נר חמישי של חנוכה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
למטה
(למטה)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 19: שורה 19:


הרבי מוסיף ומבאר שאף על פי שישנם עוד חודשים שאין אומרים תחנון בתפילת מנחה שלפניהם, כמו בערב ראש חודש [[אייר]], כיוון שכל חודש [[ניסן]] לא אומרים תחנון וכן גם ערב ראש חודש [[חשוון]] ועוד, ביום זה, יש בו גדר מיוחד שבערב ראש חודש [[טבת]], כיון שאז שלילת אמירת תחנון קשורה עם  ימי ה[[חנוכה]]. אי אמירת תחנון בימי חנוכה קשור במה שכתוב ב[[מגילת תענית]] שאז אסור להיות שום עניין שהם הפך השמחה, השמחות והיום טוב.
הרבי מוסיף ומבאר שאף על פי שישנם עוד חודשים שאין אומרים תחנון בתפילת מנחה שלפניהם, כמו בערב ראש חודש [[אייר]], כיוון שכל חודש [[ניסן]] לא אומרים תחנון וכן גם ערב ראש חודש [[חשוון]] ועוד, ביום זה, יש בו גדר מיוחד שבערב ראש חודש [[טבת]], כיון שאז שלילת אמירת תחנון קשורה עם  ימי ה[[חנוכה]]. אי אמירת תחנון בימי חנוכה קשור במה שכתוב ב[[מגילת תענית]] שאז אסור להיות שום עניין שהם הפך השמחה, השמחות והיום טוב.
==סיפורו של הנר החמישי==
זמן קצר לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], פירסם הרב [[אהרון דב הלפרין]] עורך [[שבועון כפר חב"ד]] סיפור מופת ארוך ומופלא ב[[שבועון כפר חב"ד]]{{הערה|לימים התפרסם הסיפור בספר 'ורבים השיב מעוון' המאגד סיפורי מופת מהרבי שהתפרסמו בשבועון לאורך השנים.}} תחת הכותרת 'סודו של הנר החמישי'{{הערה|1=[https://abc770.org/article_node_1332/ לקריאת הסיפור באתר חב"ד אור אין סוף].}}, והסיפור גרם להתעוררות גדולה בקרב קהילת חסידי חב"ד בארץ{{מקור}}.
בשנים מאוחרות יותר התעורר סביב סיפור זה פולמוס נרחב, כאשר החוקר הרב [[יהושע מונדשיין]] הציג תמיהות המעוררות חוסר אמינות בסיפור כפי שסופר{{הערה|1=[http://www.shturem.net/index.php?section=artdays&id=328 סיפורים וגלגוליהם, '''נפלאות "הנר החמישי"''']}} ומסקנת החוקר כי יש לפקפק גם באמינותם של שאר הסיפורים שנתפרסמו באותה תקופה בסידרת "ורבים השיב מעוון"{{הערה|1=[https://www.kramim.info/article/%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%94-%D7%A0%D7%A4%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%A8-%D7%94%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%99/41027715 נפלאות נר החמישי, פירכות לסיפור הידוע] כרמים}}.


==אצל הרבי==
==אצל הרבי==
9,213

עריכות

תפריט ניווט