שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/אישים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 88: שורה 88:
:::::מישהו שרבותינו כתבו עליו, זה ודאי קריטריון לחשיבותו. צריך גם להוסיף "אם רבותינו נשיאנו סיפרו על תולדותיו או אם קיים מידע וכו'".
:::::מישהו שרבותינו כתבו עליו, זה ודאי קריטריון לחשיבותו. צריך גם להוסיף "אם רבותינו נשיאנו סיפרו על תולדותיו או אם קיים מידע וכו'".


הדיון יסתיים מיידית, אם מישהו יביא דוגמה לחסיד שאינו עונה על הקריטריונים דלעיל, כמדומני שאף אחד לא יצדד בכתיבת ערך כזה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ז באב ה'תשע"ג 08:00, 24 ביולי 2013 (UTC)
::::::הדיון יסתיים מיידית, אם מישהו יביא דוגמה לחסיד שאינו עונה על הקריטריונים דלעיל, כמדומני שאף אחד לא יצדד בכתיבת ערך כזה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ז באב ה'תשע"ג 08:00, 24 ביולי 2013 (UTC)
::::::::מצטרף לדעת שיע וזוננ-יפה (עדיין לא ברור על מה הויכוח) ואוסיף: כל מידע על חסיד מהדורות הקודמים ועל הנהגתו בעבודת השם, הוא מידע חשוב מאוד. לפעמים המידע אינו חשוב מצד עצמו אך חשוב כדי להבין את תולדותיהם של חסידי חב"ד '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ל' באב ה'תשע"ג, למניינם 02:48, 6 באוגוסט 2013 (UTC)
:::::::מצטרף לדעת שיע וזוננ-יפה (עדיין לא ברור על מה הויכוח) ואוסיף: כל מידע על חסיד מהדורות הקודמים ועל הנהגתו בעבודת השם, הוא מידע חשוב מאוד. לפעמים המידע אינו חשוב מצד עצמו אך חשוב כדי להבין את תולדותיהם של חסידי חב"ד '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ל' באב ה'תשע"ג, למניינם 02:48, 6 באוגוסט 2013 (UTC)
::::::::א. אין צורך ליצור כינויים לשם כינוי... ב. אני טוען שבחב"דפדיה צריכים להופיע ערכים מלאים על כל חסידי חב"ד, ואין שום חילוק בין חסידים מדורות קודמים המופיעים בכתבי רבותינו נשיאינו (שעליהם כולם מסכימים שצריכים לכתוב ערכים) לבין חסידים מדורותינו אלה, והראיה - מכך שאדמו"ר הריי"צ ראה לנכון לכתוב גם אודות תולדותיהם של 'סתם' חסידים. שיע טען שאדמו"ר הריי"צ לא כתב על 'סתם' חסידים אלא רק על כאלו שאפשר ללמוד מהם הוראה בעבודת ה', אני עדיין לא מסכים איתו אבל לא רואה צורך להתווכח ולהתפלסף, במיוחד שאני משער שבסופו של דבר אשאר בעמדת מיעוט כי הרוח הכללית היא שצריך לכתוב רק על אנשים 'משמעותיים' ולציין רק את תאריכי הולדתם ופטירתם של אנשים 'משמעותיים', חבל. לענ"ד זה יונק ממקורות זרים, כי אותי חינכו שצריך לייקר ולהכיר כל חסיד באשר הוא, והאנציקלופדיה החב"דית לא אמורה להיכנס לשיקולים קטנוניים של 'חשיבות'. מה שאני כן מסכים איתכם בכל התוקף, שכל ערך שעולה צריך להיות ערך מלא ומפורט, ולדוגמא, הערך על [[ישראל נח בלניצקי]] על כל גודל מעלתו, הוא ערך שפחות מכבד ומעשיר את חב"דפדיה מאשר ערך על אדם זוטר כ[[חיים נבו]] (למרות שגם בו יש מה לערוך).  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  ל' באב ה'תשע"ג  •  03:36, 6 באוגוסט 2013 (UTC)


===סופרים===
===סופרים===

גרסה מ־05:36, 6 באוגוסט 2013

לא הבנתי, אם הוא ראש ישיבה, לא מגיע לו ערך??? אני חושב, שכל אדם שיש לו מעמד גבוה זכאי לערך (במידה וידועים הפרטים עליו) כיון שכשמישהו יחפשנו, הוא ימצא, וד"ל.• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 11:59, 21 ביולי 2013 (UTC)

כללתי ראש ישיבה. מעמד גבוה זה הגדרה רחבה... ר'ובן - שיחה 12:04, 21 ביולי 2013 (UTC)
למה ראש ישיבה נכלל בזה? מעמד גבוה זה אומר אפילו שליח ואפילו מלמד (חסידי... וד"ל)• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 12:09, 21 ביולי 2013 (UTC)
אם כן אין לדבר סוף. ר'ובן - שיחה 12:11, 21 ביולי 2013 (UTC)
ומהו הפירוש שפעל מהפכה בחב"ד? אלא נ"ל לכתוב כך:
חסידים בני זמנינו - לא כל אדם המתארח בבית חב"ד זכאי לערך, גם לא כל אברך צעיר ולא בוגר, ערכים יש לכתוב אך ורק על כאלו המתאימים לאחד מקריקטריונים הבאים: אישיות ציבורית, אישיות תורנית ומנהל מוסד. לדוג': שליח הנמצא בשליחות מעל חמש שנים, מלמד (חסידי) ותיק, ראש ישיבה וכו' וד"ל.
אנא הבע דעתך.• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 12:26, 21 ביולי 2013 (UTC)
רעיון נחמד. רק שיש להגדיר מהו המינימום לאישיות תורנית? ר"מ? חיבר ספר/קובץ חידו"ת? ומהו המינימום לאשיות ציבורית.
כמו כן אני מתלבט האם לעשוןת קריטוריונים לחסידים מהדורות הקודמים או לאפשר את כולם. ר'ובן - שיחה 12:34, 21 ביולי 2013 (UTC)
על רמי"ם וכו' אני חושב שצריך לעשות מינימום של חמש שנים או כיו"ב, לגבי חסידים מהדורות הקודמים, אלו שמסופר עליהם בשיחות, הרי שכדאי להביאם, אלא שצריך יותר פרטים מאשר סיפורים (כלומר, הולדת וכו'), אמנם שאם מסופר עליו רבות אצל כולם ללא פרטים כהולדת, לאפשר. כנלענ"ד • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 12:37, 21 ביולי 2013 (UTC)
ומה בדבר חסידים שלא מופר עליהם? ר'ובן - שיחה 12:46, 21 ביולי 2013 (UTC)
בעצם, למה לא על כולם (כמובן אם ידועים עליהם פרטים בסיסיים), אבל לא רק שנולד ונפטרצאצאיו, אלא גם מה עשה, ולחפש עליו סיפורים. אגב 'שם עט' יש ליצור ממנו הפניה לערך המורחב. • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 13:04, 21 ביולי 2013 (UTC)

דעתי (שנוזל)

תבנית:נא לא לעזור לי

בקרוב...

שנוזעל - שיחה • י"ד באב ה'תשע"ג 18:31, 21 ביולי 2013 (UTC)

דעתי האישית

ספרים

לא ערוך לשונית. בפעם הראשונה שקראתי לא הבנתי האם אני מתבקש לכתוב ערך על האישיות או על ההוצאה המודפסת. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)

ניסיתי להחליף ניסוח, אני מקווה שזה ברור יותר. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
הוצאה מכובדת או מוכרת, לענ"ד לאו בדווקא. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
הניסוח הזה נשאר מויקיפדיה, כוונתי היא להוצאה אמינה. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
שוב, אפשר לשנות, לא צריך להיצמד לויקי. מה גם שלדעתי גם הוצאה לא אמינה (דוגמת מ.ז. ... ) נחשבת להוצאה, ומראה על חשיבותו של נשוא הערך. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
זוננשיין, אם אדם הוציא על עצמו חוברת, זה עדיין לא מראה על חשיבות. אני מסכים שלא צריך להפריז בכך, אבל כן חשוב שתהיה איזושהי הבהרה שלא כל חוברת מצדיקה ערך. אם לא 'הוצאה מוכרת' איזה ניסוח אתה מציע? --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 07:46, 24 ביולי 2013 (UTC)
ללא ספק עדיף חייבים לקבוע הוצאה אמינה משום שאיננו רוצים ערכים לא אמינים. ר'ובן - שיחה 11:09, 24 ביולי 2013 (UTC)
לא מדובר פה ליצור ערכים על הספרים עצמם אלא ליצור ערך על אנשים שיצאו עליהם ספרים או חוברות. אני חושב שכל אחד שיצאה עליו חוברת, הדבר מראה על חשיבותו, ואפילו אם החוברת יצאה בהוצאת בני המפשחה כתשורה לאחת מהשמחות המשפחתיות, ואפילו אם היא לא הכי מדוייקת שבעולם. אנשים לא נוהגים לעשות מעצמם צחוק, ואם הם רואים לנכון להוציא חוברת על תולדות חייו (וכל חוברת, גם חוברת קטנה של 16 עמודים - מוכרחים שיהיה מספיק חומק בשביל לכתוב...), זה קריטריון המוכיח בהחלט על חשיבות נשוא הערך. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ז באב ה'תשע"ג • 11:44, 24 ביולי 2013 (UTC)
הריני להודיעך חגיגית, מתוך היכרות עם שלל החוברות הקיימות, שזה לא קריטוריון מדוייק. יכולה להיות חוברת של חמישים עמודים שכל כולה תהיה מליאה בתיאורים מזוויות שונות על היושר, ההומור והרגש המשפחתי של 'אבינו ז"ל'... בקיצור, לא משהו שמצדיק ערך.---משיח נאו! חסיד חב"ד - שיחה - י"ז באב ה'תשע"ג - 12:08, 24 ביולי 2013 (UTC)
זוננשיין, ממש לא. ניכר ומעולם לא ראית חוברות שמוציאים בני משפחה. אכן, יש כאלו העושים מעצמם צחוק.. זה לא קריטריון. • שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:13, 24 ביולי 2013 (UTC)

פרסום

אני חולק על פסקה זו. כל אדם מפורסם צריך לקבל ערך, וגם אם לא בשביל הערך עליו עצמו, אלא שבזכותו ייכנסו לחב"דפדיה ומערך זה יעברו לערכים אחרים כמנהג הגולשים שליט"א. כמובן - בתנאי שהוא קשור לחב"ד. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)

השיקול שבזכותו יכנסו לחב"דפדיה אינו שיקול ראוי לפתיחת ערך, השיקול היחיד שצריך להיות הוא עד כמה זה אנציקלופדי (לענ"ד כמובן). - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
לא מסכים (ושוב, כמובן בתנאי שמציגים את הקשר שלו לחב"ד גם אם באופן קלוש). • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
אנציקלופדיה לא אמורה לעשות ערכים שאינם מתאימים משום שזה יגרום לאחרים להכנס אליה, אך כבר התווכחנו רבות בנושא ונראה לי שכדאי שנראה דעות נוספות. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
אני מחכה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
מתנגד בנחרצות לערכים שלא קשורים לחב"ד (אלא בקשר קלוש). ערכים כאלו בסופו של דבר יורידו את הרמה שלנו ויפגעו בכללות המיזם. המשאב העיקרי שלנו כאן הוא זמנם של המתנדבים. כאשר מכניסים ערך כזה, צריך גם שאחרים מלבד הכותב יגיהו אותו, אח"כ צריך גם לעדכן אותו מפעם לפעם וכל זה יבוא כמובן על חשבון ערכים שבאמת צריכים להיות כאן... --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 07:49, 24 ביולי 2013 (UTC)
ובכן, בא לא ניכנס לניואנסים של 'קשר קלוש' או שלא.. שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:17, 24 ביולי 2013 (UTC)

בית רבי

גם בן דוד של הרבי זכאי לערך, ואפילו רק בגלל שהוא בן דוד! • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)

שיניתי לבני דודים שניים וכדו'. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
אם יש מספיק מידע, לענ"ד גם בני דודים שניים ראויים לערך. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
והיכן יהיה הגבול? - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
לא יהיה גבול. כל עוד והוא גם קשור למשפחת בית הרב וגם יש עליו מספיק מידע - יש להכניס (ושוב, זו דעתי בנוגע לשאר הנושאים...). • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
אם אין גבול אז כל יהודי קרוב של הרבי דרך אברהם אבינו. אני מסכים עם הגבול של בני דודים שניים (ואפילו הייתי מחמיר יותר, אבל די). --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 07:50, 24 ביולי 2013 (UTC)
מצטרף ל'בן דוד שני' ולא להגדרה, אלא לגבול. אם יש אנשים רחוקים יותר, ונצטרך לכתוב עליהם, אז זה לא בגלל הקשר המשפחתי... • שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:19, 24 ביולי 2013 (UTC)

ייחוס

אפשר דוגמא בבקשה? זה נשמע לי ממש לא קשור. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)

הכוונה, איש לא יהיה זכאי לערך מהסיבה שהוא מצאצאי משפחת רבותינו נשיאינו. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
לדעתי דווקא כן, ובכל אופן, זה לא מה שמשמע מהניסוח. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
למה כן? אדם שלא מעניין איש ולא עשה דבר יהיה זכאי רק משום שהוא "משפחה"? - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
לדעתי כן. על כל פנים עד לדרגת נין ובן דוד שני. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
אם כך, זה בעצם כפל של הדיון דלעיל. צריך להמשיך אותו תחת הכותרת 'בית רבי'. --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 07:51, 24 ביולי 2013 (UTC)
התכוונתי כאן לאו דווקא לבית רבי אלא לבית רבי אלא לגזע חסידים. ר'ובן - שיחה 11:15, 24 ביולי 2013 (UTC)
בתחילה כתבת 'צאצאי מפשחת רבותינו נשיאינו'. וודאי שלא נכתוב ערכים על אנשים הקשורים משפחתית לחסידים שונים. לגבי רבותינו נשיאינו, נכתב לעיל. • שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:20, 24 ביולי 2013 (UTC)

גדולי ישראל

א. לענ"ד צריך להעלות אותם ברשימה... ב. לענ"ד אפילו קשר בודד מצדיק העלאת ערך. ושוב, יישר כח! • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ו באב ה'תשע"ג • 22:46, 22 ביולי 2013 (UTC)

באיזו רשימה?, מהו קשר בודד? מכתב שהרבי שלח לו? התבטאות שלו על הרבי? - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC)
1) לא נראה לי הגיוני שהזמרים יופיעו לפני גדולי ישראל בסדר הפסקאות בדף. 2) כן, אפילו זה. ואגב, זה כנראה קשור עם חילוקי הדעות ביננו בקשר לאות ב'. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
1) שיע שינה. 2) מן הסתם קשור לויכוח, וכנ"ל בא נחכה לעוד דעות. ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC)
נראה שזה מתקשר לדיון על בית רבי ועוד, אנחנו צריכים לקיים כללי במזנון, באשר לערכים שאין להם קשר חב"די משמעותי. (התבטאות על הרבי, מכתב בודד וכו', קרוב רחוק, שאין עוד עניין ומידע על קשריו עם חב"ד מלבד הקרבה וכו'). --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 08:02, 24 ביולי 2013 (UTC)
לא לשכוח שיש ערכים ש - סליחה, מכבדים אותנו. ערך על הרב אלישיב, למשל, מוכרח שיהיה גם אם הקשר הוא לא מידי עבה. ---משיח נאו! חסיד חב"ד - שיחה - י"ז באב ה'תשע"ג - 12:04, 24 ביולי 2013 (UTC)
למה מכבדים? אדם שנכנס לחב"דפדיה יודע שהוא נכנס לאנציקלופדיה על חב"ד בלבד ולאו דווקא שמישהו שבקושי קשור יוסיף. ר'ובן - שיחה 12:20, 24 ביולי 2013 (UTC)
מבחינת האדם הזה אם אין ערך על החפץ חיים נניח, וקצת פחות כמובן - על הרב אלישיב, לא חב"דפדיה היא המתבזה - כי אם חב"ד.... (אני אומר לך, במיודעי קאמינא). ---משיח נאו! חסיד חב"ד - שיחה - י"ז באב ה'תשע"ג - 12:27, 24 ביולי 2013 (UTC)
חב"ד מתבזה בזה שאנציקלופדיה שמדברת עליה לא מוזכר אחד מגדולי ישראל? נשמע לי מופרך. ר'ובן - שיחה 13:51, 24 ביולי 2013 (UTC)
חב"ד (כזרם לגיטמי ביהדות החרדית) מתבזה כביכול בכך שהיא אינה קשורה עם גדולים מסויימים. וחב"דפדיה נחשבת כמדד אמין לרמת קשר עם גדול"י. ---משיח נאו! חסיד חב"ד - שיחה - י"ז באב ה'תשע"ג - 14:29, 24 ביולי 2013 (UTC)
חב"ד קשורה עם רובם של גדולי ישראל, העובדה שהאנציקלופדיה החב"דית אינה מדברת על אלו שבקושי קשורים אינה מבזה... ר'ובן - שיחה 16:20, 24 ביולי 2013 (UTC)
מאוד צורם לי כל הסגנון כאן. הם קשורים אלינו ולא אנחנו אליהם. אני מצטרף לדעתו של 'חסיד' שרצוי להוסיף ערכים על כל גדולי ישראל, ובלבד שיוצג הקשר שלהם עם חסידות חב"ד ואפילו אם הוא קלוש. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ז באב ה'תשע"ג • 16:24, 24 ביולי 2013 (UTC)
מה צורם? כאן אנציקלופדיה על חסידות חב"ד.... ר'ובן - שיחה 18:04, 24 ביולי 2013 (UTC)

גדולי ישראל, דעתי שיש להכניס עליהם, וגם בקשר קלוש בלבד. (אני לא מדבר על תנאים ואמוראיים! שיש להם מקום באם יובאו האמרות של הרבי עליהם או על תורתם וכו', איך אומרים? בהצלחה..). ביטוי שלו על הרבי, או מכתב של הרבי אליו - בהחלט מצדיק את כתיבת הערך עליו. לא חסרים ערכים, שכל עניינים הוא ביטוי שלהם על הרבי. כמובן, שיש לעשות את זה בצורה מכובדת, ולא כמו ב.. 'לא זוכר'. • שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:25, 24 ביולי 2013 (UTC)

ומאשר את סברותיו של חסיד.... • שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:25, 24 ביולי 2013 (UTC)
וכן. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באב ה'תשע"ג, למניינם 20:10, 24 ביולי 2013 (UTC)

חסידים מהדורות הקודמים/חסידים בני זמננו

מה ההגיון לחילוק זה? • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)

החסידים מהדורות הקודמים היו דמויות/ראשי ישיבות/משפיעים/רבני עיירות וכו', רבותינו נשיאינו ראו לנכון להעלות על הכתב את קורות חייהם, משא"כ בני זמננו. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
1) אם כך אז זה לא בגלל שהם מהדור הקודם, אלא בגלל שהם נשאו במשרה חשובה, וממילא גם יהודי בן דורנו שנושא במשרות כמוהם יכול להיות זכאי לערך, ובתרגום לעברית - אתה מודה שאין הגיון לחילוק בין בני זמננו לבני הדורות הקודמים. 2) רבותינו נשיאינו בפירוש כתבו רבות גם את תולדות חייהם של חסידים שלא נשאו במשרות חשובות, אלא היו 'סתם' יהודים תמימים ויראי אלוקים. עיין ערך שלמה באשעס וגבריאל נושא חן שלא נשאו באף משרה, ואני מסתפק אם היית עובר בשתיקה אם היה ערך שכזה על חסיד בן דורנו... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
1) שיע שינה, עלי זה אפילו יותר מקובל, למרות שגם הדמויות הפשוטות מהדורות הקודמים הם ענקים לגבי דורנו. 2) בהחלט לא הייתי עובר בשתיקה באם היה ערך כזה על חסידים בני דורנו אך כיון שרבותינו נשיאינו כתבו את הביוגרפיה שלהם זוהי לטעמי זכאותם לערך. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
מכך שרבותינו נשיאינו ראו לנכון להנחיל לנו את תולדותיהם של כל החסידים, אנחנו יכולים (וצריכים) ללמוד הלאה... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
רבותינו לא כתבו על סתם, והדוגמאות שהובאו לעיל בהחלט עונים לקריטריונים שכתבתי: לאו דווקא תפקיד, אלא גם "השפעה משמעותית על תולדות החסידות: רעיונות, ניגונים, או דרך בעבודת ה' שלימד. גם פעולות יוצאות דופן בתולדות החסידות מצדיקות ערך". אפשר להוסיף לקריטריון הנ"ל "גם פעולות או סיפורים יוצאי דופן בתולדות החסידות...".
מישהו שרבותינו כתבו עליו, זה ודאי קריטריון לחשיבותו. צריך גם להוסיף "אם רבותינו נשיאנו סיפרו על תולדותיו או אם קיים מידע וכו'".
הדיון יסתיים מיידית, אם מישהו יביא דוגמה לחסיד שאינו עונה על הקריטריונים דלעיל, כמדומני שאף אחד לא יצדד בכתיבת ערך כזה. --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 08:00, 24 ביולי 2013 (UTC)
מצטרף לדעת שיע וזוננ-יפה (עדיין לא ברור על מה הויכוח) ואוסיף: כל מידע על חסיד מהדורות הקודמים ועל הנהגתו בעבודת השם, הוא מידע חשוב מאוד. לפעמים המידע אינו חשוב מצד עצמו אך חשוב כדי להבין את תולדותיהם של חסידי חב"ד שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' באב ה'תשע"ג, למניינם 02:48, 6 באוגוסט 2013 (UTC)
א. אין צורך ליצור כינויים לשם כינוי... ב. אני טוען שבחב"דפדיה צריכים להופיע ערכים מלאים על כל חסידי חב"ד, ואין שום חילוק בין חסידים מדורות קודמים המופיעים בכתבי רבותינו נשיאינו (שעליהם כולם מסכימים שצריכים לכתוב ערכים) לבין חסידים מדורותינו אלה, והראיה - מכך שאדמו"ר הריי"צ ראה לנכון לכתוב גם אודות תולדותיהם של 'סתם' חסידים. שיע טען שאדמו"ר הריי"צ לא כתב על 'סתם' חסידים אלא רק על כאלו שאפשר ללמוד מהם הוראה בעבודת ה', אני עדיין לא מסכים איתו אבל לא רואה צורך להתווכח ולהתפלסף, במיוחד שאני משער שבסופו של דבר אשאר בעמדת מיעוט כי הרוח הכללית היא שצריך לכתוב רק על אנשים 'משמעותיים' ולציין רק את תאריכי הולדתם ופטירתם של אנשים 'משמעותיים', חבל. לענ"ד זה יונק ממקורות זרים, כי אותי חינכו שצריך לייקר ולהכיר כל חסיד באשר הוא, והאנציקלופדיה החב"דית לא אמורה להיכנס לשיקולים קטנוניים של 'חשיבות'. מה שאני כן מסכים איתכם בכל התוקף, שכל ערך שעולה צריך להיות ערך מלא ומפורט, ולדוגמא, הערך על ישראל נח בלניצקי על כל גודל מעלתו, הוא ערך שפחות מכבד ומעשיר את חב"דפדיה מאשר ערך על אדם זוטר כחיים נבו (למרות שגם בו יש מה לערוך). • זוננשיין - תמיד בשמחה • ל' באב ה'תשע"ג • 03:36, 6 באוגוסט 2013 (UTC)

סופרים

לדעתי אפשר להוסיף "או שכותב בקביעות במשך למעלה משנה מדור באחד מהעלונים החב"דיים" או ניסוח דומה לזה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)

בוצע - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).

זמרים

ושמוליק ג'רופי לא זמר? למרות שהוא שר כמעט כל יום בחתונה חב"דית אחרת? - • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)

ומי ששר בחתונה פעם בחודש אינו זמר? זה דווקא נראה לי רף די הגיוני, אם יש לך רף אחר אתה מוזמן להציע. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
למה לא כמו במחנכים, שאם הוא עוסק בזה כחמש שנים, היינו שהוא עוסק בזה כמקצוע - אז הוא זכאי לערך. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
בעד. - ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC).
בעד לעוסק במקצוע אפילו 3 שנים. מחנכים בשונה מזמרים, הוא מקצוע שאנשים רבים מתחילים בו ואח"כ עוזבים. --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 08:04, 24 ביולי 2013 (UTC)
לא יודע מה שייך פה שנים, תסלחו לי. הקריטריונים צריכים להיות אחרים. • שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:27, 24 ביולי 2013 (UTC)
כנ"ל אצל מחנכים. יש מחנכים שגם אם יעבדו 10 שנים אין לכתוב עליהם ערך. • שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:27, 24 ביולי 2013 (UTC)
מה אתה מציע? אני הצעתי בהתחלה שהוא הוציא דיסק מסחרי אחד לפחות אך לבקשתו של זוננשיין שיניתי. ר'ובן - שיחה 19:41, 24 ביולי 2013 (UTC)
שנים לבד לא מספיק. צריך שיהיה מפורסם ואם יש מחלוקת - לפי שיקול הדעת של העורכים בכל אחד מהערכים. כמו כן מי שהוציא דיסק שהתפרסם מ זה מספיק לדעתי. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באב ה'תשע"ג, למניינם 20:09, 24 ביולי 2013 (UTC)
הוציא דיסק זה מספיק, אבל לא קריטריון. • שנוזעל - שיחה • י"ח באב ה'תשע"ג 03:07, 25 ביולי 2013 (UTC)

ביקורת ועובדות שליליות בערכי אישים

לעניות דעתי לא קשור לדף זה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)

קשור מאוד, לא חסרים אישים ששנויים במחלוקת בחב"ד כך שנראה לי שחשוב מאוד שהנקודה הזאת תודגש. ר'ובן - שיחה 09:00, 23 ביולי 2013 (UTC)
גם אם אתה צודק, צריך לערוך את זה בקצרה ובתמציתיות. אבל בלי קשר, זה אמור להיות דף שמאגד את כל הכללים ליצירת הערכים, היינו איזו אישיות ראויה לערך ואיזו לא, ולא לאופן עריכת הדפים. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 13:47, 23 ביולי 2013 (UTC)
צודק. אנסה לנסח משהו קצר יותר. ר'ובן - שיחה 21:02, 23 ביולי 2013 (UTC)

אני מציע שאת המשך השיחה נחלק לפסקאות כי אני משתגע מהאותיות והמספרים. ר'ובן - שיחה 19:46, 23 ביולי 2013 (UTC)

אם אתה מחלק, תחלק גם למפרע, כדי שיהיה דבר שלם, ואז אגיב. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 20:11, 23 ביולי 2013 (UTC)
יישר כח על החלוקה וכו'. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
החלוקה ממש עוזרת --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 08:05, 24 ביולי 2013 (UTC)
. ברכותשנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:28, 24 ביולי 2013 (UTC)

ערכתי ורק אז נכנסתי לשיחה

מתנצל, ראובן, אם אתה לא מסכים בכלל עם השינויים, שחזר את כולם, אם אתה מסכים עם חלקם, אנא הותר אותם ושחזר את השאר, ונמשיך לדון כאן בדף השיחה. --שיעשיחה ט"ז באב ה'תשע"ג 16:19, 23 ביולי 2013 (UTC)

מחול לך... השינוי היחיד שמציק לי הוא שבהתחלה כשכתבתי שהעיקרון הוא השפעה כלשהי על חב"ד התכוונתי הכוונה הייתה לחסידי חב"ד ולא לאישים מחוץ לחב"ד. ר'ובן - שיחה 19:46, 23 ביולי 2013 (UTC)
טוב יש על זה כבר דיון בפסקה המתאימה. --שיעשיחה י"ז באב ה'תשע"ג 08:06, 24 ביולי 2013 (UTC)

קצרמרים

בוויקפדיה ישנו מושג שנקרא: "קצרמר אישים", כלומר, כאשר אין די חומר בכדי לכתוב את כל תולדות החיים ופעולותיו של נשוא הערך, כותבים את מה שידוע, ותמיד אפשר להוסיף.

עכ"פ, באם יעשו כאן קצרמרים, יהיה זה טוב, כיון שישנם אנשים רבים שאפשר לכתוב עליהם, אך אין הרבה (וד"ל).

אך צריך להגביל ל-125 תווים לא עם קודי וויקי, למשל. • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 21:53, 23 ביולי 2013 (UTC)

קצרמר נוסף רק במקומות שאין ספק בחשיבותו של הערך, כך שממש מוכרחים שיופיע עליו לפחות משהו, כי אם לא זה יהיה בושה וחרפה לאנציקלופדיה שערך כזה בסיסי לא נמצא בה. לענ"ד אין אצלנו ערכים בסגנון זה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 22:09, 23 ביולי 2013 (UTC)
  1. קיים כבר קצרמר, וגם קצרמר אישים.
  2. יש כאלה בהחלט. לא יכול להביא עכשיו דוגמאות.
  3. כתית, ספרת תווים?

שנוזעל - שיחה • י"ז באב ה'תשע"ג 19:31, 24 ביולי 2013 (UTC)

1. תווים של מה? 2ץ אני כותב את המספר ע"פ ההגבלה ששמנו בא' מקבצי ההערות שלא מכניסים מתחת ל125 תווים. 3. זה קיים אבל חסר שימוש... • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 03:43, 29 ביולי 2013 (UTC)
אפשר להשמתמש יותר. כרגע אני לא אוהב להשתמש בזה, כי "הבעיה הידועה" מציקה מאוד בעין ולא שווה את זה. • שנוזעל - שיחה • כ"ב באב ה'תשע"ג 16:01, 29 ביולי 2013 (UTC)

שחרור הדפים

אפשר לשחרר את שלושת הדפים למרחב הראשי? ר'ובן - שיחה 18:23, 25 ביולי 2013 (UTC)

תנאים ואמוראים

איני מסכים לשורה: "תנאים ואמוראים: תנאים, אמוראים, גאונים, ראשונים ואחרונים יהיו זכאים לערך רק אם יופיעו בערך בהרחבה באורים מרבותינו נשיאינו על עניינו של נשוא הערך, באור של הרבי על דעותיו אינו מספיק. " לדעתי מספיק גם שיופיעו בקיצור, ויותר מכך: אם ידוע בבירור שיש שיחה של הרבי על כך (לאפוקי מערכיו של מנוח, שכותב ש"מסתמא" יש). --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ב באב ה'תשע"ג, למניינם 04:25, 29 ביולי 2013 (UTC)

מצטרף לדעתו של שלום. • שנוזעל - שיחה • כ"ב באב ה'תשע"ג 15:56, 29 ביולי 2013 (UTC)
בע"ה אשנה זאת ביום יומיים הקרובים, אני מעט עסוק עכשיו. ר'ובן - שיחה 15:39, 30 ביולי 2013 (UTC)
בוצע. ר'ובן - שיחה 18:32, 3 באוגוסט 2013 (UTC)

הערות נוספות?

האם יש למישהו הערות נוספות או שאפשר לשחרר את הדפים? ר'ובן - שיחה 18:34, 3 באוגוסט 2013 (UTC)