משתמש:פולע/ראשית גויים עמלק ואחריתו גו' (מאמר): הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "{{בעבודה}} " ב־"") |
|||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ראשית גוים עמלק ואחריתו גו'''' הינו ד"ה של המאמר הראשון של [[אדמו"ר הריי"צ]]. מאמר זה עוסק בקדושתו הנצחית של הנשיא. | '''ראשית גוים עמלק ואחריתו גו'''' הינו ד"ה של המאמר הראשון של [[אדמו"ר הריי"צ]]. מאמר זה עוסק בקדושתו הנצחית של הנשיא. | ||
==היסטוריה== | ==היסטוריה== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ)#קבלת הנשיאות|קבלת הנשיאות]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ)#קבלת הנשיאות|קבלת הנשיאות]]}} | ||
[[קובץ:הרייצ.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אדמו"ר הריי"צ]] | [[קובץ:הרייצ.jpg|שמאל|ממוזער|250px|אדמו"ר הריי"צ]] | ||
==תוכן המאמר== | ==תוכן המאמר== | ||
מאמר זה ציוסד על מאמרו האחרון של אדמו"ר הרש"ב ב[[פורים]] [[ה'תר"פ]], עם הוספות רבות ובשינויי לשון בכמה מקומות. אדמו"ר הריי"צ מדגיש בעיקר במאמר זה את עניין הנצחיות של הנשיא בגשמיות, והתקשרות [[עם ישראל]] אליו. עוד מובא ביאור בענייני הקדושה שקיימים בקיום עצמי ונצחי, כפי המצוות המלובשות בדברים גשמיים{{הערה|כגון [[תפילין]], [[קלף]] וכדומה.}}, ושהקדושה לא זזה ממקומה. | מאמר זה ציוסד על מאמרו האחרון של אדמו"ר הרש"ב ב[[פורים]] [[ה'תר"פ]], עם הוספות רבות ובשינויי לשון בכמה מקומות. אדמו"ר הריי"צ מדגיש בעיקר במאמר זה את עניין הנצחיות של הנשיא בגשמיות, והתקשרות [[עם ישראל]] אליו. עוד מובא ביאור בענייני הקדושה שקיימים בקיום עצמי ונצחי, כפי המצוות המלובשות בדברים גשמיים{{הערה|כגון [[תפילין]], [[קלף]] וכדומה.}}, ושהקדושה לא זזה ממקומה. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה אחרונה מ־10:20, 13 ביולי 2021
ראשית גוים עמלק ואחריתו גו' הינו ד"ה של המאמר הראשון של אדמו"ר הריי"צ. מאמר זה עוסק בקדושתו הנצחית של הנשיא.
היסטוריה[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – קבלת הנשיאות |
תוכן המאמר[עריכה | עריכת קוד מקור]
מאמר זה ציוסד על מאמרו האחרון של אדמו"ר הרש"ב בפורים ה'תר"פ, עם הוספות רבות ובשינויי לשון בכמה מקומות. אדמו"ר הריי"צ מדגיש בעיקר במאמר זה את עניין הנצחיות של הנשיא בגשמיות, והתקשרות עם ישראל אליו. עוד מובא ביאור בענייני הקדושה שקיימים בקיום עצמי ונצחי, כפי המצוות המלובשות בדברים גשמיים[1], ושהקדושה לא זזה ממקומה.