612
עריכות
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 17: | שורה 17: | ||
בדרך כלל הסדר הוא, שכל השפעה הבאה מלמעלה צריכה לעבור דרך כל סדר ההשתלשלות, ומצד זה יכולה לפעמים ההשפעה להתמעט, ולפעמים – גם להתעכב. וזהו ביאור מארז"ל "אדם נידון בכל יום", כי, אף שכבר נידון בראש השנה על כל השנה כולה, מ"מ, ההשפעה דר"ה יכולה להתעכב למעלה, ועל זה הוא הדין בכל יום{{הערה|כמבואר בלקו"ת, ובקונטרס ומעין.}}. | בדרך כלל הסדר הוא, שכל השפעה הבאה מלמעלה צריכה לעבור דרך כל סדר ההשתלשלות, ומצד זה יכולה לפעמים ההשפעה להתמעט, ולפעמים – גם להתעכב. וזהו ביאור מארז"ל "אדם נידון בכל יום", כי, אף שכבר נידון בראש השנה על כל השנה כולה, מ"מ, ההשפעה דר"ה יכולה להתעכב למעלה, ועל זה הוא הדין בכל יום{{הערה|כמבואר בלקו"ת, ובקונטרס ומעין.}}. | ||
אבל לעתיד לבא אופן ההשפעה יהיה, שההשפעה אינה צריכה להתעכב בסדר ההשתלשלות כלל, רק ההשפעת תרד מלמעלה ומיד תימשך ההשפעה למטה בעולם הזה. כמו שכתוב "עד מהרה ירוץ דברו"<ref name=":0">משיחת ש"פ משפטים תשכ"ב, התוועדיות אות טז-יז. | אבל לעתיד לבא אופן ההשפעה יהיה, שההשפעה אינה צריכה להתעכב בסדר ההשתלשלות כלל, רק ההשפעת תרד מלמעלה ומיד תימשך ההשפעה למטה בעולם הזה. כמו שכתוב "עד מהרה ירוץ דברו"<ref name=":0">משיחת ש"פ משפטים תשכ"ב, התוועדיות אות טז-יז.</ref>. | ||
== זמן העיבור == | == זמן העיבור == | ||
שורה 43: | שורה 43: | ||
כיון שכל ענין מלמעלה בא על ידי עבודת האדם, גם בעבודת האדם צריך להיות ענין המהירות, ובפרט בנוגע להחלטות טובות, כי קורה הרבה פעמים שבשבת ויום טוב, או בזמן תפלה, עומדים בהתעוררות ומחליטים כמה החלטות טובות, אבל אחר כך כשזה מגיע להוריד את ההחלטות במשך כל היום, קורה לפעמים שההחלטה נהיית קטנה יותר, או לא מיישמים אותם מיד, וזה רק מתעכב. | כיון שכל ענין מלמעלה בא על ידי עבודת האדם, גם בעבודת האדם צריך להיות ענין המהירות, ובפרט בנוגע להחלטות טובות, כי קורה הרבה פעמים שבשבת ויום טוב, או בזמן תפלה, עומדים בהתעוררות ומחליטים כמה החלטות טובות, אבל אחר כך כשזה מגיע להוריד את ההחלטות במשך כל היום, קורה לפעמים שההחלטה נהיית קטנה יותר, או לא מיישמים אותם מיד, וזה רק מתעכב. | ||
לכן צריך להיות ענין המהירות, "עד מהרה ירוץ דברו" – שההחלטה שבשעת התפלה תומשך מיד בפועל ממש, ועל ידי זה פועלים גם בנוגע לההמשכה מלמעלה, שגם המשכה זו תהיה באופן ד"עד מהרה ירוץ דברו". | לכן צריך להיות ענין המהירות, "עד מהרה ירוץ דברו" – שההחלטה שבשעת התפלה תומשך מיד בפועל ממש, ועל ידי זה פועלים גם בנוגע לההמשכה מלמעלה, שגם המשכה זו תהיה באופן ד"עד מהרה ירוץ דברו"<ref name=":0" />. | ||
== ראו גם == | == ראו גם == |
עריכות