שנה שמלך המשיח נגלה בה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (שוחזר מעריכה של 217.132.52.188 (שיחה) לעריכה האחרונה של Chabadnik)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
חז"ל מבארים, שהגאולה ממצרים הייתה באות פ' ("פקד פקדתי
'''שנה שמלך המשיח נגלה בה''', שנת ה'תנש"א, תהא שנת [[אראנו נפלאות]]. השנה בה [[מלך המשיח]] נגלה.
אתכם"), ולכן [[משה רבנו]] התגלה בגיל פ' ( 80 ), ואילו הגאולה האחרונה היא
== מקורו ==
באות צ' (צמח צמחתי לכם, שנאמר "איש צמח שמו ומתחתיו יצמח", "את
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . .  וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.|מקור=[[ילקוט שמעוני]] רמז תצט}}
צמח דוד עבדך מהרה תצמיח"), ולפי זה מתגלה המלך המשיח בגיל צ'.  


ביב[[ניסן]] בשנת [[תנש"א]] - נכנס [[אדמו"ר שליט"א]] לשנת
===נבואת הרבי===
הצדי"ק ( 90 ) להולדתו.
מדרש זה החל כ"ק [[אדמו"ר שליט]] להביא ולחזור החל משבת פרשת [[ראה]] [[תש"נ]] בעקבות [[מלחמת המפרץ]] שהלכה והתקרבה, והאיומים שנשמעו ברקע.


לקראת שנת ה'תנש"א הורה הרבי שליט"א מלך המשיח לפרסם קטע
בש"פ חיי שרה השמיע הרבי ואמר: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן="מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפנ"ז) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .".|מקור=[[התוועדויות]] [[תנש"א]] חלק א' עמ' ?}}
ממדרש ילקוט שמעוני המתאר את מאורעות השנה שמלך המשיח נגלה
בה. הרבי שליט"א הסביר שהמאורעות במפרץ הפרסי תואמים בדיוק לנאמר
במדרש, והסביר שזוהי אכן השנה בה מלך המשיח כבר מתחיל להתגלות.


את התגלות זו הגדיר הרבי שליט"א מאוחר יותר כ'התגלות
עד לסיום המלחמה בחג ה[[פורים]] תנש"א כנבואתו של הרבי, אז נגמרה המלחמה. אחהמשיך הרבי והשווה כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה.
מציאותו'.  
===ההתממשות בפועל===
בשבת פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה: {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה".}}


את פעולותיו הוא עדיין לא השלים - כי עליו עוד לבנות את בית המקדש ולקבץ את נדחי ישראל - אך מציאותו התגלתה והיא מוכרת לכולם.
על שנה זו נתן כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] את הסימן "תהא שנת [[אראנו נפלאות]]" – נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות [[דוד]] ו[[שלמה]] עד ל[[מלך המשיח]], שמתגלה בשנת [[תנש"א]].
 
וכפי שכתוב שבכל דור ישנו אותו אחד הראוי להיות גואל, אך כל עוד
הוא לא קבל את ההוראה לגאול את ישראל הוא עצמו אינו יודע שהוא
המשיח, אך כשהגיע אותו זמן וה' יגלה אליו ושלחו לגאול את ישראל הוא
יודע בעצמו וכל אחד מאיתנו יכול לדעת ולהצביע עליו 'הנה זה מלך המשיח
בא'. ידיעה זו נקראת 'התגלות מציאותו' וזהו האירוע החשוב של שנת
ה'תנש"א.
 
על פי דברי חז"ל, להתגלות [[משיח]] יהיה סימן מקדים של מלחמת פרס בערב הגוררת את כל העולם. חז"ל מתארים כיצד על רקע המבוכה העולמית והישראלית נשמעת בשורת הגאולה "[[הגיע זמן גאולתכם]]". [[אדמו"ר שליט"א]] קובע שסימנים אלו נתקיימו ב[[מלחמת המפרץ]] בשנת [[תנש"א]].
 
ואכן, באותה תקופה יצא אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בהכרזה 'הגיע זמן גאולתכם', וקבע ש"המינוי דדוד מלכא משיחא הרי כבר היה", ובמשך השנה (בפרט מאז [[כ"ח ניסן תנש"א]]) החלה תקופת ההכרה והפרסום וההכרזה ש[[נשיא הדור|נשיא דורנו]] הוא מלך המשיח, על ידי [[פסק דין שהרבי מלך המשיח|פסק הדין המפורסם]] '[[חזקת משיח|בחזקת שהוא משיח]]', חתימות על שטר קבלת המלכות, וההכרזה '[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]' – כל זה בעידודו הנמרץ.
 
על שנה זו נתן אדמו"ר מלך המשיח שליט"א את הסימן "תהא שנת אראנו נפלאות" (או "נפלאות אראנו") – נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות דוד ושלמה עד למלך המשיח, שמתגלה בשנת תנש"א.


[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]

גרסה מ־13:37, 19 במרץ 2013

שנה שמלך המשיח נגלה בה, שנת ה'תנש"א, תהא שנת אראנו נפלאות. השנה בה מלך המשיח נגלה.

מקורו

אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מלך פרס מתגרה במלך ערבי, והולך מלך ערבי לארם ליטול עצה מהם . . וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה. וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומרים: להיכן נבוא ונלך, להיכן נבוא ונלך? ואומר להם [=הקב"ה לישראל]: בני, אל תתייראו, כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם.

ילקוט שמעוני רמז תצט

נבואת הרבי

מדרש זה החל כ"ק אדמו"ר שליט"א להביא ולחזור החל משבת פרשת ראה תש"נ בעקבות מלחמת המפרץ שהלכה והתקרבה, והאיומים שנשמעו ברקע.

בש"פ חיי שרה השמיע הרבי ואמר:

"מלך המשיח עומד (מכבר) על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", וכידוע דגגין לא נתקדשו, וה"ז בדוגמת חו"ל שלא נתקדש (עכ"פ – לא כמו א"י). ולזה באה ההכרזה (כפי שהכריזו גם בהתוועדויות שלפנ"ז) - "הגיע זמן גאולתכם" תיכף ומיד ממש, ממש ממש ממש. . .".

התוועדויות תנש"א חלק א' עמ' ?

עד לסיום המלחמה בחג הפורים תנש"א כנבואתו של הרבי, אז נגמרה המלחמה. אח"כ המשיך הרבי והשווה כיצד רואים את המאורעות התואמים בין הנאמר במדרש למתרחש באותם ימים, וכיצד אנו נמצאים כעת בשנה שמלך המשיח מתגלה בה.

ההתממשות בפועל

בשבת פרשת נשא מגדיר הרבי באופן סופי את שנה זו כשנה שמלך המשיח נגלה בה:

שנה זו היא "(תהא) שנת נפלאות אראנו", השנה שבה יקויים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא . . והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתם" (כדברי הילקוט שמעוני) ועד להכרזה ש"הנה זה (המלך המשיח) בא" שכבר בא, היינו, שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכתה ושלימותה".

על שנה זו נתן כ"ק אדמו"ר שליט"א את הסימן "תהא שנת אראנו נפלאות" – נפלאות הגאולה השלימה. וכן קישר זאת עם הפסוק "ותנשא מלכותו", המדבר אודות מלכות דוד ושלמה עד למלך המשיח, שמתגלה בשנת תנש"א.