כפירה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(כנ"ל תו"ת ראשל"צ)
אין תקציר עריכה
(21 גרסאות ביניים של 8 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
כשם ש[[אמונה]] שלימה ו[[אמת|אמיתית]], היא אמונה פשוטה בלי טענות ומענות, כך גם כפירה היא היפך האמונה, בלי טענות ומענות. אם לאדם יש קושיות והוא חותר להגיע אל האמת הוא עדיין אינו כופר, אלא אינו מאמין.
{{להשלים|כל הערך=כן}}
'''כפירה''' היא היפך האמונה. כשם ש[[אמונה]] שלימה ו[[אמת|אמיתית]] היא למעלה מטענות ומענות, כך גם הכפירה במיטבה, היא היפך האמונה ללא היגיון. אדם המתלבט וחותר להגיע אל האמת, עדיין אינו נחשב לכופר, למרות תהיותיו ושאלותיו.


הרבי מליובאוויטש אמר פעם ל[[אריאל שרון]] [[יהודי]] נקרא מי שכופר בעבודה זרה. כפירה היא בלי טענות ומענות כלל.
בהזדמנות מסויימת אמר [[הרבי]]{{הערה|1=ל[[אריאל שרון]], על פי [[מסכת מגילה]]}}: [[יהודי]] נקרא מי שכופר בעבודה זרה.


[[קטגוריה:מושגים כלליים]]
הרבי אמר לו גם כי בביטוי "כופר בעבודה זרה", אין הכוונה דווקא בעבודה זרה ממש, אלא כל דבר שזר לאידישקייט - ליהדות ולהר סיני הוא זר לו, והוא כופר בו.{{הערה|1=וכן מובא גם ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=4596&st=%u05e2%u05d1%u05d5%u05d3%u05d4+%u05d6%u05e8%u05d4 שיחות קודש [[תשכ"ז]] חלק ב' עמ' ה' (277).].}}
{{הערות שוליים}}
{{קצרמר}}
[[קטגוריה:אמונה וביטחון]]
[[קטגוריה:עבודה זרה]]

גרסה מ־12:21, 5 באפריל 2022

כפירה היא היפך האמונה. כשם שאמונה שלימה ואמיתית היא למעלה מטענות ומענות, כך גם הכפירה במיטבה, היא היפך האמונה ללא היגיון. אדם המתלבט וחותר להגיע אל האמת, עדיין אינו נחשב לכופר, למרות תהיותיו ושאלותיו.

בהזדמנות מסויימת אמר הרבי[1]: יהודי נקרא מי שכופר בעבודה זרה.

הרבי אמר לו גם כי בביטוי "כופר בעבודה זרה", אין הכוונה דווקא בעבודה זרה ממש, אלא כל דבר שזר לאידישקייט - ליהדות ולהר סיני הוא זר לו, והוא כופר בו.[2]

הערות שוליים

  1. לאריאל שרון, על פי מסכת מגילה
  2. וכן מובא גם בשיחות קודש תשכ"ז חלק ב' עמ' ה' (277)..
ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.