שיחה:בית מנחם (כפר חב"ד): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
::מה שכן, אתה צודק שבחמש שנים האחרונות חל שיפור רציני ב'מרכזי', והוא הולך ותוסס מיום ליום. אבל בכל זאת, אין סיכוי רציני שהוא יגיע לרמה של 'בית מנחם'.
::מה שכן, אתה צודק שבחמש שנים האחרונות חל שיפור רציני ב'מרכזי', והוא הולך ותוסס מיום ליום. אבל בכל זאת, אין סיכוי רציני שהוא יגיע לרמה של 'בית מנחם'.
::אגב, קצת נייעס בקשר לבית הכנסת, שלא ראוי להיכלל בערך עצמו: בית הכנסת נבנה בתקופה בה שלוימק'ה שלט בענינים, והבונים נחשבו למתנגדיו - הפויער'ס של הכפר, שכאב להם שבמקום לפתח את הכפר הוא מנצל את הכספים להחזיק את החצר בנ.י. ביום של חנוכת בית הכנסת, הרבי נשא שיחה והיה שידור בכפר. למחרת, ר' מענדל  אמר לחתן שלו (זה ששיכתבת מחדש את הערך על המוסד שלו לפני כשבוע): "אתמול היה ממש רחמנות לראות את שליימק'ה"... [[מיוחד:תרומות/173.3.199.145|173.3.199.145]] 21:03, 26 בדצמבר 2013 (UTC)
::אגב, קצת נייעס בקשר לבית הכנסת, שלא ראוי להיכלל בערך עצמו: בית הכנסת נבנה בתקופה בה שלוימק'ה שלט בענינים, והבונים נחשבו למתנגדיו - הפויער'ס של הכפר, שכאב להם שבמקום לפתח את הכפר הוא מנצל את הכספים להחזיק את החצר בנ.י. ביום של חנוכת בית הכנסת, הרבי נשא שיחה והיה שידור בכפר. למחרת, ר' מענדל  אמר לחתן שלו (זה ששיכתבת מחדש את הערך על המוסד שלו לפני כשבוע): "אתמול היה ממש רחמנות לראות את שליימק'ה"... [[מיוחד:תרומות/173.3.199.145|173.3.199.145]] 21:03, 26 בדצמבר 2013 (UTC)
:::קצת נייעס בקשר לר' שליימק'ה: דבר ראשון: שליימק'ה עבד '''בהתנדבות גמורה''' בועד הכפר - תשובה לאלה שאומרים ש"גנב את כספי הועד" (בדרך אגב - אלה שאמרו את זה אמרו זאת בגלל '''שהם בעצמם גנבו''' מים ולא שילמו מיסים - דבר שלא עשה כו"כ נחת רוח בלשון המעטה לרבי, וכשר' שליימקה נכנס לועד והתחיל לסדר את העניינים - באו כמה 'לייצים' והתחילו למרר את חייו של ר' שליימק'ה '''כפשוטו'''). דבר שני: אפשר לחלק את מה שהיה בכפר בתקופה הזאת לשתי צדדים: הצד של ר' שליימק'ה - שכל "טעותו" זה שהלך '''רק ע"פ דעתו הק' של הרבי''' - עדות שהתקבלה מאחד מגדולי החסידים (לא זוכר כרגע את שמו) ובראשי תומכיו ניתן למנות את ר' מנד'ל. - והצד השני (בארמית: "סטרא אחרא") הוא ה"לאומת זה" - '''התנגדו''' ליד הקשה שהניג ר' שליימק'ה בכפר (שבלעדיה - רק ה' יודע איפה היה הכפר נמצא היום '''אם בכלל''') - או במילים פשוטות '''מורדים במלכות''' של הרבי - ר' שליימק'ה עושה משהו '''ע"פ הוראת הרבי''' - וקמה לה קבוצת מתנגדים שמחליטים ש"הרבי לא יכתוב להם את החיים" רח"ל!! (בדרך אגב - אותם אנשים ממורמרים שיצאו נגד הרבי בריש גלי בתקופת ר' שליימק'ה - '''הם אלה''' ש'''השתלטו''' על אגו"ח ונתנו אותה לאהרונוב לאחר פטירת ר' [[שלמה מיידנצ'יק]] ע"ה. לסיכום: '''לא קם חסיד כמו ר' שליימק'ה ולצערנו כנראה שגם לא יקום כמוהו''', "חד היה בדרא"..

גרסה מ־11:43, 14 במאי 2020

אם יש מידע נוסף בכתבה ממנה נלקחו התמונות, כדאי להוסיף את זה בקישורים החיצוניים. יישר כח על העשרת הערך. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ה' באלול ה'תשע"ג • 19:32, 11 באוגוסט 2013 (UTC)

אה, סליחה, רק עכשיו ראיתי שהוספת. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ה' באלול ה'תשע"ג • 19:34, 11 באוגוסט 2013 (UTC)

המרכזי?

"בית מנחם' הינו בית הכנסת המרכזי והגדול ביותר בכפר חב"ד, המשמש את רוב התושבים, ומשמש מרכז עיקרי לפעילויות הנעשות בתחומו" (מתוך הערך).

איך הוא המרכזי אם יש בית כנסת ששמו הוא בית הכנסת המרכזי?--יוסי ג - שיחה 23:42, 21 בדצמבר 2013 (UTC)

בית מנחם מרכזי במובן המילולי (וגם מבחינת המיקום), השני מכונה מרכזי אך אינו כזה. --שיעשיחה כ' בטבת ה'תשע"ד 19:23, 23 בדצמבר 2013 (UTC)
יוסל'ה, מילא מישהו אחר היה שואל את זה. אבל אתה?...
מה שכן, אתה צודק שבחמש שנים האחרונות חל שיפור רציני ב'מרכזי', והוא הולך ותוסס מיום ליום. אבל בכל זאת, אין סיכוי רציני שהוא יגיע לרמה של 'בית מנחם'.
אגב, קצת נייעס בקשר לבית הכנסת, שלא ראוי להיכלל בערך עצמו: בית הכנסת נבנה בתקופה בה שלוימק'ה שלט בענינים, והבונים נחשבו למתנגדיו - הפויער'ס של הכפר, שכאב להם שבמקום לפתח את הכפר הוא מנצל את הכספים להחזיק את החצר בנ.י. ביום של חנוכת בית הכנסת, הרבי נשא שיחה והיה שידור בכפר. למחרת, ר' מענדל אמר לחתן שלו (זה ששיכתבת מחדש את הערך על המוסד שלו לפני כשבוע): "אתמול היה ממש רחמנות לראות את שליימק'ה"... 173.3.199.145 21:03, 26 בדצמבר 2013 (UTC)
קצת נייעס בקשר לר' שליימק'ה: דבר ראשון: שליימק'ה עבד בהתנדבות גמורה בועד הכפר - תשובה לאלה שאומרים ש"גנב את כספי הועד" (בדרך אגב - אלה שאמרו את זה אמרו זאת בגלל שהם בעצמם גנבו מים ולא שילמו מיסים - דבר שלא עשה כו"כ נחת רוח בלשון המעטה לרבי, וכשר' שליימקה נכנס לועד והתחיל לסדר את העניינים - באו כמה 'לייצים' והתחילו למרר את חייו של ר' שליימק'ה כפשוטו). דבר שני: אפשר לחלק את מה שהיה בכפר בתקופה הזאת לשתי צדדים: הצד של ר' שליימק'ה - שכל "טעותו" זה שהלך רק ע"פ דעתו הק' של הרבי - עדות שהתקבלה מאחד מגדולי החסידים (לא זוכר כרגע את שמו) ובראשי תומכיו ניתן למנות את ר' מנד'ל. - והצד השני (בארמית: "סטרא אחרא") הוא ה"לאומת זה" - התנגדו ליד הקשה שהניג ר' שליימק'ה בכפר (שבלעדיה - רק ה' יודע איפה היה הכפר נמצא היום אם בכלל) - או במילים פשוטות מורדים במלכות של הרבי - ר' שליימק'ה עושה משהו ע"פ הוראת הרבי - וקמה לה קבוצת מתנגדים שמחליטים ש"הרבי לא יכתוב להם את החיים" רח"ל!! (בדרך אגב - אותם אנשים ממורמרים שיצאו נגד הרבי בריש גלי בתקופת ר' שליימק'ה - הם אלה שהשתלטו על אגו"ח ונתנו אותה לאהרונוב לאחר פטירת ר' שלמה מיידנצ'יק ע"ה. לסיכום: לא קם חסיד כמו ר' שליימק'ה ולצערנו כנראה שגם לא יקום כמוהו, "חד היה בדרא"..