מלכות דא"ק: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "א"ק " ב־"אדם קדמון ") |
|||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מקורות}} | |||
'''מלכות דא"ק''' היא ספירת ה[[מלכות]] של [[אדם קדמון]], שהיא הבחינה האחרונה והתחתונה בו. מבואר שמלכות דאדם קדמון היא השורש ל[[מלכות דאצילות]] ול[[כנסת ישראל]], שהיא המקור ל[[נשמה|נשמות]] [[ישראל]]. ו[[יסוד דא"ק]] הוא שורש ה[[מצוות]]. | '''מלכות דא"ק''' היא ספירת ה[[מלכות]] של [[אדם קדמון]], שהיא הבחינה האחרונה והתחתונה בו. מבואר שמלכות דאדם קדמון היא השורש ל[[מלכות דאצילות]] ול[[כנסת ישראל]], שהיא המקור ל[[נשמה|נשמות]] [[ישראל]]. ו[[יסוד דא"ק]] הוא שורש ה[[מצוות]]. | ||
שורה 4: | שורה 5: | ||
מבואר כי מלכות ד[[אדם קדמון]] היא השורש השבירה של [[ז' מלכין קדמאין]] של [[עולם התוהו]]. שהרי נקראים הם בשם מלכים, כמו שנאמר "וימלך בלע" וכו', ואם כן שרשם הוא מבחינת מלכות. והמלך השמיני הוא הדר לא מת, כי היה למעלה מ[[ז' מלכין קדמאין]], שהוא היה מבחינת [[יסוד דא"ק]] הנקרא הדרא דגופא שלמעלה משורש ה[[שבירת הכלים|שבירה]]. וממנו הוא התקון והברור, והוא מ[[שם מ"ה]] החדש מ[[מצחא דא"ק]]. | מבואר כי מלכות ד[[אדם קדמון]] היא השורש השבירה של [[ז' מלכין קדמאין]] של [[עולם התוהו]]. שהרי נקראים הם בשם מלכים, כמו שנאמר "וימלך בלע" וכו', ואם כן שרשם הוא מבחינת מלכות. והמלך השמיני הוא הדר לא מת, כי היה למעלה מ[[ז' מלכין קדמאין]], שהוא היה מבחינת [[יסוד דא"ק]] הנקרא הדרא דגופא שלמעלה משורש ה[[שבירת הכלים|שבירה]]. וממנו הוא התקון והברור, והוא מ[[שם מ"ה]] החדש מ[[מצחא דא"ק]]. | ||
עוד מבואר כי [[יוסף]] הוא מבחינת | עוד מבואר כי [[יוסף הצדיק|יוסף]] הוא מבחינת יסוד דא"ק, ומדרגת ה[[שבטים]] הוא מה[[ז' מלכין קדמאין]] של [[שם ב"ן]] של [[אדם קדמון]]. | ||
[[קטגוריה:ספירת המלכות]] [[קטגוריה:א"ק]] | [[קטגוריה:ספירת המלכות]] [[קטגוריה:א"ק]] |
גרסה אחרונה מ־19:15, 5 ביוני 2024
מלכות דא"ק היא ספירת המלכות של אדם קדמון, שהיא הבחינה האחרונה והתחתונה בו. מבואר שמלכות דאדם קדמון היא השורש למלכות דאצילות ולכנסת ישראל, שהיא המקור לנשמות ישראל. ויסוד דא"ק הוא שורש המצוות.
שורש השבירה[עריכה | עריכת קוד מקור]
מבואר כי מלכות דאדם קדמון היא השורש השבירה של ז' מלכין קדמאין של עולם התוהו. שהרי נקראים הם בשם מלכים, כמו שנאמר "וימלך בלע" וכו', ואם כן שרשם הוא מבחינת מלכות. והמלך השמיני הוא הדר לא מת, כי היה למעלה מז' מלכין קדמאין, שהוא היה מבחינת יסוד דא"ק הנקרא הדרא דגופא שלמעלה משורש השבירה. וממנו הוא התקון והברור, והוא משם מ"ה החדש ממצחא דא"ק.
עוד מבואר כי יוסף הוא מבחינת יסוד דא"ק, ומדרגת השבטים הוא מהז' מלכין קדמאין של שם ב"ן של אדם קדמון.