שיחת משתמש:הנחה/טיוטה - תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
מחילה על ההתערבות בדף השיחה, זה לצורך טכני
מ (מחילה על ההתערבות בדף השיחה, זה לצורך טכני)
 
(8 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 8: שורה 8:
::::# כתית, בטח עומדים לפניך ההגדרות הברורים של ערך 'אנציקלופדי' אולי תועיל בטובך להעתיקם, תודה.
::::# כתית, בטח עומדים לפניך ההגדרות הברורים של ערך 'אנציקלופדי' אולי תועיל בטובך להעתיקם, תודה.
::::# אני דווקא לא מסכים לחילוק (שהומצא פה, כאן ועכשיו) בין תחיית המתים לזמן התחייה. כפי שמבואר בחסידות הסיבה שיקומו המתים שייך לגילויים הנעלים של זמן התחייה ומה שייך לחלק?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 06:03, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
::::# אני דווקא לא מסכים לחילוק (שהומצא פה, כאן ועכשיו) בין תחיית המתים לזמן התחייה. כפי שמבואר בחסידות הסיבה שיקומו המתים שייך לגילויים הנעלים של זמן התחייה ומה שייך לחלק?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 06:03, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
:::::עיין [[עזרה:מדריך לכתיבת ערכים#כיצד לכתוב את הערך|כאן]], [[חב"דפדיה:מה חב"דפדיה איננה|כאן]] ו[[חב"דפדיה:חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים|כאן]], אני מקווה שזה יספיק עבורך...• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 06:35, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
:::::עיין [[עזרה:מדריך לכתיבת ערכים#כיצד לכתוב את הערך|כאן]], [[חב"דפדיה:מה חב"דפדיה איננה|כאן]] ו[[חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים|כאן]], אני מקווה שזה יספיק עבורך...• [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 06:35, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
{{שבירה}}האם בדעתך להמשיך לעבוד ובשטורעם על הנושא עד להשלמתו כך שיוכל לעלות? למותר להסביר את גודל חשיבות הענין. ה' ירחם מהבושות כשהמתים יקומו ולא יהיה עליהם ערך רציני בחב"דפדיה... {{קריצה}} [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 12:05, 21 בינואר 2016 (UTC)
{{שבירה}}האם בדעתך להמשיך לעבוד ובשטורעם על הנושא עד להשלמתו כך שיוכל לעלות? למותר להסביר את גודל חשיבות הענין. ה' ירחם מהבושות כשהמתים יקומו ולא יהיה עליהם ערך רציני בחב"דפדיה... {{קריצה}} [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 12:05, 21 בינואר 2016 (UTC)
:האמת שאני די עסוק ואיני מוצא זמן אלא לגיחות קצרות. נוסף לכך, אני מחבב ערכים מלאים (ואפי' עמוסים..), ואלו דורשים עבודה ויגיעה רבה (כולל לשוב לחזור ולקרוא כל ערך כמה וכמה פעמים), במרחבי אתר זה אין מספיק פעילים שעושים זאת (ואדרבה יש כאלו שיפריעו לכך.. ראה לעיל) כל זה לא מוסיף חשק לחפש, לעיין, לסדר ולכתוב. ואולי יערה עלי רוח ממרום ויחזור החשק.. לבנתיים אבד..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:23, 21 בינואר 2016 (UTC)
:האמת שאני די עסוק ואיני מוצא זמן אלא לגיחות קצרות. נוסף לכך, אני מחבב ערכים מלאים (ואפי' עמוסים..), ואלו דורשים עבודה ויגיעה רבה (כולל לשוב לחזור ולקרוא כל ערך כמה וכמה פעמים), במרחבי אתר זה אין מספיק פעילים שעושים זאת (ואדרבה יש כאלו שיפריעו לכך.. ראה לעיל) כל זה לא מוסיף חשק לחפש, לעיין, לסדר ולכתוב. ואולי יערה עלי רוח ממרום ויחזור החשק.. לבנתיים אבד..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 12:23, 21 בינואר 2016 (UTC)
שורה 19: שורה 19:
::#כוונתי למבואר בלקו"ש שם שבעוה"ב ב' בחינות: גילוי תענוג נברא וגילוי תענוג בורא (ושם בהערה שאינו גילוי כ"א יתעלו שם, וצ"ב.) ובמאמרים אלו (כי ישאלך ת"ש ועטר"ת) מבואר שיש 2 בחינות של ש"י עולמות ושל כתר (פי 2). האם זה אותו עניין? (עתה הבחנתי שלאורך השיחה הרבי מציין ל'וככה' (ואינו תח"י, ולמיטב ידיעתי יצא רק לאחרונה בדפוס לראשונה) תכלית, כוונתי היתה שנראה מהדברים שהמדובר הוא סוגיה רחבה שנידונה פעמים רבות בחסידות ויש צורך לרדת לעומקה.
::#כוונתי למבואר בלקו"ש שם שבעוה"ב ב' בחינות: גילוי תענוג נברא וגילוי תענוג בורא (ושם בהערה שאינו גילוי כ"א יתעלו שם, וצ"ב.) ובמאמרים אלו (כי ישאלך ת"ש ועטר"ת) מבואר שיש 2 בחינות של ש"י עולמות ושל כתר (פי 2). האם זה אותו עניין? (עתה הבחנתי שלאורך השיחה הרבי מציין ל'וככה' (ואינו תח"י, ולמיטב ידיעתי יצא רק לאחרונה בדפוס לראשונה) תכלית, כוונתי היתה שנראה מהדברים שהמדובר הוא סוגיה רחבה שנידונה פעמים רבות בחסידות ויש צורך לרדת לעומקה.
::#בנקודה זו אתה לא הבהרת דיו.. מסכים אני שהדיונים על תחיית המתים נאמרו על סוגיות חז"ל שהשתמשו בביטוי עולם הבא אבל עדיין דברו על תחיית המתים. ולכן וודאי צריך ערך על עולם הבא שיכיל בתוכו את כל הפירושים ומאמרי חז"ל וביאורי החסידות בפירושיו השונים בלי קשר לערך זה, אמנם גם יתכן שחלקים מערך זה יהיה ניתן להעביר לערך על עולם הבא, (ואולי ליצור קישור לפרק בערך שם), אלא שלדעתי יש קודם לסיים את הערך בשלמותו ורק אחרי שיהיה את שני הערכים פחות או יותר מלאים יהיה אפשר לסדר בינהם..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:56, 26 בינואר 2016 (UTC)
::#בנקודה זו אתה לא הבהרת דיו.. מסכים אני שהדיונים על תחיית המתים נאמרו על סוגיות חז"ל שהשתמשו בביטוי עולם הבא אבל עדיין דברו על תחיית המתים. ולכן וודאי צריך ערך על עולם הבא שיכיל בתוכו את כל הפירושים ומאמרי חז"ל וביאורי החסידות בפירושיו השונים בלי קשר לערך זה, אמנם גם יתכן שחלקים מערך זה יהיה ניתן להעביר לערך על עולם הבא, (ואולי ליצור קישור לפרק בערך שם), אלא שלדעתי יש קודם לסיים את הערך בשלמותו ורק אחרי שיהיה את שני הערכים פחות או יותר מלאים יהיה אפשר לסדר בינהם..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:56, 26 בינואר 2016 (UTC)
:#בזכותך נכנסתי ממש קצת לענין, וראיתי שאכן הוא עמוק מני ים (וגם על כך הערכתי לך שנכנסת לבררו וללבנו). לכאורה '''בהשקפה ראשונה''' נראה לי שמה שמבואר בלקו"ש הוא העמקת הביאור של מה שמבואר במאמרים. אמנם שתי הבחינות המבוארות שם, לכאורה אינן תואמות לשתי הבחינות המבוארות בהמשך ס"ו ע' קה (שעל פיו כתבתי בערך [[עולם הבא]]) - ואחר העיון בזכותך נכנסתי למאמר עקב תשכ"ז שציינת וראיתי שהרבי מקשה זאת בהערה 61 שם. בקיצור באמת נושא רציני... [אם כי אני מקווה שעומדות למול עיניך הוראות הרבי (לעורכי מ"מ לרמב"ם וכד') שהדבר הראשון במעלה הוא לסיים בזריזות, ואפי' לא לגמרי, ואת ההשלמות וכו' להוסיף במהדורה שניה...]
:::#בזכותך נכנסתי ממש קצת לענין, וראיתי שאכן הוא עמוק מני ים (וגם על כך הערכתי לך שנכנסת לבררו וללבנו). לכאורה '''בהשקפה ראשונה''' נראה לי שמה שמבואר בלקו"ש הוא העמקת הביאור של מה שמבואר במאמרים. אמנם שתי הבחינות המבוארות שם, לכאורה אינן תואמות לשתי הבחינות המבוארות בהמשך ס"ו ע' קה (שעל פיו כתבתי בערך [[עולם הבא]]) - ואחר העיון בזכותך נכנסתי למאמר עקב תשכ"ז שציינת וראיתי שהרבי מקשה זאת בהערה 61 שם. בקיצור באמת נושא רציני... [אם כי אני מקווה שעומדות למול עיניך הוראות הרבי (לעורכי מ"מ לרמב"ם וכד') שהדבר הראשון במעלה הוא לסיים בזריזות, ואפי' לא לגמרי, ואת ההשלמות וכו' להוסיף במהדורה שניה...]
:#אכן לא הבהרתי ואפרט קצת: בעצם [[תחיית המתים]] ו[[עולם הבא]] ענינם אחד ברבים מהדברים. אלא שלגבי החלוקה לערכים, יש לעשות זאת באופן הברור ביותר ל'''משתמש''' (כפי שציינת אתה ב[[שיחה:גלות]]). ולכן כל הענינים מחז"ל וחסידות שהבאת, שכותרתם היא העולם הבא ("כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא", "לעולם הבא עין לא ראתה כו' זה עדן כו'" וכד') צריכים להיות בערך ההוא. ואקווה שכתבתי ברור. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 20:13, 28 בינואר 2016 (UTC)
:::#אכן לא הבהרתי ואפרט קצת: בעצם [[תחיית המתים]] ו[[עולם הבא]] ענינם אחד ברבים מהדברים. אלא שלגבי החלוקה לערכים, יש לעשות זאת באופן הברור ביותר ל'''משתמש''' (כפי שציינת אתה ב[[שיחה:גלות]]). ולכן כל הענינים מחז"ל וחסידות שהבאת, שכותרתם היא העולם הבא ("כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא", "לעולם הבא עין לא ראתה כו' זה עדן כו'" וכד') צריכים להיות בערך ההוא. ואקווה שכתבתי ברור. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 20:13, 28 בינואר 2016 (UTC)
::::#רפרפתי בס"ו שם.. נראה מחלק בין ההמשכה של תורה להמשכה שמצד שרש הנשמות בזמן התחייה עצמה, (ולא בין תחית המתים לימוה"מ), נכון? (א"כ הרי זה שייך ('קצת' לשיחה שהרי מבואר בה שתענוג בורא מתגלה מצד מעלתם של ישראל, ויותר) למבואר ב'להבין' שמשווה החילוק שבין ב' התקופות - העניינים בזמן התחייה לחילוק שבין ימות המשיח ותחיית המתים.
::::#  יש צדק בדבריך, אלא שהביאורים בחסידות פחות מדובר בהם בהקשר של עולם הבא, אלא יותר בהדגשה של זמן התחייה, ולכן לדעתי בערך של תחיית המתים אמור לבוא תיאור מפורט של כל ביאורים אלו. אלא שזה לא שולל להביא בערך עולם הבא, נוסף למה הוא עולם הבא, להוסיף ןלפרט את ביאורי החסידות על המאמרים המפורסמים. (במילים אחרות: אין מניעה להביא ביאור מסויים בשני ערכים כאן כביאור והצגת היעוד של תחיית המתים ובמקום אחר כביאור על המושג "עולם הבא" המובא בדברי חז"ל). כמובן שאחרי סיום הערך בכללותו קל יותר לעבור שוב על הערך, ולהעביר אי אילו פרטים שיותר שייכים לערך אחר. וממילא ה"[http://www.chabadlibrary.org/books/admur/ig/20/7631.htm המעשה הוא העיקר]" אדרבה קח יוזמה ותמפה את כל מאמרי חז"ל הידועים שמוזכר בהם עולם הבא, והכנס אותם לערך על עולם הבא עם הביאורים של גדולי ישראל ותורת החסידות על זמן היעוד ותוכנו ואז גם ערך זה יושפע מההוא.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:22, 28 בינואר 2016 (UTC)
דבר ראשון ייש"כ על הציון לאגרת המופלאה! (רק איך זה קשור לענייננו? תוכל להרחיב קצת? האם כוונתך לציין לחשיבות העבודה בשיתוף פעולה כדי להכנס לסדר ולהרגיע את המרץ - אם כן של מי המרץ, שלי או שלך? ומי הם בנדו"ד ה"זקני החסידים" שמקררים ולא יוצא כלום מפעולותיהם? ועוד ועוד... {{קריצה}}) [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 11:14, 29 בינואר 2016 (UTC)
:לא התכוונתי משהו מסויים, אלא פגשתי אגרת זו בקשר לאיזה עניין, ואמרתי "אל תמנע טוב..". ועיקר בנוגע לעניינו הוא מה שכתב הרבי שם: "ואני אין לי אלא מה ששמעתי מכ"ק מו"ח.. המעשה הוא העיקר".--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:18, 29 בינואר 2016 (UTC)
::חבל, ואני כבר בניתי על הרמזים... {{קריצה}} אגב, איזו מהירות תגובה! אשריך! [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 11:35, 29 בינואר 2016 (UTC)
:::ולגופו של ענין -
:::#עכשיו עיינתי יותר והבנתי (בשונה ממה שכתבתי לפנ"ז) כך: יש כמו שכתבת שלושה דרגות - (א) העוה"ב מצד עצמו, (ב) הגילוי בו ע"י המצוות, (ג) הגילוי בו ע"י עצם מציאותם של ישראל. בכי ישאלך וכו' מדובר על הענינים הא' וב' כמובן, בלהבין מדובר על הענינים הב' והג' כמובן; ומה שנשאר זה ס"ו החלק ה' ששם לכאורה מדובר על הב' והג', כי לא כ"כ מתאים לקשר לזה את הענין הא'. כמובן שלא הכל חלק ויש עוד מה להבין{{הערה|למשל: זה שבהמשך ס"ו שם מקשר את ה"תענוג המורגש" לענין "טעמי '''תורה'''", וא"כ זה לא כ"כ שייך לגילוי בעוה"ב שיהיה ע"י ה'''מצוות'''. וכן: מתי תהיה הסעודה - לפי המבואר בס"ו תהיה בעולם הבא בתקופה הראשונה שבו, אבל בוהיה עקב כתוב שתהיה בימות המשיח (וכן מקשה בהערה הנ"ל). ואולי י"ל שהחילוק בין שתי התקופות '''בעולם התחיה''' הוא ע"ד החילוק בין התקופות '''הכלליות''' של ימוה"מ ותחה"מ. וצ"ע...}}.
:::#וכמובן אחזור ואדגיש כנ"ל שלמרות היקף הענין הזריזות חשובה מכל...
:::#כוונתי לדבריך בדיוק: שהביאורים בחסידות שבהדגשה על עולם התחיה יהיו בערך [[תחיית המתים]], והביאורים שבהדגשה על עולם הבא יהיו ב[[עולם הבא]]. ועדיין צ"ע מה יהיה למשל בביאור ב"להבין ענין '''תחיית המתים''' - הנה איתא במשנה כל ישראל יש להם חלק ל'''עולם הבא'''" וכו'...
:::#בנוגע לטיפול בערך [[עולם הבא]], התחלתי אך נגעתי רק קצת, ולא הקפתי את הענין במלואו. וכשראיתי שאתה עוסק בענינים קרובים כ"כ, ואפילו זהים, העדפתי לא לבזבז זמן ולעבוד כפול אלא לסמוך עליך (בינתיים אחפש נושאים אחרים שהוזנחו...). לכאורה אחרי כל החומר שקבצת כאן, לא יישאר '''הרבה''' מה להוסיף בערך עולם הבא. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 11:36, 29 בינואר 2016 (UTC)
::::#מהירות התגובה היא בדיוק עניין של תזמון (השגח"פ)..
::::#אני לפי הנראה בתקופה הקרובה יהיה מאוד עסוק כך שמסופקני אם אוכל להרחיב להעמיק בעניין, אקווה שאוכל לקפוץ מידי פעם, אולי לסיים את הקיים ולסדרו.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 20:04, 30 בינואר 2016 (UTC)
אדרבה ואדרבה - אם תהיה עסוק, הרי זה מדגיש כמה חשוב שתתעסק (פחות בהרחבה ועיון נוסף, ויותר) בסידור התוכן הקיים והעלאתו למרחב הערכים בזריזות הכי גדולה, כששאר הדיונים אודות התוכן, העריכה והסדר יידחו לאחר מכן... [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 00:13, 31 בינואר 2016 (UTC)
{{הערות שוליים}}


==יש לעיין==
==יש לעיין==
11,340

עריכות