1,323
עריכות
(בעריכה) |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
ומה שהנפשות של העופות נמשכות מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה]], והחיות מ[[פני אריה]] שבמרכבה, והאדם מן ה[[אדם]] שעל ה[[כסא]], כל זה הוא רק בנפש, אבל הגוף הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת [[רוחניות]] אלא זהו בכוחו של [[אין סוף ב"ה]] בלבד. והענין שלפני [[אין סוף ב"ה]] גשמיות ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה. ולכן נקראת ההתהוות בבחינת בריאה מאין ליש, להיות שאין התהוותו בבחינת [[עילה ועלול]], להתלבשות העילה בעלול, אלא חיותו רק מבחינת הארה דהארה, ולכן נקרא בשם בריאה מאין ליש. | ומה שהנפשות של העופות נמשכות מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה]], והחיות מ[[פני אריה]] שבמרכבה, והאדם מן ה[[אדם]] שעל ה[[כסא]], כל זה הוא רק בנפש, אבל הגוף הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת [[רוחניות]] אלא זהו בכוחו של [[אין סוף ב"ה]] בלבד. והענין שלפני [[אין סוף ב"ה]] גשמיות ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה. ולכן נקראת ההתהוות בבחינת בריאה מאין ליש, להיות שאין התהוותו בבחינת [[עילה ועלול]], להתלבשות העילה בעלול, אלא חיותו רק מבחינת הארה דהארה, ולכן נקרא בשם בריאה מאין ליש. | ||
== | ==תכלית סדר ההשתלשלות וירידת העולמות== | ||
תכלית כל [[סדר ההשתלשלות]] וירידת המדרגות מעולם לעולם הוא להיות התהוות של עולם הזה הגשמי. שכל העולמות הם בבחינת הסתר וירידה על [[אור אין סוף]] ב"ה עד התהוות עולם הזה הגשמי. ובעולם הזה הגשמי הוא תכלית ירידת כל העולמות, שבעולם הזה הגשמי להיות [[יש הנברא]] בטל הוא ל[[יש האמיתי]] על ידי קיום ה[[מצוות]]. שאף שקיום המצוות הוא גם בבחינה רוחנית, הרי שתכלית המצוות הוא דווקא קיומם בעולם הזה. | |||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
עריכות