שנה שמלך המשיח נגלה בה: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (שוחזר מעריכה של 217.132.52.188 (שיחה) לעריכה האחרונה של Chabadnik) |
הוגה בתורה (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''שנה שמלך המשיח נגלה בה''', שנת ה'תנש"א, תהא שנת [[אראנו נפלאות]]. השנה בה [[מלך המשיח]] נגלה. | |||
== מקורו == | |||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . . וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.|מקור=[[ילקוט שמעוני]] רמז תצט}} | |||
===נבואת הרבי=== | |||
מדרש זה החל כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] להביא ולחזור החל משבת פרשת [[ראה]] [[תש"נ]] בעקבות [[מלחמת המפרץ]] שהלכה והתקרבה, והאיומים שנשמעו ברקע. | |||
בש"פ חיי שרה השמיע הרבי ואמר: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן="מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפנ"ז) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .".|מקור=[[התוועדויות]] [[תנש"א]] חלק א' עמ' ?}} | |||
עד לסיום המלחמה בחג ה[[פורים]] תנש"א כנבואתו של הרבי, אז נגמרה המלחמה. אח"כ המשיך הרבי והשווה כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה. | |||
===ההתממשות בפועל=== | |||
בשבת פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה".}} | |||
על שנה זו נתן כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] את הסימן "תהא שנת [[אראנו נפלאות]]" – נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות [[דוד]] ו[[שלמה]] עד ל[[מלך המשיח]], שמתגלה בשנת [[תנש"א]]. | |||
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] | [[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] |
גרסה מ־13:37, 19 במרץ 2013
שנה שמלך המשיח נגלה בה, שנת ה'תנש"א, תהא שנת אראנו נפלאות. השנה בה מלך המשיח נגלה.
מקורו
אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . . וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.
— ילקוט שמעוני רמז תצט
נבואת הרבי
מדרש זה החל כ"ק אדמו"ר שליט"א להביא ולחזור החל משבת פרשת ראה תש"נ בעקבות מלחמת המפרץ שהלכה והתקרבה, והאיומים שנשמעו ברקע.
בש"פ חיי שרה השמיע הרבי ואמר:
"מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפנ"ז) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .".
— התוועדויות תנש"א חלק א' עמ' ?
עד לסיום המלחמה בחג הפורים תנש"א כנבואתו של הרבי, אז נגמרה המלחמה. אח"כ המשיך הרבי והשווה כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה.
ההתממשות בפועל
בשבת פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה:
שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה".
על שנה זו נתן כ"ק אדמו"ר שליט"א את הסימן "תהא שנת אראנו נפלאות" – נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות דוד ושלמה עד למלך המשיח, שמתגלה בשנת תנש"א.