים אלפי שלוחים בכל מקום בעולם בו נמצאים יהודים, ומפעילים שם את הכתובת לכל עניין יהודי, אפילו חסידים ברוסיה שמעולם לא ראו את הרבי שליט"א מסרו את נפשם במשך 40 שנה לשמירת הגחלת בשליחותו ובכוחו כנשיא הדור.

מאות ואלפי עמך בית ישראל משחרים לפתחו במשך עשרות שנים, בפרט כשהחל בחלוקת הדולרים לברכה בכל יום ראשון, כשכל עם ישראל על כל גווניו עוברים לפניו כבני מרון, ביניהם מכל גדולי ישראל ומנהיגיהם בכל הרמות.

כולם מעידים כי רואים בו מלך ממש, וכי הוא ללא ספק גדול ומנהיג הדור - משה רבנו שבדור - ומקבלים את דבריו כ"דבר מלכות" ממש.

רבותינו נשיאינו העידו על עצמם כי הם מבית דוד, המיוחסים למהר"ל מפראג שהוא מיוחס לדוד המלך. אף הרבי שליט"א מלך המשיח מעיד כי אביו הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל מיוחס לבית דוד, ובכך נתבאר כיצד מתקיים בו הסימן של משיח "מלך מבית דוד".

שלשלת היחס של הרבי עד לדוד המלך

א. דוד המלך

ב. שלמה המלך

ג. רחבעם המלך

ד. אביהו המלך

ה. אסא המלך

ו. יהושפט המלך

ז. יהורם המלך

ח. אחזיהו המלך

ט. יהואש המלך

י. אמציהו המלך

יא. עוזיהו המלך

יב. יותם המלך

יג. אחז המלך

יד. חזקיהו המלך

טו. מנשה המלך

טז. אמון המלך

יז. יאשיהו המלך

יח. יהויקים המלך

יט. יכניהו המלך

כ. השר שאלתיאל

כא. פדיה

כב. זרובבל

כג. משולם

כד. חנניה

כה. ברכיה

כו. חסדיה

כז. ישעיה

כח. עובדיה

כט. שכניה

ל. שמעיה

לא. נעריה

לב. חזקיה ריש גלותא

לג. התנא נתן דצוציתא ריש גלותא

לד. ר' הונא ריש גלותא

לה. ר' עקוב ריש גלותא

לו. ר' נחום ריש גלותא

לז. ר' יוחנן ריש גלותא

לח. ר' שפט ריש גלותא

לט. ר' ענן ריש גלותא

מ. ר' הונא ריש גלותא

מא. ר' נתן ריש גלותא

מב. ר' נחמיה ריש גלותא

מג. ר' עוקבן דצוציתא ריש גלותא

מד. ר' אבא ריש גלותא

מה. ר' ספרא ריש גלותא

מו. מר זוטרא ריש גלותא

מז. רב כהנא ריש גלותא

מח. רב גוריא ריש גלותא

מט. מר בוסתנאי ריש גלותא

נ. רב יעקב ריש גלותא

נא. רב מגיס ריש גלותא

נב. רב נחמיה ריש גלותא

נג. רב אבדימא ריש גלותא

נד. רב פינחס ריש גלותא

נה. רב חצוב ריש גלותא

נו. רב שמואל גאון

נז. רב יהודה גאון

נח. רב חנניה גאון

נט. רב שרירא גאון

ס. רב האי גאון

סא. הרה"ג ר' יוסף מרומי

סב. הרה"ג ר' יחיאל

סג. הרה"ג ר' אברהם

סד. הרה"ג ר' עזריהו

סה. הרה"ג ר' יחזקאל

סו. הרה"ג ר' לעמיל

סז. הרה"ג ר' עזריהו

סח. הרה"ג ר' אליהו

סט. הרה"ג ר' יוסף

ע. הרה"ג ר' נחמן

עא. הרה"ג ר' קלמן קלונימוס

עב. הרה"ג ר' לייביש

עג. הרה"ג ר' אלעזר

עד. הרה"ג ר' ירחמיאל

עה. הרה"ג ר' אריה זאב

עו. הרה"ג ר' יעקב

עז. הרה"ג ר' בצלאל

עח. הרה"ג ר' יהודה ליוואי – המהר"ל הזקן

עט. הרה"ג ר' בצלאל

פ. הרה"ג ר' חיים מוורמייזא

פא. הרה"ג ר' בצלאל

פב. הרה"ג מרנא ורבנא יהודה ליוואי – המהר"ל מפראג

פג. הרה"ג ר' בצלאל חריף

פד. הרה"ג ר' שמואל

פה. הרה"ג ר' יהודה לייב

פו. הרה"ג ר' משה מפוזנא

פז. הרה"ג ר' שניאור זלמן

פח. הרה"ג הרה"ח ר' ברוך

פט. כ"ק אדמו"ר הזקן

צ. הרבנית דבורה לאה (בת אדמו"ר הזקן) (שגם בעלה הרב שלום שכנא היה צאצא בעל ה"מצודת דוד" שהוא מזרע בית דוד).

צא. כ"ק אדמו"ר הצמח צדק.

צב. רבי ברוך שלום שניאורסון (בן הצמח צדק)

צג. רבי לוי יצחק שניאורסון (נכד הצמח צדק)

צד. רבי ברוך שניאור זלמן שניאורסון (סב אדמו"ר שליט"א)

צה. הרב המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)

צו. המלך המשיח – כ"ק אדמו"ר שליט"א.

וכבר העירו באיזהו מקומן שהרבי שליט"א הוא דור הצ"ו מדוד המלך, עליו נאמר הפסוק (ישעיה נה, ג): "הטו אזנכם ולכו אלי שמעו ותחי נפשכם ואכריתה לכם ברית עולם חסדי דוד הנאמנים" (- "כחסדי, רצה לומר: יהיה כמו החסדים הקיימים אשר הבטחתי לדוד שלא תופסק המלוכה מזרעו" - פירוש מצודת דוד על הפסוק), ו"חסדי דוד" בגימטריא צ"ו.

ראו גם

תבנית:דף מוגן