שיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף
שמואל חיים (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 63: | שורה 63: | ||
:::מה מצחיק? כבודו למד פעם רשימות שכך מוציא לעז על לימודם?.. די לחיצוניות הצבועה, חב"ד דורשת פנימיות. [[משתמש:דענקער|דענקער]] - [[שיחת משתמש:דענקער|שיחה]], 13:16, ה' באב, ה'תשפ"א 13:16, 14 ביולי 2021 (UTC) | :::מה מצחיק? כבודו למד פעם רשימות שכך מוציא לעז על לימודם?.. די לחיצוניות הצבועה, חב"ד דורשת פנימיות. [[משתמש:דענקער|דענקער]] - [[שיחת משתמש:דענקער|שיחה]], 13:16, ה' באב, ה'תשפ"א 13:16, 14 ביולי 2021 (UTC) | ||
::::נשלח על כך שאלה לוועדה הרוחנית שתכריע בעניין. --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 15:08, 14 ביולי 2021 (UTC) | ::::נשלח על כך שאלה לוועדה הרוחנית שתכריע בעניין. --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 15:08, 14 ביולי 2021 (UTC) | ||
:::::אם יש כזו.. בינתיים רק פרסומים ותו לא. [[משתמש:דענקער|דענקער]] - [[שיחת משתמש:דענקער|שיחה]], 17:05, ה' באב, ה'תשפ"א 17:05, 14 ביולי 2021 (UTC) |
גרסה מ־19:05, 14 ביולי 2021
ערך זה נמצא ברשימת הערכים המובחרים
לצפייה בהצבעה על ערך זה ובחירתו כערך מובחר ראה כאן |
תיבת ארכיון
|
ערך מומלץ
- - הועבר מחב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים
עכשיו לאחר שהגיהו אותו כראוי מועצת האנשות החליטה להציב את הערך ההיסטורי הזה לדיון להיותו ערך מומלץ. כפשוט שתצביעו בעד חזק ולא סתם בעד.. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 12:53, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
- יש עדיין פסקה חסרה, עד שזה לא יהיה שלם לגמרי למומלץ וודאי שלא יהיה אפשר-- ● שיחה ● בואו לעזור למשתמשים חדשים 13:02, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
- מסכים בתוקף שראוי שיושלמו הפיסקה והפרק החסרים! --לוי ק - שיחה, 13:29, י"ג באלול, ה'תש"ף 13:29, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
- הפסקה הושלמה.. מה אומרים עכשיו? לדעתי כבר ראוי להיות מומלץ. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 19:44, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- בעד חזק ● שיחה ● 19:55, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- צר לי לאכזב אך הוא דורש עדיין כמה מקורות... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:00, כ"ח באלול, ה'תש"ף
- לדעתי, שייך למובחר.--יוסי מ. • וקרא זה אל זה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 21:08, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- ליוסי מ. למה לא מומלץ? ולחב"דניק חוסר המקורות הוא רק על סיפורים ידועים.. ובדרך כלל לא סמים על סיפורים מעין אלה מקורות אך בכל זאת הוספתי מקורות ככה שהבעיה הזאת נפתרה. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 21:09, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- כי אני חושב שיש להשאיר ערכים מומלצים קודם, לערכים שקשורים בעצם מהות חסידות חב"ד 770 הרבי וכו'--יוסי מ. • וקרא זה אל זה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 21:15, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- הערך עדין נתון בכמה מחלוקות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 21:22 • כ"ח באלול תש"פ
- עד כמה שראיתי המחלוקות נגמרו ויושבו ממזמן.. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 21:23, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- הערך עדין נתון בכמה מחלוקות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 21:22 • כ"ח באלול תש"פ
- כי אני חושב שיש להשאיר ערכים מומלצים קודם, לערכים שקשורים בעצם מהות חסידות חב"ד 770 הרבי וכו'--יוסי מ. • וקרא זה אל זה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 21:15, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- ליוסי מ. למה לא מומלץ? ולחב"דניק חוסר המקורות הוא רק על סיפורים ידועים.. ובדרך כלל לא סמים על סיפורים מעין אלה מקורות אך בכל זאת הוספתי מקורות ככה שהבעיה הזאת נפתרה. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 21:09, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- לדעתי, שייך למובחר.--יוסי מ. • וקרא זה אל זה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 21:08, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- צר לי לאכזב אך הוא דורש עדיין כמה מקורות... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:00, כ"ח באלול, ה'תש"ף
- בעד חזק ● שיחה ● 19:55, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- הפסקה הושלמה.. מה אומרים עכשיו? לדעתי כבר ראוי להיות מומלץ. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 19:44, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- מסכים בתוקף שראוי שיושלמו הפיסקה והפרק החסרים! --לוי ק - שיחה, 13:29, י"ג באלול, ה'תש"ף 13:29, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
ויוסי מ. זה לא סותר את זה שהערך ראוי להיות מומלץ.. והוא גם מאוד מרכזי ומשפיע בחב"ד. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 21:27, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- התכוונתי לומר, שברור שכל אחד רוצה שהערך שהוא עשה יהיה ערך מורחב, ואין בזה שום בעיה, רק שערכים מרכזיים כמו 770, הם מתחת לכל ביקורת ורף אחד לא אכפת לו, (מה שקרה שם זה שמישהו פירק את זה לחתיכות ושכח להרכיב בחזרה.)--יוסי מ. • וקרא זה אל זה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 21:36, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- מה הקשר בין הערך של 770 לערך הזה? הדיון כעט הוא על הערך התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו), לא על 770.. ובכדי לעשות סדר בדברים הטענות העיקריות היו א: יש פסקאות חסרות, הדבר הזה כבר סודר והפסקאות נתמלאו והערך הורחב משמעותית מאז. הטענה הזו מבוטלת. ב: חוסר מקורות (חב"דניק) כבר עניתי לו, והוספתי מקורות היכן שנצרך. כך שגם זה מופרך.. ג: ששיש על זה מחלוקת (חלוקת קונטרסים), ועל כן אני שמח לבשר לכם שהמחלוקת יושבה בשלום כבל לפני למעלה מחודש.. בברכה, • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 21:42, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
- רוב הדברים שנוים במחלוקת זה דברים מאוד קטנים ● שיחה ●
- אני חולק על יוסי בנקודה של 770, אמנם כואב הלב שלא משקיעים בערך של 770, אבל זה לא מונע מערכים אחרים להפוך למומלצים. בענייננו, אני חושב שזה מוקדם מידי. תוך כדי שאנחנו דנים, חסיד של הרבי משקיע עוד רבות בשיפוץ הערך (ות"ח ת"ח לו על כך), וחבל להעמידו להמלצה באמצע העבודה. קודם רציתי להעיר על טעות מבישה שהיתה בערך - שהשתרבב התורה אור שנדפס בקאפוסט ע"י הצ"צ, כאילו זה שייך לחסידות קאפוסט - והנה כעת הוא תיקן אותה. גם עכשיו יש עוד הרבה מה לערוך, וכדאי להמתין לסיום העבודה, כדי שהערך אכן יעמוד בקריטריונים. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:54, כ"ח באלול ה'תש"ף
- אתה צודק שהיו גם מחלוקות לפני חודש אבל זה לא אומר שאין גם עכשיו, הערך עדין נתון למחלוקות שלא הסתיימו וממשיכים בדף השיחה ובעריכות הערך גם בימינו אלה (כמו האם להכניס שנים והאם להכניס את ליובאוויטש - ראה בדה"ש). ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 03:06 • כ"ט באלול תש"פ
- כמה פרטים באופן העריכה של הערך עדיין נתונים במחלוקת, כולל נושא אוורוטש (ונ"ל שגם חבר עוד לא שלם על איך שזה כעת...) ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:36, ג' בתשרי, ה'תשפ"א
- א: הנושא על אוורטש הסתיים והושגה פשרה. ב: אשמח אם תראה לי היכן כתוב שאם יש ערך שיש בו נושאים במחלוקת לא יכול להיות ערך מומלץ. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 13:40, 21 בספטמבר 2020 (UTC)
- א) לא ידוע לי על פשרה. ב) לא כתוב, אבל זה מונע כמה משתמשים מלהצביע בעד ערך שלא כתוב לפי כל הדעות... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:57, ג' בתשרי, ה'תשפ"א
- כמה פרטים באופן העריכה של הערך עדיין נתונים במחלוקת, כולל נושא אוורוטש (ונ"ל שגם חבר עוד לא שלם על איך שזה כעת...) ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:36, ג' בתשרי, ה'תשפ"א
- אתה צודק שהיו גם מחלוקות לפני חודש אבל זה לא אומר שאין גם עכשיו, הערך עדין נתון למחלוקות שלא הסתיימו וממשיכים בדף השיחה ובעריכות הערך גם בימינו אלה (כמו האם להכניס שנים והאם להכניס את ליובאוויטש - ראה בדה"ש). ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 03:06 • כ"ט באלול תש"פ
- מה הקשר בין הערך של 770 לערך הזה? הדיון כעט הוא על הערך התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו), לא על 770.. ובכדי לעשות סדר בדברים הטענות העיקריות היו א: יש פסקאות חסרות, הדבר הזה כבר סודר והפסקאות נתמלאו והערך הורחב משמעותית מאז. הטענה הזו מבוטלת. ב: חוסר מקורות (חב"דניק) כבר עניתי לו, והוספתי מקורות היכן שנצרך. כך שגם זה מופרך.. ג: ששיש על זה מחלוקת (חלוקת קונטרסים), ועל כן אני שמח לבשר לכם שהמחלוקת יושבה בשלום כבל לפני למעלה מחודש.. בברכה, • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 21:42, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
הוה נשאל את חבר בעמו.. חבר יקר, האם הושגה לבסוף פשרה? • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 16:34, 21 בספטמבר 2020 (UTC)
- ביני לבין אלמ? הסכמנו שלא להסכים | נכתב בשעה 16:45 ע"י חבר (שיחה) - היום, ג' בתשרי תשפ"א מגיע משיח. גמח"ט.
- הנה לך בדיוק לכך התכוונתי, לפעמים פשוט נמאס כבר... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:48, ג' בתשרי, ה'תשפ"א
- אני לא חושב שמגיע לזה מומלץ. אבל לא מהסיבות המוזכרות פה. אלא פשוט יש הרבה הרבה יותר חומר ממה שמובא בערך. אבל לא אתערב בזה ולא אהיה נגד מומלץ. לגבי ארווטש: יש לי הוכחות מסודרות מדברי הרבי ריי"ץ לחבר בעניין זה, ואפשר להתכתב על זה (לא כאן), אבל אין שום קשר, אתם יכולים לעשות זאת מומלץ. אני לא נגד. בהמשך בטח הערך יהיה יותר טוב בעזרת השם אלמ - שיחה, 04:40, ד' בתשרי, ה'תשפ"א 04:40, 22 בספטמבר 2020 (UTC)
- הסרתי את הוסטרייוך וכו וצרקס. אין שום קשר לערך. אלמ - שיחה, 22:11, י"א בתשרי, ה'תשפ"א 22:11, 29 בספטמבר 2020 (UTC)
- הוחלט שעדין לא ראוי לערך מומלץ ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 01:36 • ח' בחשוון ה'תשפ"א
- הסרתי את הוסטרייוך וכו וצרקס. אין שום קשר לערך. אלמ - שיחה, 22:11, י"א בתשרי, ה'תשפ"א 22:11, 29 בספטמבר 2020 (UTC)
- אני לא חושב שמגיע לזה מומלץ. אבל לא מהסיבות המוזכרות פה. אלא פשוט יש הרבה הרבה יותר חומר ממה שמובא בערך. אבל לא אתערב בזה ולא אהיה נגד מומלץ. לגבי ארווטש: יש לי הוכחות מסודרות מדברי הרבי ריי"ץ לחבר בעניין זה, ואפשר להתכתב על זה (לא כאן), אבל אין שום קשר, אתם יכולים לעשות זאת מומלץ. אני לא נגד. בהמשך בטח הערך יהיה יותר טוב בעזרת השם אלמ - שיחה, 04:40, ד' בתשרי, ה'תשפ"א 04:40, 22 בספטמבר 2020 (UTC)
- הנה לך בדיוק לכך התכוונתי, לפעמים פשוט נמאס כבר... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:48, ג' בתשרי, ה'תשפ"א
- - סוף העברה
- אני בעד להוסיף אותו לערכים מומלצים--ידע חסידי - שיחה, 17:11, כ"ה בחשוון, ה'תשפ"א 17:11, 12 בנובמבר 2020 (UTC)
לגבי עריכת הערך
לא יודע למה אבל כל פעם שאני מנסה לערוך קצת בערך הזה זה מרגיש לי כאילו אני מוריד קובץ של 80 גיגה למחשב אם מהירות של מגה אחד... זה תוקע לי את כל העבודה באתר הזה הערך הארוך והכנראה כבד ביותר (לפחות באינטרנט שלי) אשמח לעצה אם מישהו יכול לנסות לעזור לי בזה. נ.ב. נראה לי הגיע הזמן לארכיון מס' ב בדף הזה --דוד קורצוג - שיחה, 00:57, ז' בחשוון, ה'תשפ"א 00:57, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
- בוצע • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 01:27, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
ערך ממש יפה! ישר כח למערכת חבפפדיה על כתיבת הערך והוצאתו לאור! אתם לא קולטים אפילו כמה זה עוזר להיסטוריה החסידית.. תמשיכו בהפצת המעיינות ותודה בכלל על המערכת הנפלאה הזו.
הגהות
השמטתי כמה ענינים חסרי מקור, שלא ראויים שיהיו בערך גם אם אינו מומלץ (ובפרט כעת, שהפך למובחר). בין הדברים גם עובדות עלומות מתוך החוברת "דורות הראשונים" שאינה ניתנת להשגה וסמכותה לא ברורה כלל, וכן מקור בשם ספר "אישים וקהילות" שלא נמצא בו את מה שיוחס לו. בפרט שכל הדברים הבלתי מבוססים היו בענינים הרגישים ביותר בערך, והזקוקים ביותר לאסמכתא רצינית. מובן שאם יימצא מקור רציני ניתן תמיד לשחזר. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:57, א' בטבת ה'תשפ"א
- קריזי זה קצת תמוה, רק מפני שאת הקבצים האלו אתה לא מכיר אז הם לא נחשבים כאסמכתא?! --שמואל חיים ♦ שיחה 08:45, 31 בדצמבר 2020 (UTC)
- ראשית, קובץ שיצא לאור ע"י את"ה בישיבה וכד' ואין דרך להשיגו, אכן אינו נחשב מקור. שנית, במקרה זה המשתמש הבטיח לי כמה פעמים שישלח לי במייל, ולאחרי כל התזכורות אני עדיין מחכה. שלישית, לאחר ששלח לי קובץ אחר (כי בטעות התבלבל, והבטיח לתקן וכנ"ל), נראה לי שאני יודע מי המו"ל של הקובץ, ואם אני אכן צודק, אף שאין לי איך להשיגו, אני זוכר מעת שיצא לפני כ-6 שנים, ויודע בבירור שאינו מוסמך. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 16:43, כ' בטבת ה'תשפ"א
רשימות היומן ורשימות כ"ק אדמו"ר שליט"א
שאלתי ובקשתי:
- מדוע יש בערך הזה ציטוטים מרשימות של הרבי?
וכי חסר לנו מידע, מי הוא אשר העיז להוציא (דהיינו, לגנוב) רשימות וכתבים של הרבי מחדרו הפרטי - ללא רשות, אזי, למה לנו להסתבך, למה לנו לצטט ולייבא בתור מקור דברים וכתבים אישיים לערכים שתחת הנהלה שמאמינה ויודעת את האמת?
- איני מעוניין בוויכוח טיפשי ומחוסר תועלת, מעוניין הנני לדעת בתמים ובאמת, מדוע.
- אשמח לתשובה.
- ---
- בנוסף לעניין הגניבה שבאה כתוצאה מאי אמונה ואי ההכרה והיכולת להשיג משהו פשוט - נצחיות חייו של הרבי מלך המשיח שליט"א.
- וסתם מצחיק, אלו אשר עוסקים בכל ענייני הרשימות - לומדים בעיון ובחוזק רב להבין תילי תילים של חידושי מתג וקוץ - ולהשיג דבר כה פשוט קשה להם?! סעווען סעוונטי - מקור חיותי! - שיחה, 12:54, ה' באב, ה'תשפ"א 12:54, 14 ביולי 2021 (UTC)
- מבלי להיכנס לעצם העניין של לקיחת (או "גניבת") הרשימות והוצאתם לאור, כבר ידוע שלאחר פרסומם כלל המשפיעים משני הצדדים אמרו שאין בעיה לקרוא, ואדרבה..
- מה מצחיק? כבודו למד פעם רשימות שכך מוציא לעז על לימודם?.. די לחיצוניות הצבועה, חב"ד דורשת פנימיות. דענקער - שיחה, 13:16, ה' באב, ה'תשפ"א 13:16, 14 ביולי 2021 (UTC)
- נשלח על כך שאלה לוועדה הרוחנית שתכריע בעניין. --שמואל חיים ♦ שיחה 15:08, 14 ביולי 2021 (UTC)
- וסתם מצחיק, אלו אשר עוסקים בכל ענייני הרשימות - לומדים בעיון ובחוזק רב להבין תילי תילים של חידושי מתג וקוץ - ולהשיג דבר כה פשוט קשה להם?! סעווען סעוונטי - מקור חיותי! - שיחה, 12:54, ה' באב, ה'תשפ"א 12:54, 14 ביולי 2021 (UTC)