שיחה:מיכל אפאצ'קער: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (הלוחם החסידי העביר את הדף שיחה:מיכל אפוצקר לשם שיחה:מיכל אפאצ'קער)
 
(אין הבדלים)

גרסה אחרונה מ־14:41, 7 באפריל 2024

ציון מקורות[עריכת קוד מקור]

ספר השיחות תש"א עמ' פ"א-פ"ג

ספר השיחות ת"ש עמ' צ"ד

גזרתי את המקורות מגוף הערך הואיל ולא נהוג לציין כך את המקורות. אם רוצים לכתוב את כמקור צריך להוסיף את זה בהערות שוליים על הפסקאות הרלוונטיות. אם רוצים לשים את זה ב'לקריאה נוספת' (בתנאי שיש שם פרטים נוספים שלא מופיעים בערך), אז צריך לשנות את הכותרת. כך או כך, צריך לציין בעברית תיקנית ולא בראשי תיבות וקיצורים. בהצלחה! • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' באב ה'תשע"ג • 21:20, 15 ביולי 2013 (UTC)

תאריכים[עריכת קוד מקור]

אם לא ידועים תאריכי הלידה והפטירה שלו?

מקורות נוספים...[עריכת קוד מקור]

  • רשימות חוברת קכ"ב, לקוטי סיפורים עמ' נ', התמים ח"א עמ' 78
  • רשימת היומן עמ' שע"ט
  • רשימו"ד החדש עמ' 239

(נלקט באנגלית בקישור: http://merkazanash.com/sites/default/files/598%20-%20Revering%20Torah%20%28II%29.pdf)

למי שיש כח... להתראות - שיחה, 07:25, י' בטבת, ה'תשפ"א 07:25, 25 בדצמבר 2020 (UTC)

אין פה מספיק אנטים בשביל זה... בברכת יהפכו ימים אלו!כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 21:11, כ"ד בתמוז, ה'תשפ"ב (23 ביולי למניינם), ימות המשיח 21:11, 23 ביולי 2022 (UTC)
אאההממ . --- זינגען א ניגן - הדברן החסידי - חב"דפדיה משמינה 21:19, 23 ביולי 2022 (UTC)

היה אצל הצמח צדק??[עריכת קוד מקור]

בקובץ הראשון של התמים בפרק על תולדותיו של הרשב"ץ נכתב על ר' מיכל שהיה ארבע שנים בליאוזנה אצל אדמו"ר הזקן ולא היה כלל בליובאוויטש, איך זה מסתדר עם מה שנכתב בערך? ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי 15:01, 7 במרץ 2024 (UTC)

חסיד של הרבי (אני לא בטוח שתייגתי כראוי בדף השיחה שם אז תייגתי כאן שוב עם הודעה חדשה) ראה את ענ"ד בשיחה:שלמה פריידס#מייסד ענף בחב"ד. צוברענגען משיח - שיחה  •  כבר תרמת? 15:43, כ"ז באדר א', ה'תשפ"ד.
חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ באם אפשר למצוא מקורות למה שנכתב בערך בנוגע ל: מיכל אפוצקר לא נסע לשום רבי חוץ מאדמו"ר הזקן כפי שמובא ב'דברי ימי החסידים' (התמים) בסיפורו של הרשב"ץ, כי אמר: "איך קען מיט זיי ניט שטיין אויף איין ברעט, זיי קענען ניט מגביל זיין האור, דער רבי פלעגט מגלה זיין אבער מגביל זיין אויך" - אני לא יכול להיות איתם [אדמו"ר האמצעי/הצמח צדק] באותו מקום, הם לא יכולים להגביל את האור, אבל הרבי [אדמו"ר הזקן] גילה אבל גם הגביל. כעת שאני מעיין בערך מיכל אפוצקר אני רואה שהדברים מובאים שם, אבל גם כתוב שם שהוא ביקר בליובאוויטש כשבא לשם אדמו"ר האמצעי 5 שנים, וגם הי' לו סדר לימוד עם אדמו"ר הצמח צדק. ואחרי שאדמו"ר האמצעי נפטר הוא אמר ש"בית המקדש הרוחני שלו חרב", משמע שכן הוא היה אצל אדמו"ר האמצעי והיה מקושר אליו. גם מובא בערך שאמר משפט דומה למה שצטטתי: "עם אדמו"ר האמצעי אינו יכול להיות מתחת לקורת גג אחת, הגם שבתוך ד' אמותיו יכול להיות, אבל לא כשהוא מקורה. ועם הצמח צדק אינו יכול להיות בארבע אמותיו". מי שיכול לפתור את ב' העניינים הסותרים, או שמא מדובר ב'דברי ימי החסידים' שלא הי' יכול להיות אצל הצמח צדק בלבד? כפי הנראה אכן כך, ולאדמו"ר האמצעי הוא היה חסיד ומקושר, אבל לא לאדמו"ר הצמח צדק (למרות שלמד איתו - אבל זה היה כשעוד לא הי' רבי) כפי גם המובא במשפט בערך מיכל אפוצקר, כך שזה מסתדר. וצ"ע קצת. מתוך דף השיחה שיחה:שלמה פריידס. צוברענגען משיח - שיחה  •  כבר תרמת? 19:37, כ"ט באדר א', ה'תשפ"ד.