ענני הכבוד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 1: שורה 1:
"ענני הכבוד" הקיפו את כל ישראל, זאת אומרת שהיתה זו בעיקר המשכת [[אור א"ס]] ב"ה בבחינת "[[מקיף]]", וזאת מלבד העובדה שהיו אלה גם עננים גשמיים שנועדו להגן על ישראל, אלא שהיו בעלי סגלות מיוחדות.
"ענני הכבוד" הקיפו את כל ישראל, זאת אומרת שהיתה זו בעיקר המשכת [[אור א"ס]] ב"ה בבחינת "[[מקיף]]", וזאת מלבד העובדה שהיו אלה גם עננים גשמיים שנועדו להגן על ישראל, אלא שהיו בעלי סגלות מיוחדות.


הקפת בני ישראל בענני הכבוד - התבטאה הן בגשמיות והן ברוחניות:
הקפת בני ישראל בענני הכבוד - התבטאה הן בגשמיות והן ברוחניות:

גרסה מ־21:54, 12 במרץ 2014

"ענני הכבוד" הקיפו את כל ישראל, זאת אומרת שהיתה זו בעיקר המשכת אור א"ס ב"ה בבחינת "מקיף", וזאת מלבד העובדה שהיו אלה גם עננים גשמיים שנועדו להגן על ישראל, אלא שהיו בעלי סגלות מיוחדות.

הקפת בני ישראל בענני הכבוד - התבטאה הן בגשמיות והן ברוחניות:

א. שהגנו על ישראל בהיותם במדבר מפני פגעים ומזיקים הבאים מהחוץ - מפני השמש והגשם, נחשים ועקרבים, חיצים ואבנים שירו המצרים לעברם וכו'.

ב. המשכת אור אין-סוף בבחינת מקיף - המעוררת ומגלה את כח המסירות נפש שבקרב ישראל, הנובעת מעצם הנשמה האלקית המצויה בכל ישראל - ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו וכו'.

ומכיון שענני הכבוד בגשמיות נשתלשלו ונמשכו מענינם הרוחני שפעל אהרן הכהן, לפיכך גם ההגנה והשמירה שתרמו ענני הכבוד היתה על כל ישראל בשוה, כי מצד עצם הנשמה כולם שוים. והיינו, שענני הכבוד הקיפו והגנו על כל ישראל ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו, ואפילו מיכה עם הפסל בחיקו - חסה בצל ענני הכבוד.

המשכה זו היא על ידי אהרון הכהן דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי היחידה שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")

תבנית:מבט