שיחה:זמרוני זליג ציק: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 159: שורה 159:


'''למעשה:''' מי רוצה לסגנן את עיקרי הפרשה?--[[מיוחד:תרומות/31.210.180.124|31.210.180.124]] 14:38, 2 במרץ 2017 (UTC)
'''למעשה:''' מי רוצה לסגנן את עיקרי הפרשה?--[[מיוחד:תרומות/31.210.180.124|31.210.180.124]] 14:38, 2 במרץ 2017 (UTC)
מצוטטים דבריו החמורים של הרב אקסלרוד אודות ר' זימרוני:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ידוע לי אישית, שהשקפתו בעניין האמונה ב'''אחדותו של ה'''' ית' '''יש בה מינות ואפיקורסות''', '''כהשקפתו של מר שמואל פרומר''', שהוא חבר קרוב שלו.}}
ההדגשות אינם במקור.
ובדף השיחה שבערך של מר [[שמואל פרומר]], נכתב שבערך של פרומר לא לכתוב כלל - כי במכתב של הרב אקסלרוד לא דובר עליו ישירות. משא"כ ר' זימרוני - '''עליו נכתב מכתב חמור שלם'''; ודאי שיש לכתוב!--[[מיוחד:תרומות/31.210.180.124|31.210.180.124]] 14:44, 2 במרץ 2017 (UTC)


== עלון שיחת הגאולה ==
== עלון שיחת הגאולה ==

גרסה מ־16:44, 2 במרץ 2017

ערך קצר, לדמות רבת פעלים. חבל. פיני 17:54, 16 יולי 2009 (IDT)

יש דמויות הרבה יותר חשובות עם ערכים הרבה יותר דלים. וכדאי (כפי שכמדומני אמר כבר יואל) להתמקד יותר בעבר - ולא בחסידים מהווה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
כוונתי היתה, שבאם מתמקדים - אזי יש להתמקד בערכים יותר מהותיים ומלאי תוכן מאשר הקמת ופירוק מוסדות וכדומה. אם נשים לב נראה שרוב הערכים של חסידים בימינו - מלאים בהקמות ופירוקים וחברותם בארגונים שונים, ועל כן, אם כבר כותבים על חסידים - כדאי יותר ועדיף יותר לכתוב על חסידים מהעבר.

שונה הדבר בנידון דידן, שכן חסיד זה (ר' זמרוני שי' ציק) נזקפים לזכותו לא מעט פעולות כלל חב"דיים וארציים בענייני משיח וגאולה, ובמיוחד - שהוא עומד במסירות נפש בעניינים אלו למרות ההשמצות מבית וד"ל (לא שאני מסכים לחלוטין עם התנהגותו, אך בהחלט אני מעריך אותו ואת אמונתו ודביקותו במטרה), ועל כן צודק פיני שערך זה קצר מאוד לדמות רבת פעלים וחשובה זו, וחבל מאוד מאוד! יואל

התואר 'רב' למבטל צומות?!

לאחר פסק הרב אקסלרוד ולאור סירובו של ציק להכחיש את המיוחס לו, תוך התפתלויות משונות, הוא אינו ראוי יותר לתואר 'רב' (ולא שלפני זה היה ראוי, לאור מעשי הביזיון וחילול ה' שעשה בפבים ושאר מרעין בישין וכפי שמציין בעצמו במכתבו שהוא אינו רב). ועל כן יש למחוק את התואר רב ולהסירו מקטגוריית 'חסידי כ"ק אדמו"ר שליט"א'

הוא במפורש אמר שהוא לא ביטל צומות. אני לא יודע מה אתה רוצה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:53, 27 בינואר 2010 (UTC)
הוא אמר, אבל ישנם עדים שהוא אמר להם שהוא לא צם. אז לכל הפחות להוריד לדרגת ר'... (כמובאר בשיחה אודות אמרתי אפאהים וכו')
מצטרף במקצת לדברי האלמוני, ה'קו' של שבועון בית משיח ושל חב"ד אינפו - לא לדווח על פעולותיו. אנחנו עכ"פ לא צריכים לתת תארי כבוד. אגב, הוא לא קיבל סמיכה. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
לדעת ההלכה: להאמין - אסור בשום פנים ואופן עד שיתבר ב2 עדים כשרים ובבית דין לאחר חקירות ודרישות. - איסור גמור מהתורה להאמין לדברים אלו אפי' בלב.
למיחש - מבעיא ולהסירו מהאתר.--שלום 18:21, 27 בינואר 2010 (UTC)
אין הבדל בין ר' להרב. זמרוני כתב שהוא מתייעץ עם רבנים ולכן, כפי שכתב ר' שלום, אין לנו לפסוק דין לגביו עד שיוברר העניין בבי"ד והוא הינו בחזקת כשרות (רמב"ם הלכות עדות פ"ב ה"ב). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 18:58, 27 בינואר 2010 (UTC)
הרב אקסלרוד לא מספיק בשבילך? הוועדה הרוחנית בראשות הרב שווי לא מספיק לך? להאשיר לענ"ד (כמו שיהי' ערך על דוד פישר) אך כמובן שלא להכתירו בתארי כבוד. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...

כמובן שהוועדה הרוחנית של חב"דפדיה - הרב שווי מכריע. אך מנין לי לדעת שזו היא החלטת הוועדה.--שלום 21:04, 27 בינואר 2010 (UTC)

ר' שלום, הוועדה פסקה כי אין לדווח על פעילות ר' זמרוני, ואני כוונתי לא אליך הייתה... --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
אם הרב אקסלרוד מספיק בשבילי או לא, זה עניין אישי שלי. כאן זה מיזם ציבורי וככזה הוא כפוף להרכב של שלושה, היינו בית דין מרבני חב"ד או לרב שהתקבל ע"י חברי המערכת כרב מנחה. ועיין עוד במה שכתבתי לעיל. באם תוכל להפנות אותי להחלטת הוועדה הנ"ל (שאגב, אינה שייכת לעניינינו עדיין) --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:10, 27 בינואר 2010 (UTC)
החלטת חב"ד אינפו, שע"פ השמועה מגובה בהחלטת הרב שווי, תוכל לפנות במייל למערכת. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
כפי איך שאני מכיר את המערכת "ע"פ השמועה" זה בסופו של דבר המצאות ובכל אופן, שמועות, גם נכונות, לא מחייבות אותנו. ובכלל אין לנו זמן להתעסק עם שמועות. את התורה קיבלנו במסמך רישמי קבל עם ועדה.. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:19, 27 בינואר 2010 (UTC)

שמועות ניט שמועות - יש לפנות לוועדה הרוחנית לקבל הוראות. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...

אדרבה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:28, 27 בינואר 2010 (UTC)
דווחתי שהוועדה הרוחנית החליטה על הפסקה בדיווח פעילויותיו. ואכן, אין אנו מדווחים על פעילויותיו. לא הוחלט על השמצה או הוקעתו רח"ל. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:27, 28 בינואר 2010 (UTC)
ואין מה להוסיף בתארים. --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
וגם לא להוריד. התואר רב מציין את היותו בראש קהילה וזה נכון כל עוד לא הוקא ע"י בית דין מוסמך לדבר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 19:33, 28 בינואר 2010 (UTC)
רב, למיטב ידיעתי, הוא אדם שקיבל סמיכה לרבנות... --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
כפי שכתבת, סמיכה לרבנות זה סמיכה לשמש כרב, לא תנאי להיות רב. נוסף על כך, התואר רב משמש לא רק במובן של רב קהילה, זהו גם תואר-כינוי קדום בעם ישראל "ר'". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:03, 28 בינואר 2010 (UTC)

זמרוני ציק פרסם באתרו הגאולה שני מאמרים הקוראים רח"ל לבטל הצומות (מאמר של טוביה דורון ומרדכי סיבוני..) ולמעשה הוא מסביר שכיום כל אחד צריך לעשות מה שליבו חפץ ובשיטתו זו הפיל חללים רבים. ואת המאמרים הללו הוא פרסם לאחר הנידוי של הרב אקסלרוד. איך אדם כזה יכול להיכלל בתואר חסיד של הרבי שליט"א מלך המשיח? זה כואב נורא, אבל אדם כזה שמחנך יהודים לפריקת עול נוראה, אין לנו חלק ונחלה עימו.-- נכתב ע"י 212.199.100.148 ששכח לחתום את שמו.

חיים נהר, ע"פ הנ"ל לכאורה אין מקום לתואר "רב" (ובמיוחד שיש שמחפשים... וד"ל).--95.86.87.54 08:45, 7 באפריל 2010 (UTC)

א. התואר "רב" משמעו אדם העומד בראש קהילה אורתודוכסית. כל זמן שהוא וקהילתו לא הוצאו מכלל היהדות החרדית (ח"ו), הם נחשבים לכאלו במלוא מובן המילה (למרות דבריו החריפים של אקסלרוד, שהוא דעת יחיד ובכלל לא בי"ד וגם יש רבנים החולקים עליו בנושא זה). ב. באם תוכל להביא קישורים למאמרים שהזכרת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:38, 7 באפריל 2010 (UTC)

התואר רב הוא בניגוד לקראי, כן הוא ע"פ ההיסטוריה הצרופה, לא מצאנו בחז"ל שום מקום שמכונה תלמיד חכם או פוסק בתור 'רב', התואר בא לציין את המקבל המסורת של התורה שבעל פה כנגד מי שאינו מקבלה. עד כאן לעובדות. עכשיו בנוגע לנידון הערך: בנוגע למקרה הספציפי של ביטול הצומות, יש לומר שהוא בגדר של 'קלא דלא פסיק', אך חלוש קצת כי הוא טוען שיש לו שונאים שמוציאים את הקול, אך נראה שיש בזה משהו: א. נאמן הר"ג אקסלרוד שאינו מוציא מכתב כה חמור אם לא שבירר היטב, אא"כ נאמר שהוא מצד שנאה כבושה על שהפסיק ז"ז ציק להתייעץ עימו (ע"פ הודאת בע"ד), ב. ז"ז ציק לא הכחיש ענין זה מכל וכל, ושני עדים כשרים העידו בפני שהוא גם לא שלל בפניהם ענין זה, רק הורה להתייעץ עם רב. שומו שמים! יהודי שואל יהודי אחר אם מותר שלא לצום, והוא עונה לו: א גוטע קשיא! משהו פה צ"ע ובירור.

אולם מכיון שאי אפשר לברר, הרי צריך להעמיד בחזקה דמעיקרא, בבחינת כאן נמצא כאן היה, עד שיבוא אליהו או גדליהו או גואל צדק, במהרה--98.116.31.70 19:23, 8 באפריל 2010 (UTC)

קישור שבור

הקישור החיצוני השלישי - שבור.--שניאור 14:03, 29 בינואר 2010 (UTC)

אצלי זה עובד. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 14:08, 29 בינואר 2010 (UTC)

קישורים

מה לא ראוי בקישורי חב"דפד? רעלוואנטי הרבה יותר מקריאתו של הרשד"ב וואלפא. מפני קדושת המועד, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

כיון שהערך עוסק בזימרוני ולא בצומות, אין זה מן הראוי להביא בערך על האדם את כל הפולמוס על הצומות. הגילוי דעת של וולפא מתייחס ישירות לגילוי דעת של זמרוני, ולכן דומני שזה כן מתאים שישאר בערך, לעומת שאר הקישורים שהתעוררו בעקבות הנושא, אך נגעו נוגעים בו ישירות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:32, 6 באפריל 2010 (UTC)
כרוז הרבנים וכו' הרי כוון נגד זמרוני, כברור (אא"כ כוונתך שלא נגדו בפירוש?). בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
כל עוד ולא מופיע בגוף המכתב שמו של זמרוני, לא נוכל לדעת כלפי מי באמת מכוונים הדברים וכבר היו דברים מעולם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:49, 6 באפריל 2010 (UTC)
זה לא העניין ובאזני שמעתי מא' החותמים שהכוונה הייתה עליו. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
ובכל זאת, הזהירות צריכה להיות רבה, כל עוד והדברים לא מפורשים, כדאי שנימנע מלייחס זאת אליו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:08, 6 באפריל 2010 (UTC)

מיותר לדעתי, לאחר שהעיד החסיד, שבאוזניו שמע מהחותם, הלא דבר הוא?--98.116.31.70 19:24, 8 באפריל 2010 (UTC)

לצערי, המצב עם ז.צ. חמור הרבה יותר משחושבים. הוא נוטה לעקור מצוות נוספות בשגיונותיו וסטייתו מדת האמת. הדברים נאמרים על סמך עדויות עם אנשים עימם הא מדבר. וע"כ יש להוריד את האיש הזה בכלל מחבדפיה. כל הסיפור באיביזה ואוסטרליה ונשות קראון הייטס אלו תלמידיו בגוף ובנפש ר"ל. הדברים בדוקים ומגובים בעדויות. אל תשחקו ראש קטן כי זה יבוא אליכם אחרי זה בצורה קשה הרבה יותר.

דעתך חשובה מאוד, אך אנו מתחשבים לא רק בה, אלא גם בדעות של רבנים ואלה לא אמרו את מה שאתה אומר ולא הסיקו את מסקנותיך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:41, 12 באפריל 2010 (UTC)

למה אתה אומר שרבנים לא אמרו? הרי היה מכתב של הרב אקסלרוד שהוא דיין וגבה עדויות בעניין. כל רבני אנ"ש והמשפיעים מדירים את רגליהם ממנו, וגם אלו שהופיעו אצלו בטעות בי' שבט התחרטו ולא מגיעים אליו, ולא מדובר באנשים שחלילה שונאים אותו, אלא אדרבה, חסידים שחיבבו אותו ועזרו לו וראו בו שותף לדרך, אבל המציאות הקשה נאלצה לא לשתף עימו פעולה. והלוואי כולנו מחכים שיחזור בו ונוכל להמשיך להפיץ יחד את בשורת הגאולה והרבי שליט"א מלך המשיח. אבל לצערנו כל זמן שהאיש לא מתחרט ובאתרו מפורסם מאמרים לעקירת הצומות, אי אפשר להמשיך ככה.

תיקון טעות!

הרב ציק פירסם קטע וידאו בו הוא מתייחס לסערות האחרונות שעמד במרכזן. ראשית כל הוא מבהיר כי כפשוט כל ההנהגה של חסיד חייבת להיות אך ורק על פי השולחן ערוך, ורק כך נקבעת ההלכה הפשוטה. כל שאלה בהנהגה היום-יומית חייבת להפתר רק על ידי שאלה לרב מורה הוראה בפועל, ובראשם רבני הקהילות החב"דיות שבכל אתר ואתר. בהמשך לכך מבהיר הרב ציק כי הוא צם בכל ארבעת הצומות שקבעו חכמינו זכרונם לברכה, וכך הוא גם מורה לכל השואלים אותו כפשוט.

הוידאו

אישית אני חושב כי זה בושה להרב גדליה אקסלרוד שהוציא לשון הרע, וגרם לחילול השם ושינת חינם נורא!!!--שמואל מונקס 22:13, 30 במאי 2010 (UTC)

נא לא להגזים, זה לא בושה להרב אקסלורד, שהרי הוא עצמו סירב להכחיש את השמועות בתחילה, ובמכתב שהוציא כתב כי כל השמועות שהוא אוכל בפרהסיא הינם שקר וכזב, ומכלל לאו אתה שומע כן. זה בעיה שלו על שלא הבהיר את עצמו מיד, וגם עכשיו אי אפשר לדעת אם חזר בו או שלהד"מ, ואין זה עניננו העיקר שעמל כולם צדיקים, הרב אקסלורד וודאי שפעל לפי ההלכה, וכעת אנו רואים שגם זמרוני. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ז בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 23:03, 30 במאי 2010 (UTC)
שמחתי להוסיף זאת לערך, יחד עם זאת, שמואל, כיון שזה לא פורסם באופן רשמי באתר הגאולה, כדאי שלא למהר להסיק מסקנות לשום כיוון. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 06:32, 31 במאי 2010 (UTC)
חבר'ה להרגע. זמרוני במפורש קרא לבטל את הצומות, הן במרומז בנאום שלו בכנס י' שבט תש"ע, והן במפורש באתר שלו. יתירה מזה, הוא הודה בפני עדים כשרים שהוא אוכל בצומות. זה שכעת היה לו חלום בו הרבי הורה לו לצום ולפתע שינה את דעתו, לא עושה אותו צדיק, ובטח לא בושה לרב אקסלרוד. -- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.
למען ההגינות, נשמח מאוד באם תרכז כאן את החומר למען עדכן בערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:17, 31 במאי 2010 (UTC)
כנס לאתר שלו, תלך למדור הוידאו, ותראה את הוידאו היחיד שבו יש יותר מעשרים צפיות. זה הוידאו שבו הוא מדבר על זה שכדי להביא משיח אסור להסתכל בשו"ע, רח"ל עפ"ל. אח"כ תחפש באתר שלו את הכתבות היחידות שהיו להם יותר מעשרים צפיות, וזה הכתבה של סיבוני שמסביר למה להפסיק לצום, והכתבה של טוביה דורון כנ"ל. תצרף לזה את הלינק בחב"ד אינפו שהם כותבים ששמעו מעדים כשרים שהוא אמר שהוא אוכל בצומות, והרי לך התמונה המלאה. -- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.
אז אדרבה, נראה כי הרב ציק חזר בו, ואם כן יש להוסיף את הפרטים בערך שלו--שמואל מונקס 20:32, 31 במאי 2010 (UTC)
באת להתלוצץ? יש שם וידיאו שנצפה 2464 פעמים. אנא ממך, לטובת כולנו מצא והבא את קישור לווידיאו. המאמר של סיבוני - ילדותי. המאמר של דורון, אכן עוסק בערך. הוספתי אותו בהערת שוליים.--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:44, 31 במאי 2010 (UTC)
לא הגעתי להתנצל, אלא להבהיר כי בתחילה לא ידעתי כי הוא אמר בפירוש כי הוא אוכל, חשבתי כי זה הי' רק שמועה (ועפ"ז אמרתי כנ"ל). אבל כעת שהוברר לי כי הוא אמר בפירוש כי הוא אוכל, אז אדרבה, הרבנים עשו נכון (עד לידיעה הבא), וכל הכבוד לרבנים, וכמו"כ לרב זמרוני שחזר בו. --שמואל מונקס 06:50, 1 ביוני 2010 (UTC)
התגובה של חיים "באת להתלוצץ" לא מכוונת אליך, אלא לכותב אנונימי שכתב לפניך, כפשוט. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום י"ט בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 19:13, 1 ביוני 2010 (UTC)

הרב?

למרות שרוב הכותבים בחבדפדיה סבורים כי אין לקרוא לאדם זה בשם "רב", לא די בכך שהוא מכונה בשם "רב", המילה הראשונה בערך מקושרת לערך העוסק ב"מורה הוראה" ו"מורה דרך" בישראל, למרות שכידוע עם הארץ זה לא זכה לקבל מעולם כתב הוראה מאף רב, ואף לא מונה למנהיג ולמורה דרך! בושה! --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:13, 21 ביוני 2010 (UTC)

דבר ראשון עליך להוכיח את העובודת שכתבת. חוץ מזה שהתואר ר' משמעו גם אדם נשוי. תוכל להוסיף זאת בערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:28, 21 ביוני 2010 (UTC)
ההפך הוא הנכון. כדי לכתוב פרט בערך צריך מקור, ולפני שהוא יהיה מורה הוראה - דבר שגם הוא עצמו לא טוען, אי אפשר ואין שום תועלת בהפניה לערך העוסק במושג "רב" ולא "הרב", ובראשיתו כתוב: "ערך זה עוסק במורה הוראה בישראל"... --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 17:42, 21 ביוני 2010 (UTC)
שינתי שם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:54, 21 ביוני 2010 (UTC)
שינת רק את ה"לערך" ולא את תוכן הערך. --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 17:56, 21 ביוני 2010 (UTC)
הדיון כאן הוא על הערך הזה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:57, 21 ביוני 2010 (UTC)
הערך רב עוסק ברב מורה הוראה, אני יצרתי אותו, וזהו תוכנו המפורש. תפתח ערך נוסף המדבר באנ"ש ובאברכים שנקראים בתואר "הרב", ותקשר אליו. --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:00, 21 ביוני 2010 (UTC)
זה שיצרת את הערך זה לא מקנה לך בעלות על המושג, שמשמעו גם אדם נשוי. נשמח באם תוסיף זאת לערך (אגב, הסרתך את תבנית לעריכה שהצבתי בערך, גרמה כעת לבילבול. הערך רחוק מלהיות מושלם). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:02, 21 ביוני 2010 (UTC)
אני מבקש ברחמים לשים לב לחילוק הפשוט בין התואר "רב" אותו לא נהוג לכנות למי שלא רב, לבין התואר "הרב" אותו מכנים לכל יהודי חרדי נשוי. --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:05, 21 ביוני 2010 (UTC)
דומני שבערך רשום "הרב". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:09, 21 ביוני 2010 (UTC)
ולכן לא מחקתי את המילה הזאת, רק את הקישור לערך רב. --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:10, 21 ביוני 2010 (UTC)
בסדר לבינתיים, למרות שהערך אמור להכיל גם מידע על השימוש הרווח למושג "הרב". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:14, 21 ביוני 2010 (UTC)

הצבעה למחיקת הקטע 'פרשת הצומות'

בימנו, לאחר שנרגעו הרוחות והדברים באו בהבהרה ברורה, ולאחר שהרבנים חזרו לתמוך בפעולותיו של הרב ציק, אני חושב שאין מקום לקטע הזה בחבדפדיה, מטרתנו היא להפיץ את מעיינות החסידות ולא להתעסק בלשון הרע ובלכלוכים, גם אם הם נכונים.

אין זה מטרתנו ולא לשם כך משקיעים פה כותבים רבים את מרצם וזמנם, אם היו השלכות מעשיות לדברים היה עוד במה לדון, אבל כאן, לעניות דעתי, מדובר בלכלוך גרידא חסר ענין.

לכן אני פותח הצבעה לשבוע עד יום חמישי הבא, מי בעד ומי נגד מחיקת הקטע הנ"ל וכן מחיקת הקטעים הלא רלוונטיים מהדף שיחה: (לאחמ"כ הערך יהיה בהתאם לתוצאות ההצבעה ולשנות זאת יצטרכו הצבעה נוספת). --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה

במקום זאת אולי כדאי לציין שהרבנים חזרו בהם מכל העניין. במיוחד לאור העובדה שאין בפסקה לכלוכים חסרי פשר וישנו מקור לכל משפט.
בכללות הערך מאוד חסר, תאריך לידה, באיזו ישיבה למד וכו'. ר'ובן - שיחה 12:42, 27 בספטמבר 2012 (IST)

1. עדיין לא הוחלטו כללי ההצבעה. א) האם כל משתמש זכאי להצביע, גם משתמש שנרשם אתמול או משתמש שלא ערך 100 עריכות? כי אם כן, זה מאוד בעייתי.בשניה שמישהו ירצה או ירשם 10 פעמים ויכריע את ההצבעה. ב) האם ההכרעה תפול על חודו של קול (שזה יתכן 2 מול 3 משתמשים?) לא הגיוני. לא נראה לי שצריכים לערוך הצבעה על ההצבעה, נראה לי כי הנושא נתון לשיקולם של מפעילי המערכת (כדאי להפנות את תשומת לבם של שיע ק וחיים נהר. אני לא החלטתי עדיין בדקות אלו). 2. בכל מקרה ברור צריך לפרסם באולם הדיונים ועדיף גם לכתוב לחיים נהר ולכמה קבועים בדף שיחתם. שימו לב גם שבכל מקרה השבוע הזה הוא מאוד בעייתי (יש בו ממש ימים בודדים שאינם ימי חג, וגם הם עמוסים מאוד). שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב בתשרי ה'תשע"ג, למניינם 01:28, 28 בספטמבר 2012 (IST)

בכלל לא נראה לי שאפשרי לעשות הצבעה ראויה לשמה בחב"דפדיה משום שאין כאן יותר מחמישה משתמשים פעילים. שנית הפסקה אינה "מלוכלכת" כמו שהיה בערכים על אחרים וישנו מקור לכל דבר כך שלדעתי עדיף שלא למחוק, אך אם זאת אני מעדיף להמנע מההצבעה. ר'ובן - שיחה 12:08, 28 בספטמבר 2012 (IST)
1. אדרבה, אולי זה הזמן לקבוע מדניות להצבעות, עד שזה יקרה לא כל הצבעה צריך לפרסם באולם דיונים, אלא מי באמת עוקב אחרי הפעילות בחבדפדיה יוכל לראות ולהצביע, לכן גם משתמשים ותיקים שכרגע לא פעילים אין למה לחכות להם, בנוגע לתיזמון: נראה לי שאם לאחר שבוע מסגירת ההצבעה יבוא משתמש שיטען שלא יכל להצביע נחשב את התוצאות מחדש. 2.למרות שכל מילה מגיעה אם מקור עדיין זה הוצאת שם רע חסר תועלת. --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 15:42, 28 בספטמבר 2012 (IST)

לענ"ד, אם מפעיל מערכת לא יחלוק עלי, ואם לא יהיו משתמשים רבים שיחלקו על דעתי, אלו הכללים:

  • א. יש לאפשר זכות הצבעה לכל משתמש שערך 100 עריכות לכה"פ ב20 ערכים לא כולל דפי שיחה, כמובן, מלבד העריכות של הערך הנתון במחלוקת שאינן נחשבות (לעיתים משתמש עורך / משחית שוב ושוב את הערך הקרוב ללבו באופן מגמתי, לא יתכן להחשיב עריכות אלו בחשבון בשעת ההצבעה).
  • ב. כמו כן חובה להודיע לפני ההצבעה באולם הדיונים על קיום ההצבעה, ואין לערוך אותה בזמני חגים.
  • ג. הכרעה תתבצע רק ברוב של שני משתמשים לפחות ומינימום של שלושה משתתפים בכלל ההצבעה. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב בתשרי ה'תשע"ג, למניינם 16:32, 28 בספטמבר 2012 (IST)

הצבעה

(למי שיש טענות על צורת ההצבעה, וכן להוסיף דעה נוספת בענין מוזמן להגיב).

בעד המחיקה:

1. בעד. די להתעסק בשטויות! --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 10:37, 27 בספטמבר 2012 (IST)

2. בעד. למה רק על הרב זמרוני כותבים כך ועל רבנים ומשפיעים אחרים לא כותבים דברים לא טובים עליהם אפילו על אהרונוב וקרנסקי לא כתובים כך!!!--abhtur770 - שיחת נפש - שיחה 04:43, 28 בספטמבר 2012 (IST)

לדעתי לא ניתן לאפשר זכות הצבעה למשתמש שאינו תורם לחב"דפדיה כמעט, וכל "תרומותיו" הם סביב הערך הזה (שבגללו נחסם על ידי חיים נהר לחצי שנה, וכעת על ידי אנכי הקטן לחצי שנה נוספת.) וראו מש"כ לעיל. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב בתשרי ה'תשע"ג, למניינם 06:42, 28 בספטמבר 2012 (IST)

נגד המחיקה:

חוסר אוביקטיביות

למה לא כתוב שהאדם הזה עשה חילול שם השם ושם חבד נוראי וכמו כן הוחרם עי רבני חבד 87.68.54.32 12:32, 25 ביולי 2016 (UTC)

כי זה לא נכון!--יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה 12:37, 25 ביולי 2016 (UTC)

תפילין

בפסקה על הספר כתוב, 1. שזכה לשבחים רבים. 2. שהברסלבר אמר שיתן הסכמה. ובפועל 1. זה לא אנציקלופדי (בפרט ללא מקורות). 2. בפועל הוא נתן או לא?!  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 22:46, 24 באוגוסט 2016 (UTC)

אכן פסקה לא אנציקלופדית בעליל. זה לא אתר שיווק. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:13, כ"א באב, הקהל ה'תשע"ו
אולי היא מלמדת יותר על הקשר בינו לבין הברסלבר, ולא על הענין הספציפי של תפילין. להתראות - שיחה 10:14, 25 באוגוסט 2016 (UTC)


פרשת הצומות

אני חושב שלפחות יש לציין בהערה על 'פרשת הצומות'. לא יתכן להעלים עובדות שקרו.

ניתן לכתוב על מה שיצאו נגדו ועל תגובתו.

זו רק דעתי. מה דעתכם?--31.210.180.124 15:12, 23 בפברואר 2017 (UTC)

צריך לציין את כל הפסקים שיצאו נגד הרב זמרוני ציק. אם אני זוכר טוב יש שלוש (על "ביבי טוב ליהודים", פרשת הפאבים ופרשת הצומות), ולהביא את מה שהוא ענה עליהם. יעקב בן שמואל - שיחה 18:24, 23 בפברואר 2017 (UTC)
אנא ואנא, אל תעוררו מחדש נושאים ישנים שרק מעכירים את האוירה. כבר דנו בזה, הייתה הצבעה והתקבלה החלטה. אגב, השיקול העיקרי שאמור לעמוד מול עינינו בנושאים כאלו הוא מה יוסיף יותר בהפצת המעיינות. --יוסי ג - שיחה 20:55, 23 בפברואר 2017 (UTC)
ההצבעה הייתה שלא לכתוב על זה פרשייה שלמה וכו', אבל לציין (בהערות וכדו') מאורע שהגולש רוצה וצריך לדעת - ודאי שכן! (זה מינימום..)--31.210.180.124 21:01, 23 בפברואר 2017 (UTC)
הרב יוסי ג, מעניין אותי לדעת איך בדיוק כל הזבל שכתוב בערכים יוסף יצחק אהרונוב ו770 ירבה בהפצת המעיינות. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:39, 24 בפברואר 2017 (UTC)
31.210.180.124, מה עם הערך על קרוב משפחתך ר' דוד נחשון, שגם בו חסר מידע על 'הוראת הרבי' אליו שלא להתעסק כלל בעניני משיח? ולהתרחק ממנו ומחבריו? (וכמובן להביא גם מה שהוא ענה על זה). -- ד. שטרן ∗ השמים מספרים • 20:53, כ"ט בשבט, ה'תשע"ז (25 בפבר' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

למר ד. שטרן ∗.

א. כתוב על הוראות הרבי שלא להניח תפילין דר"ת וכו'.. (מה גם שאם זה נוגע לך - כתוב!) ב. זה המצאה של אדם שאמר זאת בשם הריל"ג (בענין נחשון וחבורתו). והכחיש זאת. ג. אתה מערב דברים לא קשורים. כל חסיד חב"ד שרוצה לדעת אם להשתתף בפעולות של ר' זימרוני - המידע צריך להיות מונגש בפניו!! הרבה יותר מאשר בערך של הרב אקסלרוד!!!--31.210.180.124 09:51, 26 בפברואר 2017 (UTC)

שף, בקשר לאהרונוב - אני לחלוטין חושב שיש להסיר את המידע האישי שלא מכבד לא אותו ולא את הרבי. לגבי 770 אני פחות נחרץ, אם תטען שזה בגלל השקפותיי הפרטיות - אני לא אתווכח... --יוסי ג - שיחה 16:12, 26 בפברואר 2017 (UTC)

למעשה: מי רוצה לסגנן את עיקרי הפרשה?--31.210.180.124 14:38, 2 במרץ 2017 (UTC)

מצוטטים דבריו החמורים של הרב אקסלרוד אודות ר' זימרוני:

ידוע לי אישית, שהשקפתו בעניין האמונה באחדותו של ה' ית' יש בה מינות ואפיקורסות, כהשקפתו של מר שמואל פרומר, שהוא חבר קרוב שלו.

ההדגשות אינם במקור.

ובדף השיחה שבערך של מר שמואל פרומר, נכתב שבערך של פרומר לא לכתוב כלל - כי במכתב של הרב אקסלרוד לא דובר עליו ישירות. משא"כ ר' זימרוני - עליו נכתב מכתב חמור שלם; ודאי שיש לכתוב!--31.210.180.124 14:44, 2 במרץ 2017 (UTC)

עלון שיחת הגאולה

-- המשך דיון מתקצירי עריכה -- 

ההשוואה היא לא נכונה, זה יותר כמו שיכתבו על אהרון דוב הלפרין, מענדי הנדל, שלום יעקב חזן וכדו' בערכם. ההשוואה לשלמה הלפרן, שרק כותב את דבר המערכת, וליוסף אברהם פיזם, שעלונו יוצא רק מספר פעמים בשנה, מוטעית. יעקב בן שמואל - שיחה 20:37, 24 בפברואר 2017 (UTC)

אתה מסביר לבד מדוע אין לכתוב זאת... בכל הערכים שהזכרת אכן לא מודגש על כך שהללו עורכי עיתון.

בפרט, שעיתון זה יוצא במסגרת פעילות של ארגון שכבר יש לו קישור מורחב בערך (מקטע אחד בלבד לפני.!).--31.210.180.124 19:57, 25 בפברואר 2017 (UTC)

אם מישהו אחר היה עורך העלון, והקשר היחיד לר' זמרוני היה שהוא יו"ר האגודה, היית צודק. אולם כאשר מדובר בפעולה ישירה שלו אין סיבה שלא למנות אותה בערך שלו רק מכיון שהעלון יוצא במסגרת האגודה. -- ד. שטרן ∗ השמים מספרים • 15:15, א' באדר, ה'תשע"ז (27 בפבר' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!