ארז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "תו"א" ב־"תורה אור") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
מ (החלפת טקסט – " אותיות " ב־" אותיות") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ה'''ארז''' הוא הגדול שבצמחים לעומת ה[[אזוב]] שהוא הגדול שב[[צומח]]. ושניהם רומזים לבחינת ה[[מדות]] שב[[אצילות]], בחינת [[ז"א]], כי בבחינת המדות קיימת צמיחה מקטנות לגדלות (לעומת אותיות הדיבור שהוא בבחינת [[דומם]]). | ה'''ארז''' הוא הגדול שבצמחים לעומת ה[[אזוב]] שהוא הגדול שב[[צומח]]. ושניהם רומזים לבחינת ה[[מדות]] שב[[אצילות]], בחינת [[ז"א]], כי בבחינת המדות קיימת צמיחה מקטנות לגדלות (לעומת [[אותיות]]הדיבור שהוא בבחינת [[דומם]]). | ||
הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה. | הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה. |
גרסה מ־23:48, 15 ביולי 2016
הארז הוא הגדול שבצמחים לעומת האזוב שהוא הגדול שבצומח. ושניהם רומזים לבחינת המדות שבאצילות, בחינת ז"א, כי בבחינת המדות קיימת צמיחה מקטנות לגדלות (לעומת אותיותהדיבור שהוא בבחינת דומם).
הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה.
הארז רומז על יוסף הצדיק שהיה מלך, כי יוסף הוא לשון תוספת וריבוי שמתוסף והולך בהגדלה והגבהה למעלה מעלה ברום המעלות, וכמ"ש "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה", ויוסף הוא בבחינת ז"א, בחינת יסוד שבו.
בבית המקדש
בית המקדש נבנה מעצי ארז שנכרתו במיוחד על ידי חירם מלך צור מן הלבנון.
מקורות לעיון:
- תורה אור מד. ב', לקוטי תורה במדבר נז. ג' ס. ד'.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")