שיחה:ניגון הנרות הללו: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
שוחזר מעריכות של רוסיהאוקראינה (שיחה) לעריכה האחרונה של להתראות
אין תקציר עריכה
מ (שוחזר מעריכות של רוסיהאוקראינה (שיחה) לעריכה האחרונה של להתראות)
תגית: שחזור
 
(9 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 12: שורה 12:
:להיפך שם כתוב שאין מקור. עדכנתי בפנים הערך. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ו' בשבט ה'תשע"ז 22:14, 2 בפברואר 2017 (UTC)
:להיפך שם כתוב שאין מקור. עדכנתי בפנים הערך. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ו' בשבט ה'תשע"ז 22:14, 2 בפברואר 2017 (UTC)
::התכוונתי לעשות צחוק מבקשת המקור. לדידי, זהו סיפור שמסופר בפי חסידים, ומשכך אין לערער על אמיתותו. הרי אם חסיד בדור קודם דוגמת זלמן דוכמן היה כותב בספרו 'שמעתי ש...' היו כותבים אותו כמקור, אף אם היה מסתייג וכותב לשון לא ברורה. על כן, כשהוא כותב הרי שזה נהפך ל'מקור'... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:08, 5 בפברואר 2017 (UTC)
::התכוונתי לעשות צחוק מבקשת המקור. לדידי, זהו סיפור שמסופר בפי חסידים, ומשכך אין לערער על אמיתותו. הרי אם חסיד בדור קודם דוגמת זלמן דוכמן היה כותב בספרו 'שמעתי ש...' היו כותבים אותו כמקור, אף אם היה מסתייג וכותב לשון לא ברורה. על כן, כשהוא כותב הרי שזה נהפך ל'מקור'... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:08, 5 בפברואר 2017 (UTC)
:::למה לא לכתוב "מקובל אצל חסידים" כהכרעתך שיע בערך על ר' חיים מואלז'ין?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:41, 5 בפברואר 2017 (UTC)
אהבתי את ההשוואה, זלמן דוכמאן מול מספרי הסיפורים של דורינו (לא שאני מפקפק באמינות הסיפור, אבל קצת פרופורציות מותר). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 10:45, 5 בפברואר 2017 (UTC)
:שיניתי בערך ל'מקובל אצל חסידים'. לו יהי... --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"א בשבט ה'תשע"ז 22:57, 7 בפברואר 2017 (UTC)


== שם הערך ==
== שם הערך ==
שורה 17: שורה 20:
לכאורה כדאי לשנות ל"הנרות הללו (ניגון)", ואת הערך השני לשנות ל"הנרות הללו (נוסח)", או משהו כזה.
לכאורה כדאי לשנות ל"הנרות הללו (ניגון)", ואת הערך השני לשנות ל"הנרות הללו (נוסח)", או משהו כזה.
אלא שאני לא מצליח. [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] 09:22, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
אלא שאני לא מצליח. [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] 09:22, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
:לדעתי מתאים שהראשון יקרא 'הנרות הללו' ללא תוספת, והניגון ישאר כפי שהוא עכשיו. בכלל זה לא מתאים כ"כ סוגריים בשם הערך, כאשר מדובר על מקום מגורי האדם, אז אין ברירה, כי לכתוב משה כהן מרחובות זה עוד יותר לא אנציקלופדי. אך כאשר מדובר על ניגון וכיו"ב עדיף לכתוב 'ניגון הנרות הללו' מאשר 'הנרות הללו (ניגון) --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"א בשבט ה'תשע"ז 23:01, 7 בפברואר 2017 (UTC)
== מספר המילים ==
מי יוכל לבאר לי דברי שער הכולל?
{{ציטוט|תוכן=צריך להבין מדוע בנוסח אדמו"ר מ"ד תיבות ולא מצאתי טעם לזה. ואפשר לומר דהכי קים לי' לאדמו"ר אשר כמו ועל הנסים בנוסח ארוך תקן יוחנן כהן גדול ויסד בו קכ"ד תיבות כמספר שמו יוחנן והקדמונים קבעוהו בתפלה ובהמ"ז כן תקנו הקדמונים ועל הנסים בנוסח קצר ויסדוהו על שתי קדושות קדושת הכהנים מדליקי נרות המנורה וקדושת הנרות, ויסדו בנוסח ועל הנסים הקצר הזה חמשה תיבות נגד הכהנים מתתיהו בן יוחנן כהן גדול, ול"ו תיבות נגד הנרות לכן תמצא בנוסח ועל הנסים הזה מ"א תיבות נגד קדושת הכהנים וקדושת הנרות. ומ"ש הרש"ל "לבד הנרות הללו" אין כוונתו לשלול רק השתי תיבות "הנרות הללו" כי זהו מילתא בלא טעמא ולמה יגרעו השתי תיבות הללו? רק כוונתו לבד ההקדמה שלפני ועל הנסים היינו הנרות הללו אנו מדליקין על התשועות, והוה כאלו אמר כמו שהכהנים הדליקו ל"ו נרות בשמנה לילות הנרות הללו ל"ו אנו מדליקיו על התשועות והוי שפיר הקדמה לועל הנסים בנוסח הקצר כנלע"ד. ומי שדעתו יפה יחפש טעמים היותר נכונים}}.
בתודה מראש. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 02:47, 10 בדצמבר 2017 (UTC)
:לא שייך לכאן כי אם ל[[נוסח 'הנרות הללו']] --[[משתמש:ליובאוויטשער|ליובאוויטשער]] - [[שיחת משתמש:ליובאוויטשער|שיחה]] 18:21, 16 בדצמבר 2017 (UTC)
::מה זה משנה לאיפה שייך, יש תשובה? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 17:48, 17 בדצמבר 2017 (UTC)