מלכות דא"ק – הבדלי גרסאות

מ החלפת טקסט – "א"ק " ב־"אדם קדמון "
ב. שורה (שיחה | תרומות)
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות}}
'''מלכות דא"ק''' היא ספירת ה[[מלכות]] של [[אדם קדמון]], שהיא הבחינה האחרונה והתחתונה בו. מבואר שמלכות דאדם קדמון היא השורש ל[[מלכות דאצילות]] ול[[כנסת ישראל]], שהיא המקור ל[[נשמה|נשמות]] [[ישראל]]. ו[[יסוד דא"ק]] הוא שורש ה[[מצוות]].
'''מלכות דא"ק''' היא ספירת ה[[מלכות]] של [[אדם קדמון]], שהיא הבחינה האחרונה והתחתונה בו. מבואר שמלכות דאדם קדמון היא השורש ל[[מלכות דאצילות]] ול[[כנסת ישראל]], שהיא המקור ל[[נשמה|נשמות]] [[ישראל]]. ו[[יסוד דא"ק]] הוא שורש ה[[מצוות]].


שורה 4: שורה 5:
מבואר כי מלכות ד[[אדם קדמון]] היא השורש השבירה של [[ז' מלכין קדמאין]] של [[עולם התוהו]]. שהרי נקראים הם בשם מלכים, כמו שנאמר "וימלך בלע" וכו', ואם כן שרשם הוא מבחינת מלכות. והמלך השמיני הוא הדר לא מת, כי היה למעלה מ[[ז' מלכין קדמאין]], שהוא היה מבחינת [[יסוד דא"ק]] הנקרא הדרא דגופא שלמעלה משורש ה[[שבירת הכלים|שבירה]]. וממנו הוא התקון והברור, והוא מ[[שם מ"ה]] החדש מ[[מצחא דא"ק]].
מבואר כי מלכות ד[[אדם קדמון]] היא השורש השבירה של [[ז' מלכין קדמאין]] של [[עולם התוהו]]. שהרי נקראים הם בשם מלכים, כמו שנאמר "וימלך בלע" וכו', ואם כן שרשם הוא מבחינת מלכות. והמלך השמיני הוא הדר לא מת, כי היה למעלה מ[[ז' מלכין קדמאין]], שהוא היה מבחינת [[יסוד דא"ק]] הנקרא הדרא דגופא שלמעלה משורש ה[[שבירת הכלים|שבירה]]. וממנו הוא התקון והברור, והוא מ[[שם מ"ה]] החדש מ[[מצחא דא"ק]].


עוד מבואר כי [[יוסף]] הוא מבחינת [[יסוד דא"ק]], ומדרגת ה[[שבטים]] הוא מה[[ז' מלכין קדמאין]] של [[שם ב"ן]] של [[אדם קדמון]].
עוד מבואר כי [[יוסף הצדיק|יוסף]] הוא מבחינת יסוד דא"ק, ומדרגת ה[[שבטים]] הוא מה[[ז' מלכין קדמאין]] של [[שם ב"ן]] של [[אדם קדמון]].
[[קטגוריה:ספירת המלכות]] [[קטגוריה:א"ק]]
[[קטגוריה:ספירת המלכות]] [[קטגוריה:א"ק]]