שיחה:חיים ליברמן: הבדלים בין גרסאות בדף
(←הגניזה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 24: | שורה 24: | ||
::::::הוא לא אכל אצל בערי, אלא אצל הוריו.[[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]] | ::::::הוא לא אכל אצל בערי, אלא אצל הוריו.[[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]] | ||
מנלן לך שיהושע מונדשיין לא החשיבו כמוקצה? | מנלן לך שיהושע מונדשיין לא החשיבו כמוקצה? | ||
:::::::סתם הערה, שמתי לב שמי שאמור לנהל את המאבק ברח"ל, מנהל הספריה, רשד"ב לוין, דווקא מצטט אותו הרבה (אמנם הוא מקפיד לכתוב רק רח"ל ומשתדל שלא לכתוב את שמו מפורשות), זה מראה שהוא כן חזר בו במדה מסויימת... ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 20:39, 2 ביוני 2020 (IST) | |||
==הגניזה== | ==הגניזה== | ||
ההעברה של הוספה לערך. צריך להזהר כשמוסיפים דברים שהם הפך הכבוד. לפחות שיהיה לזה מקור. | ההעברה של הוספה לערך. צריך להזהר כשמוסיפים דברים שהם הפך הכבוד. לפחות שיהיה לזה מקור. |
גרסה מ־21:39, 2 ביוני 2020
שתי הערות:
א. לא הצלחתי למצוא ביטוי מתאים יותר מאשר "הצד שכנגד". מחד, זה אמור להוות ערך אנציקלופדי וביטוי "הצד שכנגד" אינו מתאים כ"כ לענ"ד. מאידך, זה אתר חב"די, וקשה לכנות בכינוי אחר את אותו צד שכנגד. אם למישהו יש הצעות, אשמח לשמוע.
ב. צוין בערך כי "יש אומרים" שר' חיים ליברמן חזר בו בסוף ימיו. זה נשמע לי לא אמין, מאחר ורח"ל פרסם בזמנו כתבות ארסיות נגד הרבי באופן אישי, ולא נשמע לי הגיוני שהוא חזר בו בתוך זמן קצר כ"כ. אשמח לשמוע סימוכין לעניין.
- בשנותיו האחרונות שהה בבית אבות בויליאמסבורג. ישנו וידיאו ובו אחד מעובדי בית האבות אומר לרבי כי "חיים ליברמן מבקש ברכה ואומר שכיוון שהרבי הוא רבי הוא יודע מה מציק לו" ורואים שהרבי מחייך.
- בלי קשר לזה שאצל חסידים מספרים שחזר בו. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
ידוע לי כי היה בבית אבות בוויליאמסבורג, והיא הנותנת - הם אמצו אותו שם בחום בדיוק מהסיבה שהוא מרד ברבי. על הוידאו לא ידעתי, תודה. אבל בכל-זאת - לא נראה שאם הוא היה אכן חוזר בו, וקצת היו יודעים מזה, אז היה לו לכה"פ מנין יהודים בלווייתו?
- קצת מוזר, וכי בית האבות לא יכל לדאוג לו למניין? חסיד חב"ד* אידישעפדיה
בית האבות היה בוויליאמסבורג, הלוי' היתה בהר-הזיתים. כנראה שלא הצילחו לארגן משם, או שלא חשבו על זה. אינני יודע. עכ"פ, נראה שעד יום פטירתו ('עם הכולל'...) הוא נחשב ל'מוקצה' אצל אנ"ש.
- א - כמובן שאצל א' מאנ"ש הוא מעולם לא נחשב למוקצה.
- וללא קשר - השאלה היא לא אם הוא הי' מוקצה, השאלה היא האם "חזר בו" - וזה כנראה שכן. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- דיון מעניין ומלמד רבות. יישר כח. יואל
- בקשר לשם "הצד שכנגד" - בערך משפט הספרים כתבנו את שמו בער גוראריה. אמנם מה שנכתב עד היום בחב"דפדיה זה לא "קדוש קדוש", אבל אם כבר נכתב פעם אחת, אז... --chabadnik - שיחה 08:23, 10 יוני 2009 (EDT)
- הוא לא אכל אצל בערי, אלא אצל הוריו.מיכאל א
- בקשר לשם "הצד שכנגד" - בערך משפט הספרים כתבנו את שמו בער גוראריה. אמנם מה שנכתב עד היום בחב"דפדיה זה לא "קדוש קדוש", אבל אם כבר נכתב פעם אחת, אז... --chabadnik - שיחה 08:23, 10 יוני 2009 (EDT)
- דיון מעניין ומלמד רבות. יישר כח. יואל
- וללא קשר - השאלה היא לא אם הוא הי' מוקצה, השאלה היא האם "חזר בו" - וזה כנראה שכן. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- א - כמובן שאצל א' מאנ"ש הוא מעולם לא נחשב למוקצה.
מנלן לך שיהושע מונדשיין לא החשיבו כמוקצה?
- סתם הערה, שמתי לב שמי שאמור לנהל את המאבק ברח"ל, מנהל הספריה, רשד"ב לוין, דווקא מצטט אותו הרבה (אמנם הוא מקפיד לכתוב רק רח"ל ומשתדל שלא לכתוב את שמו מפורשות), זה מראה שהוא כן חזר בו במדה מסויימת... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:39, 2 ביוני 2020 (IST)
הגניזה
ההעברה של הוספה לערך. צריך להזהר כשמוסיפים דברים שהם הפך הכבוד. לפחות שיהיה לזה מקור.
- "ר' חיים חלק על רבותינו נשיאנו בדבר אימנותה של הגניזה החרסונית וטען שהיא מזויפת. דרוש מקור. "
עד כאן --שיע • שיחה ב' בטבת ה'תשע"ה 21:08, 24 בדצמבר 2014 (UTC)
תאריכים
כתוב בערך שהיה ספרן החל מפולין.. הספריה הוקמה בשנת תרפ"ד ברוסיה לאחר מכן בריגא ורק לאחר מכן עברה לפולין מתי אם כן נכנס רח"ל לעבודתו? כן לא ברור מתי פרש ממנה אחרי משפט הספרים או שעדין היתה תחת הנהלתו? בערך על בערל לוין כתוב שאוחדו הספריות, במה זה התבטא הרי הספרים נשארו במקומם בקומת קרקע של 770 ובחדרו של הריי"צ? האם הכוונה שכולם היו מאז תחת הנהלתו?--הנחה - שיחה 11:39, 21 בדצמבר 2015 (UTC)