שיחה:ט"ו במנחם אב: הבדלים בין גרסאות בדף
קונטרס החלצו (שיחה | תרומות) |
|||
(9 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
לא כדאי לאחד עם הערך [[ט"ו באב]]? | לא כדאי לאחד עם הערך [[ט"ו באב]]? | ||
ואם לא אז לפחות לשים קישור מהערך לערך [[ט"ו באב]].--[[משתמש:חב"ד|חב"ד]] ([[שיחת משתמש:חב"ד|שיחה]]) 15:47, 1 באוגוסט 2010 (UTC) | ואם לא אז לפחות לשים קישור מהערך לערך [[ט"ו באב]].--[[משתמש:חב"ד|חב"ד]] ([[שיחת משתמש:חב"ד|שיחה]]) 15:47, 1 באוגוסט 2010 (UTC) | ||
:ראה [[אולם דיונים#מיזם ימי השנה]]. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 15:54, 1 באוגוסט 2010 (UTC) | |||
::דווקא לדעתי (שהיא גם דעת חיים נהר וחב"ד) צריך לאחד. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]''' | |||
:::זאל זיין. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 18:30, 1 באוגוסט 2010 (UTC) | |||
::::האמת היא שלא שמתי לב לערך וכעת לאחר הסכמה - אוחד. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 11:58, 2 באוגוסט 2010 (UTC) | |||
== כתיבה וחתימה טובה == | |||
ידוע שמט"ו באב הרבי החל להשתמש באיחול הנ"ל. יועיל מאוד אם מישהו יוסיף מידע {{אנונימי}} | |||
:הוספתי, תודה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ד בתמוז ה'תשע"ח 20:40, 27 ביוני 2018 (IST) | |||
== נראה לי שכדאי להוסיף משהו... == | |||
נראה לי שכדאי להוסיף מה היו עושות בנות ירושלים בט"ו אב על פי תענית (ד',ח'): | |||
אמר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלים יוצאות בכלי לבן שאולין, שלא לבייש את מי שאין לו. | |||
כל הכלים טעונין טבילה. | |||
ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים. | |||
ומה היו אומרות? בחור, שא נא לג עיניך וראה, מה אתה בורר לך. | |||
אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה. | |||
(משלי לא) שקר החן והבל היופי, אשה יראת יי היא תתהלללד. | |||
ואומר: תנו לה מפרי ידיה, ויהללוה בשערים מעשיה. | |||
וכן הוא אומר: (שיר השירים ג) צאינה לה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת ליבו. | |||
ביום חתונתו, זו מתן תורה. | |||
וביום שמחת ליבו, זה בניין בית המקדש, שייבנה במהרה בימינו, אמן." | |||
עכשיו שמתי לב שהזכירו זאת. | |||
אך בכל זאת (לפענ"ד) חשוב לדבר על זה ביותר הרחבה, ולא להזכיר את זה בדרך אגב כאחד מהאירועים שקרו, בפרט שהרבי דיבר עלזה כמה וכמה פעמים (מ"ב,מ"ג כמדומני, והיו גם עוד כמה פעמים. | |||
מי שרואה את ההודעה אשמח אם יפנה אלי ונעשה זאת יחד. | |||
:כמובן להדגיש בפן הרוחני של זה וענינו בעבודה. וכו'. אני אישית בעד אבל אני לא יודע אם יהיה לי זמן לזה. חוץ מזה שלא חתמת בשם. כך שאין לאן לפנות. --[[משתמש:קונטרס החלצו.|קונטרס החלצו.]] - [[שיחת משתמש:קונטרס החלצו.|שיחה]], 19:19, ט"ז באב, ה'תש"ף 19:19, 6 באוגוסט 2020 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־21:19, 6 באוגוסט 2020
לא כדאי לאחד עם הערך ט"ו באב? ואם לא אז לפחות לשים קישור מהערך לערך ט"ו באב.--חב"ד (שיחה) 15:47, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
- ראה אולם דיונים#מיזם ימי השנה. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:54, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
- דווקא לדעתי (שהיא גם דעת חיים נהר וחב"ד) צריך לאחד. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- זאל זיין. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 18:30, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
- האמת היא שלא שמתי לב לערך וכעת לאחר הסכמה - אוחד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:58, 2 באוגוסט 2010 (UTC)
- זאל זיין. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 18:30, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
- דווקא לדעתי (שהיא גם דעת חיים נהר וחב"ד) צריך לאחד. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
כתיבה וחתימה טובה[עריכת קוד מקור]
ידוע שמט"ו באב הרבי החל להשתמש באיחול הנ"ל. יועיל מאוד אם מישהו יוסיף מידע -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
נראה לי שכדאי להוסיף משהו...[עריכת קוד מקור]
נראה לי שכדאי להוסיף מה היו עושות בנות ירושלים בט"ו אב על פי תענית (ד',ח'):
אמר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלים יוצאות בכלי לבן שאולין, שלא לבייש את מי שאין לו.
כל הכלים טעונין טבילה.
ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים.
ומה היו אומרות? בחור, שא נא לג עיניך וראה, מה אתה בורר לך.
אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה.
(משלי לא) שקר החן והבל היופי, אשה יראת יי היא תתהלללד.
ואומר: תנו לה מפרי ידיה, ויהללוה בשערים מעשיה.
וכן הוא אומר: (שיר השירים ג) צאינה לה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת ליבו.
ביום חתונתו, זו מתן תורה.
וביום שמחת ליבו, זה בניין בית המקדש, שייבנה במהרה בימינו, אמן."
עכשיו שמתי לב שהזכירו זאת. אך בכל זאת (לפענ"ד) חשוב לדבר על זה ביותר הרחבה, ולא להזכיר את זה בדרך אגב כאחד מהאירועים שקרו, בפרט שהרבי דיבר עלזה כמה וכמה פעמים (מ"ב,מ"ג כמדומני, והיו גם עוד כמה פעמים. מי שרואה את ההודעה אשמח אם יפנה אלי ונעשה זאת יחד.
- כמובן להדגיש בפן הרוחני של זה וענינו בעבודה. וכו'. אני אישית בעד אבל אני לא יודע אם יהיה לי זמן לזה. חוץ מזה שלא חתמת בשם. כך שאין לאן לפנות. --קונטרס החלצו. - שיחה, 19:19, ט"ז באב, ה'תש"ף 19:19, 6 באוגוסט 2020 (UTC)