עצם הנשמה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
כלומר: הנשמה היא 'חלק אלוקה ממעל ממש' – בורא שעשה עצמו [[נברא]]. יחידה היא הדרגה העמוקה ביותר בנברא, כפי שהוא דבוק במקורו - הבורא. ועצם הנשמה היא דרגת הנשמה כפי שעדיין היא בורא. | כלומר: הנשמה היא 'חלק אלוקה ממעל ממש' – בורא שעשה עצמו [[נברא]]. יחידה היא הדרגה העמוקה ביותר בנברא, כפי שהוא דבוק במקורו - הבורא. ועצם הנשמה היא דרגת הנשמה כפי שעדיין היא בורא. | ||
גילוי עצם הנשמה מתבטא בכך ש"תיכף כשניעור מרגיש בנשימת האויר ענינו של משיח . . התגלות מציאותו בתור [[מלך המשיח]]". ועל דרך זה ש"הוא נשבר ונדכא מזה שבזמן הגלות לא יש גילוי אלקות". | גילוי עצם הנשמה מתבטא בכך ש"תיכף כשניעור מרגיש בנשימת האויר ענינו של משיח.. התגלות מציאותו בתור [[מלך המשיח]]". ועל דרך זה ש"הוא נשבר ונדכא מזה שבזמן הגלות לא יש גילוי אלקות". | ||
[[קטגוריה:נפש]] | [[קטגוריה:נפש]] |
גרסה מ־03:31, 13 במרץ 2014
באופן כללי, עצם הנשמה קשור לדרגת היחידה (ניצוץ משיח), הדרגה העמוקה ביותר בנשמה. אך בשיחות של הרבי משנת תשנ"ב מדבר בדרגה פנימית עוד יותר. עצם הנשמה כפי שהיא דבר אחד עם עצמות ומהות".
כלומר: הנשמה היא 'חלק אלוקה ממעל ממש' – בורא שעשה עצמו נברא. יחידה היא הדרגה העמוקה ביותר בנברא, כפי שהוא דבוק במקורו - הבורא. ועצם הנשמה היא דרגת הנשמה כפי שעדיין היא בורא.
גילוי עצם הנשמה מתבטא בכך ש"תיכף כשניעור מרגיש בנשימת האויר ענינו של משיח.. התגלות מציאותו בתור מלך המשיח". ועל דרך זה ש"הוא נשבר ונדכא מזה שבזמן הגלות לא יש גילוי אלקות".