חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 18: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(תיקון אירכוב)
(למרות שעבר שבוע עדיין יש לי מה להוסיף)
שורה 13: שורה 13:


אינני מסכים עם 3. לא כל דבר שייך לועדה דברים אלה אמורים להיות שייכים לועדה הגשמית, ובנדו"ד - הכרעת הרוב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 00:35, 27 בינואר 2017 (UTC)
אינני מסכים עם 3. לא כל דבר שייך לועדה דברים אלה אמורים להיות שייכים לועדה הגשמית, ובנדו"ד - הכרעת הרוב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 00:35, 27 בינואר 2017 (UTC)
== מענדל או מנדל ==
הנושא כבר הועלה עשרות פעמים ותירצו שזה בשביל החיפוש, ואני הקטן לא זכיתי להבין מהו החילוק? הלא מקסימום ימצאו דף הפניה וידעו מהו הכתיב הנכון. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 11:32, 22 בינואר 2017 (UTC)
:צריך לזכור ששמות הערכים אצלנו, אינם כמו שם ערך בספר. יש להתייחס אליהם כקוד המפנה לערך. זה תפקידם העיקרי, ו-לא- דף הפניה לא מקבל בגוגל את אותו משקל של דף רגיל, גוגל מבדילים ביניהם. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו בטבת ה'תשע"ז 22:24, 24 בינואר 2017 (UTC)
::תעשה חיפוש בגוגל שמו של הרבי בעי"ן ותראה שהוא מוצא דפי הפניה (אגב, כשמתקנים משהו כאן לוקח כשבועיים עד שגוגל קולט את זה). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 01:02, 25 בינואר 2017 (UTC)
:::לפי הבנתי: א. מכיוון שדעתו הק' של הרבי שליט"א לכתוב מענדל ב"'''ע'''" דווקא, זה '''צריך''' להיות עיקרון. כיוון שזה עניין פרינציפי ועקרוני לא ניתן לסחור בזה, גם לא לטובת עיקרון אחר, גם אם הוא נעלה יותר. ב. גוגל בגדול ממזער את הבדלים בין מענדל ומנדל, ומיחס את ההבדל גם לטעות הקלדה/כתיב. יש שינוי, אבל מזערי. לעניינינו, כנראה שבין כה ויקיפדיה יעקפו, ובין כה נהיה מיד אחריהם.. ג. באמת אפשר לעשות גם דף הפניה, כנראה שגוגל מבדיל בין השתיים לפי מס' הכניסות, ואם יכנסו יותר מהחיפוש בלי ע יהיה שם יותר כניסות. וגם אם הוא מבדיל זה לא בקיצוניות כ"כ.
:::אגב כשחיפשתי עכשיו בגוגל "מנחם מנחם מ'''ע'''נדל שניאורסון" התוצאה השלישית היה הפניה מ"מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)" והרבעית הדף עצמו - א. דף ההפניה עקף, ב. אותו דבר אפשר להשיג גם במקרה הפוך (שלישי זה לא כזה גרוע). בברכת הגאולה השלמה -- [[משתמש:מחלק דולרים|חלוקת דולרים מאחדת את העם]] * [[שיחת משתמש:מחלק דולרים|פינת החי]] * 11:52, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז ''<font size="1">(26 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
::::הרבי שליט"א מלך המשיח אמנם קובע שהכתיב הנכון הוא בעין, אבל היכן עומד על כך כפרינציפ? באותה מידה שכותבים את שמו הק' באנגלית ובסינית בלי עין, כך לענ"ד ניתן לכתוב בעברית ישראלית בצורה שתהיה קליטה לציבור הרחב. -- '''[[משתמש:ד. שטרן|<span style="color: darkgoldenrod">ד. שטרן <font size="4"><sub>*</sub></font></span>]] [[שיחת משתמש:ד. שטרן|<span style="color: goldenrod">השמים מספרים</span>]]''' • 16:44, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז ''<font size="1">(26 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''יחי המלך המשיח!'''
צודק הרב {{א|ד. שטרן|הכוכב}} שלכאורה אין בזה פרינציפ (ולכן להביא את זה לועדה הרוחנית זה מגוחך), אולם יש כאן משום כתיב נכון. שמי הפרטי הוא שלום, וכשמישהו כותב שולם אני יוצא מדעתי, לו היה שמי יחיאל ומישהו היה כותב בתום לב (בכונה זה סיפור אחר) יכיאל גם הייתי יוצא מדעתי. מלבד זאת יש בזה גם קצת ענין של כבוד לשמו הק' של רבינו. זה דבר ראשון.
שנית, למה שתכתוב באופן קליט לישראלים ולא באופן קליט לחרדים החוצניקים? (גם הישראלים, אך להם זה כנראה פחות מפריע). מה שקליט לא אמור להוות שיקול, רק הכתיב הנכון. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 01:03, 27 בינואר 2017 (UTC)‏‎
:אני לא יודע באיזה גוגל חיפשתם, אבל בגוגל שלי, לא עולה שום דף הפניה בעמוד הראשון של התוצאות. בחיפוש אחר 'מענדל' עולים הערכים על הצמח צדק ובן המהר"ש, ולאחריהם ויקיפדיה. ובחיפושים אחר 'מנדל' עולה ויקיפדיה ראשון, חב"דפדיה שניה (וויקי ישיבה שלישית).
:בשולי הדברים אעיר, זה לא שאלה של שם 'קליט', זה עניין של כתיב על פי כללי הדקדוק בעברית (בעברית לא אמורים לכתוב 'ע' אם לא שומעים אותה). בן אדם שומע 'מנדל' הוא לא יעלה על דעתו לחפש 'מענדל'. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י' בשבט ה'תשע"ז 21:35, 6 בפברואר 2017 (UTC)
מוזר, אולי יש הבדל בין גוגל בסיומת co.il לבין סיומת .com? '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 03:41, 7 בפברואר 2017 (UTC)


== אין תמונה ==
== אין תמונה ==

גרסה מ־19:12, 10 בפברואר 2017

כמות מינימלית לערך

לענ"ד כדאי לקבוע מדיניות ברורה של כמות נפח מינימלית ליצירתו של ערך חדש, כדי למנוע מצב שיכניסו ערכים עם שורה שתיים. לדעתי זה צריך להיות 1,000 בתים (למי שרוצה להשוות: גדלו של הערך שמואל קנטרוף). אולי יותר.

כמובן שחריגים מכלל זה הם ערכים מחוייבי המציאות כמו שנים, תאריכים או ניגונים שאי אפשר לאחדם עם ערך אחר. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:28, י"ט בטבת ה'תשע"ז

א. כדאי להעביר את הדיון לשיחת חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה, כי שם מקומו. (או אפילו לכתוב בטיוטה עצמה). ב. כדאי לספור לפי מילים, כי המשקל נקבע גם מדברים שוליים כגון קישורים תמונות וכד בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 05:49, י"ט בטבת, ה'תשע"ז (17 בינו' למניינם), ימות המשיח
עד כמה שהבנתי הדלה מגעת, מטרת הטיוטה הנ"ל אינה לכתוב מדיניות לחב"דפדיה אלא עקרונות. בזה אמור להיכלל על אישים מסויימים שאולי נוגדים לעקרונותינו, אך לא כל המדיניות צריכה להיכתב שם (אולי יש להעביר תגובה זו לשיחה שם, שכן הרבה דברים שנכתבו שם אינם מתאימים להנ"ל). שף ויתיבקאנפרענץ רום 07:19, 17 בינואר 2017 (UTC)
הדיונים שקדמו לפתיחת הדף היו על הצורך במדיניות, כמובן שזה הדף הכי חשוב. אח"כ יצטרכו לפצל אותו לפי נושאים ולאחד עם דפי המדיניות הקיימים. כל הנ"ל לפי הבנתי. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 07:30, י"ט בטבת, ה'תשע"ז (17 בינו' למניינם), ימות המשיח
אעדכן את הפתיח שם בהתאם. --שיעשיחה כ"ו בטבת ה'תשע"ז 21:43, 24 בינואר 2017 (UTC)
מקובל שזה רק "הגדרות וגבולות רוחניים ורעיונים" אבל, 1. צריך גם מדיניות. 2. כדאי גם אותה להתחיל כטיוטה. 3. גם בהם יש דברים שצריך להגיש לוועדה הרוחנית, כמו למשל אם לכתוב ערכים גם על בנושאים כלל יהודיים, מענדל/מנדל וכו'. 4. גם את קצת דפי המדיניות כדאי להעביר לכתיבה מחדש. 5. כדאי לאגד את כל דפי המדיניות בקטגוריה נפרדת, ב"ראה עוד" ואח"כ בתבנית ניווט. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 12:04, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח
מסכים, מלבד 2, הרי כבר קיים ערך, אז אפשר לעבוד עליו ישירות. כמובן שכל נושא שיש לו קשר לועדה הרוחנית ניתן להוסיף לדף הנ"ל, ולאחר הכרעת הועדה הרוחנית יוחזר למקום המתאים. --שיעשיחה כ"ט בטבת ה'תשע"ז 00:28, 27 בינואר 2017 (UTC)

אינני מסכים עם 3. לא כל דבר שייך לועדה דברים אלה אמורים להיות שייכים לועדה הגשמית, ובנדו"ד - הכרעת הרוב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:35, 27 בינואר 2017 (UTC)

אין תמונה

משום מה התבנית 'אין תמונה' לא עובדת. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:35, 23 בינואר 2017 (UTC)

גם היתה בעיה בתבנית ציטוט (שכבר טופלה בינתיים), בפירושונים ואולי בעוד. כנראה בניסיון שיפור התחזוקה לאחרונה, נגרמו גם כמה מגרעות..
בכ"א, שיחזרתי גירסאות באין תמונה ובפירושונים ונראה לי שזה בסדר עכשיו.. הקהל - שיחה 02:36, 25 בינואר 2017 (UTC)

מילון:מושגים חסידיים

אני מציע לפתוח בחב"דפדיה מרחב ערכים בו יופיעו מושגים הראויים לערך מפאת חשיבותם, אך אינם מהווים ערכים אנציקלופדיים אלא מילוניים. בה נשלב את הערכים קאך, שטורעם, ממ"ש, ודומיהם.

לצורך כך ניבדוק בויקישיבה - אתר תורני (שהיה יכול להיות מוצלח לו היו בו כותבים). שפתחו לצורך מושגים תורניים מרחב שנקרא מילון: בדף הפתיחה למיזם נכתב: "שלום וברוכים הבאים בשם ה'! פרוייקט מילון של ויקישיבה נועד ליצור מאגר של ביאורים מילוניים למושגים ע"פ חז"ל ופרשנים ראשונים ואחרונים. להגעה לערכים במילון יש לכתוב "מילון:" ואז את שם הערך, לדוגמה מילון:עם. אין צורך ברווח אחרי הנקודתיים. גולשים מוזמנים להתחיל להוסיף ערכים! ערכים להוספה: מילון:עם, מילון:כעס, מילון:נתינה, מילון:נבל ברשות התורה". --שלום - עליכם כ"ו בטבת ה'תשע"ז, למניינם 14:28, 24 בינואר 2017 (UTC)

מצטרף , אולי כדאי לעשות את זה כפרויקט נפרד על דרך ויקימילון, וכנ"ל את הפתגמים, לעשות ע"ד ויקיציטוט.
ולהעיר, כפי שעורר חבר, שיום ההולדת העשירי של חב"דפדיה מתקרב, ואולי אפשר לקשר. יעקב בן שמואל - שיחה 16:10, 24 בינואר 2017 (UTC)
נגדכתית למאורבית הבד 05:01, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

שלום לא הייתה שום הצבעה ושום החלטה!
אל תעביר שום דבר עד להצבעה מסודרת ובהחלטת יותר ממפעיל אחד!! • כתית למאורבית הבד 12:07, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

יפה אני שמח שהצטרפת לדיון. אני מצר על כך שעד שאין נוקטים פעולה מעשית בנושא אינך מצטרף לדיון. אשמח לשמוע דיעות נוספות. --שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 12:09, 26 בינואר 2017 (UTC)
בעד - ההגדרה של ערכים אלו הם מילוניים בלבד, ואין טעם להתעקש שיישארו במרחב הערכים הסטנדרטי, גם למחוק זה לא תמיד אלטרנטיבה.. (בכל זאת בחסידות חב"ד ישנם ביטויים מאוד ייחודיים שראויים להתייחסות), 'כתית' - באמת עם כל הכבוד שאני רוחש לך - ראוי שתתייחס לדברים עם נימוקים, סה"כ האתר הוא דמוקרטי ואינך יכול לפעול עפ"י שיקולי 'קבלו דעתי', רוצה שנשתכנע? נמק!.--הנחה - שיחה 12:14, 26 בינואר 2017 (UTC)
בעד לכתוב מושגי מילון. בעד לעשות זאת כפרויקטים שונים ויקימושג וויקיפתגם. בעד לקשר את זה ליום הולדת. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 12:18, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

בעד חזק אולם יש לקבוע לפני שמתחילים כללים איזה מילים/מושגים שייכות לערך (פארברענגען), איזה למילון (שטורעם), ואיזה בכלל לא (‏mushroom‏, על אף שאני מסופק בזה...). שף ויתיבקאנפרענץ רום 12:49, 26 בינואר 2017 (UTC)

אה, ואני נגד חזק כל ציון ליום ההולדת של חב"פדיה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 12:51, 26 בינואר 2017 (UTC)

כשלב ראשון עומדות לפניכם שלשת הערכים שמוצבת עליהם תבנית חשיבות מכיון שהם מילוניים, והם ממש, שטורעם, וקאך. קשה כעת לעבור על כל הערכים ב ולהחליט איזה מהם שייך לקטגוריה, אבל לדעתי זה לא תלוי רק במושג אלא גם בתוכן של הערך. כלומר ערך שכולל בתוכו מידע חסידי ותוכני עם שיחות של הרבי לא יכול להיכלל בקטגוריה הזאת, אלא רק ערכים שבהם מבוארת המשמעות המילונית של הערכים, כדוגמת הערכים הנ"ל. שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 12:54, 26 בינואר 2017 (UTC)
כל מושג זכאי לערך מילוני, שמסביר את המושג ותו לא. בנוסף ישנם מושגים שבנוסף למילון הם גם זכאים לערך, לפי הכללים שצריך לקבוע בחב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים ליצירת ערכים#על מה כותבים ערך?. אם באמת יוכרע לעשות זאת כפרויקט נוסף, ניתן לקשר בין הערכים למילון (על דרך ויקיפדיה). כנ"ל פתגמים. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 13:56, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח
בעד עונה בהחלט על מדיניות ומטרת חבדפדיה - הפצת המעיינות ובשורת הגאולה. -- ד. שטרן * השמים מספרים • 16:47, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

ראשית כל, הגבתי לפני ששינת! שנית, גם אם הוחלט שכן - יש ליצור מרחב נפרד, ולא כמו שעשית. • כתית למאורבית הבד 20:07, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

הסבר נא מה כוונתך ומה התועלת בזה. שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 20:11, 26 בינואר 2017 (UTC)
כוונתי היא, אם הבאת לחמך מויקישיבה, תראה מה המרחב של הערכים, ומה המרחב של ערכי המיקרוספדיה תלמודית. התועלת היא שמוכח שזה עניין שונה (וניתן לעשות שהחיפוש הרגיל יהיה גם במרחב המילון), ואם זה לא במרחב שונה, זה סתם חסר תועלת לכתוב בתחילת הערך שזהו "מילון:".
גם, יש ליצור כללים ברורים מה ראוי להיכנס, וכיצד יש לערוך שיהיה ראוי. 68.194.89.33

קטגוריה מתאימה לערך 'יצר הרע'

מה לדעתכם הקטגוריה המתאימה לערך 'יצר הרע'? --שיעשיחה כ"ו בטבת ה'תשע"ז 20:06, 24 בינואר 2017 (UTC)

מה הספק הוא שייך לכמה, לחסידות לנגלה ועוד--הנחה - שיחה 20:13, 24 בינואר 2017 (UTC)
כמעט כל ערך תורני יש בו אותו ספק (תשובה, מצוות, יום טוב, חנוכה וכו'). בנוגע לערך זה ספציפית אינני יודע עד כמה הוא שייך לחסידות. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:21, 24 בינואר 2017 (UTC)
לא חסר ביאורים בחסידות אודות היצר הרע וההבדל בינו לנפש הבהמית, כן לא חסר ביאורים על מאמרי חז"ל שדברו אודותיו ("אתה רע רשע.. ככל השמות.." וכו')--הנחה - שיחה 15:42, 25 בינואר 2017 (UTC)
הערך במצבו הנוכחי אין בו מילה חסידות, הוספת קטגוריה חסידות זה חוכא ואיטלולא. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:54, 25 בינואר 2017 (UTC)
לא קלטתי ששאלת שיע מתייחסת לקישור של 'יצר הרע' (גם לזה כמדומני שברגע ששייך רק חסר, יש להוסיף תבנית ערך חסר ולציין סיבה ולקשר לקטגוריות המתאימות עד שיבוא האיש ויוסיף את החסר(וחלק מהסיכויים שיגיע לזה הוא על ידי הקטגוריה)), חשבתי שהיא מתייחסת לתוכן של 'יצר הרע'... .--הנחה - שיחה 18:28, 25 בינואר 2017 (UTC)

אירכוב

אל מפעילי המערכת המסורים אנא ארכיבו דף זה, יש לנו מיד הרבה דיונים לאחרונה (כן ירבו..)--הנחה - שיחה 12:20, 26 בינואר 2017 (UTC)

יש לי הצעה משונה

בגין הטרדות חוזרות ונשנות, האם ישנה אפשרות לעשות חיפוש "זלמנוב" ולחסום את כל הערכים שעולים? בוט יכול לעשות כזה דבר? שף ויתיבקאנפרענץ רום 13:37, 26 בינואר 2017 (UTC)

הוצע כבר בעבר למנות בורר שמתמצא קצת בערכי מגדל העמק ויכול לפשר בין שני הצדדים, קרי העורכים האנונימיים/ החדשים מצד אחד ומצד שני המשתמש כתית שכפי הנראה קשור לעניין באיזוהי צורה (לא ראיתי מעולם שהוא הכחיש זאת). עד שלא יהיה בורר, נבצר ממני באמת להבין מדוע עריכות רבות שאיני רואה בהם שום פסול - מבוטלות לאלתר בלי שום נימוק. --שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 13:42, 26 בינואר 2017 (UTC)

ומה עם ההטרדות בערכים האחרים? את העריכה בערך על צבאות ה' לא פתחתי ולא שיחזרתי, אולם המטריד לא הגביל את עצמו לשם. ולמען האמת, משתמשים מסויימים הביאו את עצמם למצב כזה, שכאשר אני רואה עריכה שלהם, בא לשחזר גם מבלי לקרוא. אני מתחיל קצת להבין את הטענות על 8775 (על אף שהתנהלותו הרבה יותר נורמלית 1. אינו כותב שטויות והגזמות ('עורך ספרים תורניים' על עורך ספרי ילדים, 'מנחה מבוקש' (מה זה? שמענו על מרצה מבוקש, אך מה זה מנחה מבוקש), כותב תמיד עניינית. 2. לפני שמשנה פותח בדף השיחה. אולם בכל זאת) כאשר נוצר מצב שבלי לפתוח את העריכה יודעים כבר בערך על מה מדובר (ולא משנה באיזה ערך) זה מעצבן מאוד. שף ויתיבקאנפרענץ רום 13:57, 26 בינואר 2017 (UTC)

בובות קש

אני מציע מדיניות כזו:

מותר לכל משתמש לפתוח חשבון נוסף על חשבונו (מה שנקרא 'בובת קש') בתנאים הבאים:

  1. אין להשתתף בדיון ביותר משם משתמש אחד (להבהיר, דיון אינו חייב להתנהל בדף שיחה אחד, כל דיון בנושא אחד ובהמשך אחד, גם אם הוא בדף שיחה אחר נידון כדיון אחד).
  2. אין לפתוח חשבונות אין סוף ללא סיבה, זה רק מפריע לעקוב.

יכולות להיות מספר סיבות לפתוח חשבון נוסף:

  1. חשבון בוט או חשבון לעריכות משניות (הגהה וכו'). כמו כן יהיו כאלה שירצו לפתוח חשבון מיוחד לעריכות מסוג מסויים.
  2. אנונימיות. כאשר זהותו של אחד המשתמשים ידועה לכל ייתכן ויפתח חשבון שני כדי לכתוב באנונימיות.
  3. החלפת שם משתמש בשל אובדן סיסמא או מסיבה אחרת. במקרה כזה יציין המשתמש לרוב את שמו הקודם.
  4. משתמש לארגזי חול.

דרכי הטיפול בבובות קש

כאשר ישנו חשש שמשתמש הפר את הכללים ועשה שימוש לרעה בבובת קש, יש לפנות אל מפעילי המערכת בפניה אישית. הללו יבדקו את כתובת הIP‏ של המשתמש ובמקרה הצורך, יחסום את בובות הקש לצמיתות ואת המשתמש עצמו לזמן מוגבל.

מה דעתכם? -- נכתב ע"י שף ויתיב ששכח לחתום את שמו.

כל הכללים האלו הם כללים ברורים בויקיפדיה. ולכן בזה הרגע חסמתי משתמש שעבר לרעה על הכלל הראשון. --שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 15:09, 26 בינואר 2017 (UTC)‎

‏:ייש"כ. אני מניח אם כן שניתן לייצר דף מדיניות. יש מתנגדים? שף ויתיבקאנפרענץ רום 15:23, 26 בינואר 2017 (UTC)

בעד להעיר שצריך לציין במפורש שזהו בובת קש (אלא אם כן לא משתמש יותר במשתמש הישן) יעקב בן שמואל - שיחה 15:48, 26 בינואר 2017 (UTC) בעד --מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 16:13, 8 בפברואר 2017 (UTC)

בתור מה?

מי אתה, מר 'שלום' שעקב כך שאתה ומר 'שף ויתיב' החלטתם ע"פ סיבה בלתי הגיונית וסבירה בעליל (!) לחסום את העורך לוי בן חורין??!!

בלי לבדוק ביסודיות מאומה! רק כי לא מתאים לחלק מהעורכים שישנה פעילות (ולא משפחה!) מצליחה עם אידאולוגיות שונות מהם!!!

אני מודיע מראש, שנפלה כאן טעות חמורה בעורך שכלל לא מבני המשפחה, אך מכיר אותם ופועלם היטב ועל כן יש להחזיר את העורך לוי בן חורין לפעולה בהקדם.

בציפייה להבנה לסגנון הכתיבה ושיתוף פעולה פורה לנח"ר אד"ש בהתגלותו הקרובה. נאו! יחי המלך המשיח!--147.235.82.200 17:45, 26 בינואר 2017 (UTC)

מדובר באותו בן אדם ללא ספק, ואיני מעוניין להסביר לך באיזה דרכים נודע לי זאת. אנא, הפסיקו להטריד אותנו, וחפשו לכם תעסוקה אחרת. תודה. שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 17:56, 26 בינואר 2017 (UTC)

מחבר ושנת הוצאה בציון ספר

אני מציע שכאשר מציינים ספר מסויים (בד"כ ב'לקריאה נוספת') אזי במקום לרשום את שם המחבר בהתחלה ולאחר שם הספר את שנת הוצאתו כנהוג עד עתה,

לרשום קודם כל את שם הספר ותיאורו ולאח"מ בסוגריים את שם המחבר ושנת הוצאה לאור:

ר' פאלע - שיחה

הרעיון הגיוני בהחלט, אך היות שכך מקובל בכתיבה אנציקלופדית ואקדמאית, וברצוננו שהחומר בחב"דפדיה יהיה באופן המתקבל, ו'הלך בנימוסא' (כל עוד זה לא סותר חלילה את דרך התורה), נמשיך לכתוב כמקובל בעולם האקדמאי, תחילה שם המחבר ואח"כ שם הספר . --שיעשיחה ו' בשבט ה'תשע"ז 21:31, 2 בפברואר 2017 (UTC)

כבר לא ישים, אם היו עושים זאת מהתחלה היה יותר טוב, עכשיו זה ממילא בכל ערך (או מ"מ) לפי מצב רוח הכותב, אני אישית חושב שזה לא נורא. שף ויתיבקאנפרענץ רום 22:53, 2 בפברואר 2017 (UTC)

ברור שזה לא טוב שאין אחידות, ואם נקבע מסמרות מכאן ולהבא, אז לאט לאט חב"פדיה תקבל צביון אחד, הן בגלל שכל המובאות החדשות יהיו אחידות והן בכך שיש לקוות שלאט לאט יתוקנו הקודמות. --שיעשיחה י' בשבט ה'תשע"ז 21:37, 6 בפברואר 2017 (UTC)

תבניות תאריכים

בעבר עשיתי עד לתאריך ד' שבט. אני רואה שבימים הקרובים לא יהיה לי זמן להתעסק בזה בעצמי. מי שיכול להטות כתף - יבורך. להתראות - שיחה 12:16, 29 בינואר 2017 (UTC)

יש"כ גדול על הביצוע למרות הקושי. --שיעשיחה ו' בשבט ה'תשע"ז 21:39, 2 בפברואר 2017 (UTC)