עולם העשייה הגשמי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ניסוח
(בעריכה)
(ניסוח)
שורה 7: שורה 7:
עולם העשיה הגשמי, בהיותו עולם גשמי, אין הוא מתהווה באופן של [[עילה ועלול]]. שאף באופן של השתלשלות וצמצומים רבים אי אפשר להיות התהוות של [[גשמיות]] מ[[רוחניות]] אלא זהו רק בכוחו ויכולתו יתברך לבד.
עולם העשיה הגשמי, בהיותו עולם גשמי, אין הוא מתהווה באופן של [[עילה ועלול]]. שאף באופן של השתלשלות וצמצומים רבים אי אפשר להיות התהוות של [[גשמיות]] מ[[רוחניות]] אלא זהו רק בכוחו ויכולתו יתברך לבד.


ומה שהנפשות של העופות נמשכות מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה]], והחיות מ[[פני אריה]] שבמרכבה, והאדם מן ה[[אדם]] שעל ה[[כסא]], כל זה הוא רק בנפש, אבל הגוף הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת [[רוחניות]] אלא זהו בכוחו של [[אין סוף ב"ה]] בלבד. והענין שלפני [[אין סוף ב"ה]] גשמיות ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה. ולכן נקראת ההתהוות בבחינת בריאה מאין ליש, להיות שאין התהוותו בבחינת [[עילה ועלול]], להתלבשות העילה בעלול, אלא חיותו רק מבחינת הארה דהארה, ולכן נקרא בשם בריאה מאין ליש.
ומה שהנפשות של העופות נמשכות מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה]], והחיות מ[[פני אריה]] שבמרכבה, והאדם מן ה[[אדם]] שעל ה[[כסא]], כל זה הוא רק בנפש, אבל הגוף הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת [[רוחניות]] אלא זהו בכוחו של [[אין סוף ב"ה]] בלבד. והענין שלפני [[אין סוף ב"ה]] גשמיות ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה. ולכן נקראת ההתהוות בבחינת בריאה מאין ליש, היות שאין התהוותו בבחינת [[עילה ועלול]], אלא חיותו רק מבחינת הארה דהארה, ולכן נקרא בשם בריאה מאין ליש.


==תכלית סדר ההשתלשלות וירידת העולמות==
==תכלית סדר ההשתלשלות וירידת העולמות==
תכלית כל [[סדר ההשתלשלות]] וירידת המדרגות מעולם לעולם הוא להיות התהוות של עולם הזה הגשמי. שכל העולמות הם בבחינת הסתר וירידה על [[אור אין סוף]] ב"ה עד התהוות עולם הזה הגשמי. ובעולם הזה הגשמי הוא תכלית ירידת כל העולמות, שבעולם הזה הגשמי להיות [[יש הנברא]] בטל הוא ל[[יש האמיתי]] על ידי קיום ה[[מצוות]]. שאף שקיום המצוות הוא גם בבחינה רוחנית, הרי שתכלית המצוות הוא דווקא קיומם בעולם הזה.
תכלית כל [[סדר ההשתלשלות]] וירידת המדרגות מעולם לעולם הוא התהוות של עולם הזה הגשמי. שהרי כל העולמות הם בבחינת הסתר וירידה על [[אור אין סוף]]. אלא תכלית ירידת כל העולמות הוא שבעולם הזה הגשמי [[יש הנברא]] בטל ל[[יש האמיתי]] על ידי קיום ה[[מצוות]]. (אף שקיום המצוות הוא גם בבחינה רוחנית, הרי תכלית המצוות הוא דווקא קיומם בעולם הזה).


==ראו גם==
==ראו גם==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט