כינוס תורה: הבדלים בין גרסאות בדף
(תבנית, הרחבה) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
בקשר עם כינוסים אלו, עורר הרבי אודות הדפסת קבצי חידושי-תורה שנאמרו בהזדמנויות אלו, ובכלל. | בקשר עם כינוסים אלו, עורר הרבי אודות הדפסת קבצי חידושי-תורה שנאמרו בהזדמנויות אלו, ובכלל. | ||
בשנת [[תשל"ט]], הציע הרבי לערוך - ביום נפרד - 'כינוס תורה' גם לנשים, שיעסוק בעניינים הנוגעים ל[[נשי ובנות ישראל]] כגון: [[מבצע טהרת המשפחה|טהרת-המשפחה]], [[מבצע כשרות|כשרות האכילה ושתייה]] ו[[מבצע נרות שבת קודש|הדלקת נרות שבת קודש]] ויום-טוב | בשנת [[תשל"ט]], הציע הרבי לערוך - ביום נפרד - 'כינוס תורה' גם לנשים, שיעסוק בעניינים הנוגעים ל[[נשי ובנות ישראל]] כגון: [[מבצע טהרת המשפחה|טהרת-המשפחה]], [[מבצע כשרות|כשרות האכילה ושתייה]] ו[[מבצע נרות שבת קודש|הדלקת נרות שבת קודש]] ויום-טוב{{הערת שוליים|שיחת יום ב' דחג-השבועות, הנחת הת' סנ"ו.}}. | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
גרסה מ־00:12, 26 בדצמבר 2019
כינוס תורה הינו כינוי להתכנסות של יהודים בכדי לדון ולשוחח בדברי תורה. כינוס כזה נהוג לקיים בימי אסרו חג לאחר הרגלים.
המנהג
מנהג ישראל לערוך כינוס כזה, בכל איסרו חג (היום שאחרי החג), או בימים הסמוכים לו. הרבי השתתף לעיתים בכינוסים אלו על ידי אמירת שיחה תורנית שנאמרה בהתוועדויות החג[1]. פעמים רבות הרבי אף היה מעניק לאחראים שאריות מהתקרובת שהוגשה לפניו בשעת ההתוועדות כדי שיחלקו אותה בין המשתתפים.
הרבי עודד את החסידים להשתתף בכינוסים אלו, ואף הביע חוסר שביעות רצון כאשר ראה חסידים שמסתובבים מחוץ ל-770 בשעת הכינוס תורה[2].
בקשר עם כינוסים אלו, עורר הרבי אודות הדפסת קבצי חידושי-תורה שנאמרו בהזדמנויות אלו, ובכלל.
בשנת תשל"ט, הציע הרבי לערוך - ביום נפרד - 'כינוס תורה' גם לנשים, שיעסוק בעניינים הנוגעים לנשי ובנות ישראל כגון: טהרת-המשפחה, כשרות האכילה ושתייה והדלקת נרות שבת קודש ויום-טוב[3].
קישורים חיצוניים
- כינוסי תורה בליובאוויטש, רשימות הרב מרדכי מנשה לאופר בגליון התקשרות חלק ראשון חלק שני חלק שלישי