אלופו של עולם: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:חסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות") |
||
(7 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 3: | שורה 3: | ||
והוא על ידי התלבשות אור ה' בבחינת שש המדות - בחינת [[ז"א דאצילות]] - עם [[ספירת המלכות]] - התחתונה שבספירות, המהווים ביחד - שרש והמקור לנבראים. | והוא על ידי התלבשות אור ה' בבחינת שש המדות - בחינת [[ז"א דאצילות]] - עם [[ספירת המלכות]] - התחתונה שבספירות, המהווים ביחד - שרש והמקור לנבראים. | ||
מדריגה זו באלקות הנקראת בשם "אלופו של עולם", אף על פי שלגבי העולם היא נעלית ביותר - "[[אדון העולם]]", מכל מקום לגבי הקב"ה בעצמו היא דרגה נמוכה - שמשפיל עצמו להיות מקור ושרש לנבראים מוגבלים ושפלים. | מדריגה זו באלקות הנקראת בשם "אלופו של עולם", אף על פי שלגבי העולם היא נעלית ביותר - "[[אדון העולם]]", מכל מקום לגבי [[הקב"ה]] בעצמו היא דרגה נמוכה - שמשפיל עצמו להיות מקור ושרש לנבראים מוגבלים ושפלים. | ||
ולכן נקרא הכח האלקי הבורא, בשם דבר הוי' | ולכן נקרא הכח האלקי הבורא, בשם דבר הוי' - דיבורו של מקום, להורות שכשם ש[[דיבור]] האדם הנמשך מכח הדיבור, הוא מצומצם וחסר ערך לעומת שרשו ב[[נפש]], כך -ויותר מזה לאין ערוך- גם הכח האלקי לעומת [[הקב"ה]] בעצמו. | ||
הדרגא המקבילה ל"אלופו של עולם היא בחינת '''כח הפועל בנפעל''', היינו שכח הבורא (ה') המתלבש ב[[נברא]] (עולם) להוותו ולקיימו. | |||
[[קטגוריה:שמות ה']] | [[קטגוריה:שמות ה']] | ||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | |||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |
גרסה אחרונה מ־05:21, 21 באוקטובר 2020
שמותיו של הקב"ה |
---|
7 שמות שאינם נמחקים |
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י |
מילויים לשם הוי"ה |
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
שמות נוספים |
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה |
כינויים |
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום |
אלופו של עולם - הינו כינוי לקב"ה שהוא אדון העולם, המהוה ומחיה את הנבראים בדברו.
והוא על ידי התלבשות אור ה' בבחינת שש המדות - בחינת ז"א דאצילות - עם ספירת המלכות - התחתונה שבספירות, המהווים ביחד - שרש והמקור לנבראים.
מדריגה זו באלקות הנקראת בשם "אלופו של עולם", אף על פי שלגבי העולם היא נעלית ביותר - "אדון העולם", מכל מקום לגבי הקב"ה בעצמו היא דרגה נמוכה - שמשפיל עצמו להיות מקור ושרש לנבראים מוגבלים ושפלים.
ולכן נקרא הכח האלקי הבורא, בשם דבר הוי' - דיבורו של מקום, להורות שכשם שדיבור האדם הנמשך מכח הדיבור, הוא מצומצם וחסר ערך לעומת שרשו בנפש, כך -ויותר מזה לאין ערוך- גם הכח האלקי לעומת הקב"ה בעצמו.
הדרגא המקבילה ל"אלופו של עולם היא בחינת כח הפועל בנפעל, היינו שכח הבורא (ה') המתלבש בנברא (עולם) להוותו ולקיימו.